Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Er vel litt det som er “problemet” med selskapet for min del. Som du sier så er Apcl en mangedoblingskanditat, og nettopp derfor tørr jeg ikke selge meg ut. I så og si alle andre selskaper ville jeg vært fornøyd med den prosentvise avkastningen jeg har per nå, men med apcl tørr jeg ikke sitt på sidelinjen. Har kanskje litt for høy porteføljeandel i apcl, men potensiale er så utrolig stort (ved klaff)!

Vi får håpe historien skjer igjen og at vi får en melding snart nå som kursen og volum har steget betraktelig de siste dagene. Men velger å ikke holde pusten, da en volum/kursøkning ikke trenger å bety noe mer enn at flere har fått kjennskap til selskapet…Men jeg krysser fingrene for at vi får positiv melding snart

Eg vil anbefale deg og fokusere like mye på hva som kan skje dersom det ikke blir klaff, nå vet ikke eg noe om din erfaring, men for noen år tilbake fokuserte eg stort sett bare på full klaff i diverse high risk aksjer.
Etter at eg endret tankegangen min, har eg gjort det bedre på børs.

Ellers har vi nok mye like tanker om caset etter hva eg forstår, har du vert med lenge ?
Synd med Stuart Lake som ikke lenger er med, han var en viktig ressurs og nøkkelperson.

Eg gleder meg til den dagen ressursene blir til reserver, men eg er forberedt på enda en lang tid, og flere emisjoner.
Eg har lært mye siden eg skrev side opp og side ned på HO om Apcl i 2014-15, tiden går,
Og vi er på samme sted kursmessig, hvem skulle tro det etter all klovnehausingen for noen år tilbake :lying_face::wink:

Kan ikke være uenig i det du sier Kronn. Like viktig å tenke på om det går feil vei, selv om det til tider er lett å glemme. Har heldigvis posisjonert meg slik at jeg kan tåle et tap hvis det går sørover. Blir nok til å redusere beholdningen noe når vi nærmer oss spud i mai måned.

Har per dags dato klart å unngå store tap på investeringer jeg har gjort, men det virker som jeg har litt kortere fartstid på aksjer enn det du har. Prøver å ha et nøkternt forhold til risiko, men noen lodd på innløsning av jackpot må man ha. Jeg har tidligere hatt aksjer i GIG og IOX som jeg vet du også har hatt. Fikk fin gevinst i begge, men spesielt Iox kunne gevinsten vært betraktelig høyere hadde jeg ikke redusert beholdningen.

Jeg fikk øye på apcl i slutten av 2015 og kjøpte meg inn i starten av 2016. Etter dette har jeg gradvis økt beholdningen. Jeg gikk vel akkurat glipp av Stuart Lake sin periode, han gikk vel av sensommeren 2015? Du har vært aksjonær siden 2014?

Så le eg du holder deg til high risk som Iox og Apcl, så vil du før eller siden oppleve en nedtur, det er nesten garantert.
Ang Apcl så er det jo noen lisenser som kan stå i fare, samtidig er det også hele tiden emisjonsfare da det ikke er stort mer peng en løpende kostnader så vidt dekkes på kort sikt, selv om det er litt bundet kapital i Apcl.
Eg har vert med siden desember 2014, men eg har også en periode vert helt ute, og totalt sett har eg gjort noen kroner, men har også gjort valg som medfører at eg har gått glipp av noen kroner.
Gig ja, suveren aksje som eg har vert med siden første linsensen ble i boks, den gang hadde NIO en mcap på rundt 250 millioner, så der har det skjedd saker, eg tradet mye og var med flere turer hvor solgte i range 1,8-2 og kjøpte igjen 1,10-1,30.
Satt med ganske mye der, før eg solgte alt rundt 2,5-3 og fikk en meget på gevinst, gikk glipp av første turen til 5, men valgte p ikke løpe etter, da eg mente den ikke var verdt mer enn hva eg solgte for, også i overkant det kanskje.
Nå er eg igjen inne med snitt midt på 3 tallet.
Iox ja, hadde eg gitt f i alt, og bare blitt sittende alt eg hadde, så hadde eg hatt flere millioner i gevinst da den var på topp rundt 10kr

Jaja, mA gen år igjen å lære på, får håpe på en pensjonstilværelse uten gjeld, og med hels i behold, da har eg lykkes :+1:

Ble kanskje litt på sidelinjen, Ang Lake ja, så måtte han trekke seg av helsemessige årsaker, da han fikk kreft.
Vet ikke nå, men en tid etter, var han behjelpelig etter hva helsen tillot seg

1 Like

African Petroleum Corporation Limited (APCL) utviklet seg positivt og steg 6.61% til en sluttnotering på 4.03 kroner. Aksjen brøt med det årstoppen fra 4. januar og satt ny årsbeste. Det var dessuten høy omsetning. Totalt ble det handlet for cirka 10 millioner kroner i aksjen, noe som er tre ganger så mye som vanlig dagsomsetning. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.

Ble en helt grei dag for apcl, vil si aksjen holder seg relativt godt. Så får vi se hvor lenge det varer…

Lol, hvorfor kjøpe aksjer over børs til kr 4,
når man heller kan innløse oppsjoner til 7,5?

African Petroleum Corporation Limited ("African Petroleum"
or the “Company”) advises that the following new ordinary
shares have been issued:
a) 10,900 ordinary shares to a shareholder of the Company
upon the exercise of share options at a price of NOK 7.50
per share; and
b) 164,857 ordinary shares to the former Chairman of the
Company, Mr Charles Matthews in full and final settlement of
outstanding directors fees due and payable.

2 Likes

Whaat :smiley:

I afrikabrev, der kan alt skje :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Ja det gir ikke helt mening. Har du noen gode teorier?

Det finnes ingen gode teorier for denslags, mulig det dukker opp noen HO etterhvert, men eg klarer ikke å se noen.
Eg hadde og opsjoner på 7,5 etter deltagelse i emisjon tidligere, men det har jo aldri falt meg inn å benytte desse, når kursen har vert 2-3kr

Får se om det blir avklart, hvis ikke har jeg nok en “unnskyldning” til å sende Mail til selskapet :smile:

Far meldte i natt om nok et nytt funn på nabolisensen til Apcl :

http://far.live.irmau.com/irm/PDF/2253_0/VR1wellfindsoilinSenegal88successfulwellsdrilled

1 Like

Ja det bør vel snart skje noe med kursen på Apcl nå. Borring starter i mai. Har vurdert inngang her en stund. Bør kanskje ta noen lodd nå.

Far kjøper seg inn i nabolisenser, Apcl
Eier A1 og A4, det vises på kart i linken

http://far.live.irmau.com/irm/showdownloaddoc.aspx?AnnounceGuid=ac4c598c-0183-488d-bafe-fb478a7c6903&[email protected]

Kjekt å se aksjen beveger seg oppover og at det stadig er økende volum, det kan ligge ann til ett gjennombrudd for aksjen, så får vi håpe at selskapet oppnår resultater etterhvert, det har har vert en seig aksje over flere år nå, nå må det skje

1 Like

:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::money_mouth_face::muscle::eyeglasses:

1 Like

:+1::muscle:Kommer den her nå

1 Like

Lov å håpe at den stiger videre til 5 på forventninger mot SPUD før vi forhåpentligvis får en pm snart… Men uansett kjekt å se at det er 65% avkastning før det tar skikkelig fart. Har vært en tålmodighetsprøve av dimensjoner denne :slight_smile: , men heldigvis ser vi ut til å få som fortjent til slutt.

1 Like

litt av et rally i denne :rocket: Tok litt med snitt på 4,8. :money_mouth: