Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Vel, jeg er nøytral-positiv til caset, og skal også inn igjen men grunn til at jeg gikk ut nå var hovedsaklig at jeg trengte en pause med de svingningene som er i aksjen (fra 8 til 12 og ned igjen til 9) - og jeg vil se hva som skjer når emiaksjene kommer ut på markedet. Stikker den så får den stikke i mellomtiden :slight_smile:

Håper jo kurs ned mot emi, men kan self bare virke som en fjern drøm.
Aksjen skal langt opp etterhvert, dersom det går veien, men eg vil ha sikkerhet i at det er orden i lisensene.

2 Likes

Ja får de orden på alt av lisenser er det jo gull verdt, men da er jo spørsmålet hvordan en skal klare å komme seg inn igjen. I det øyeblikk det meldes om en signert avtale så går vel denne til himmels.

2 Likes

Spennende case ja, men myndighetene i det landet gjør meg skeptisk nok til å ikke satse der.

1 Like

At de plutselig mistet lisensen til ROP har alene kanskje ikke såå mye å si.
MEN
Det viser med all tydelighet den generelle risikoen i Afrika.

1 Like

Det gjør den, og motsatt med en negativ mld, uten eg skal starte baising her.
Forge NON-binding, ble som kjent ikke noe av, og det er de som har vert hodebry i aksjen, det har aldri blitt noe av noe, håper det kan endre seg nå.

2 Likes

Er ikke baising det, det var vel en sv usikkerhetene som gjorde at du trakk deg ut av aksjen. Er jo helt legitimt det :slight_smile: Folk krangler ekstremt på HO nå, der kritisk drøfting av usikkerheter blir idiotforklart og lite produktivt kommer frem.

Enn så lenge holder jeg meg rolig og håper på gode nyheter angående SOSP, A1 og A4. Da er boringen bonus, og kan revolusjonere selskapet ved treff.

1 Like

Har en noe kritisk å si om APCL på HO så blir en jo nærmest brent på bålet. Skummelt når folk blir så oppslukt i en aksje at de ikke lengre klarer å se på saken med et snev av objektivitet.

2 Likes

Eg leser litt på HO, men når det gjelder Apcl og Funcom, så prøver eg å unngå HO, er så mye tull og tøys der.
Føler eg kjenner Apcl såpass godt, at eg stoler på egen magefølelse her, og 3år i aksjen gjorde til at det smaker utrolig godt nå, og kunne høste gevinst.

1 Like

Med full klaff og litt medvind i seilet, så er Apcl fortsatt lavt priset, men lenge til olja er omsetlig

Ser ut som at de fleste av tekinvestorene ute av aksjen?

Du har vært med siden 2-3kr Kronn? Da hadde jeg fort blitt fristet til å realisere gevinsten, men hadde nesten ikke turt. Med oljetreff hadde du aldri trengt å kjøpe en aksje igjen hehe, for ikke å snakke om finalisert farmout deal.

Burde det ikke komme mange muligheter til å selge seg ut på en kurs rundt 8-10, selv ved tørr brønn og farmout som trekker ut?

Jeg er ute nå, men kjenner det frister veldig å ta en ny sjanse i denne aksjen. Bruke gevinst fra salget til å kjøpe meg inn, så er det i teorien et gratis lodd. Bedre odds enn lotto er det og :slight_smile:

2 Likes

Uten melding om farmout skal nok kursen krype nedover fremover, med stadig flere emisjonsaksjer i omløp. Så mulighet for god inngang burde absolutt være mulig tenker jeg :slight_smile:

1 Like

Mitt håp er at den skal syne litt fremover grunnet emi aksjene, så håper du har rett der.

Med alt dette snakket om ROP, så er det greit å huske på at APCL mistet en lisens i Gambia som de fikk tilbake etter rettssak(?).

Noen som kjenner til omstendighetene rundt den situasjonen, og om den minner om det vi nå ser i Senegal?

Kjenner ikke til den forrige rettsaken. Men slik det fremstår nå så er det vel ord mot ord, der APCL mener Senegal ikke har benyttet seg av termineringsrettigheten, mens myndighetene mener den er oppsagt i april 2016 som følge av brudd på konsesjonsavtalen/oppstart? Det lukter jo litt rettsak av dette, såfremt APCL hevder å ha en sak,

Hvis APCL lyver er det økonomisk kriminalitet, og emisjonen feks ulovlig. Så håper det betyr at myndighetene sier det pga desperasjon etter å få Total inn og fortgang på ROP.

Samtidig har vel Petrosen(husker ikke helt, men en annen part i hvertfall) sagt lisensen ble sagt opp i Mai 2015. Så tror definitivt APCL har en god sak. Noen positive på HO mener jo at dette kan gi APCL leverage angående de 3 aktuelle lisensene for farmout; SOSP, A1 og A4. Hvor logisk og sannsynlig det er greier ikke jeg å vurdere fra eller til.

Vert med siden høsten 2014, så har vert en stund ja.
Beholdningen har vert litt varierende.
Eg trodde rikdommen skulle komme raskt til kjenne, det var tidvis ett mareritt, så veldig lettet nå.
Eg var veldig aktiv i hegnar trådene om Apcl første året, men etterhvert som det skjedde lite, såmistet eg interessen, nå er eg bare glad :+1:

6 Likes

Jeg har ikke sittet helt så lenge som deg @Kronn, så jeg har litt tålmodighet igjen enda. Har 100k som skal få stå som et lodd på at vi enten treffer olje eller får signert avtale.
Takk for følget, tror du kanskje kommer inn igjen :+1:du får vel muligheten med emisjonen :sunny:️:+1:

1 Like