Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Lenge,

Mine kunnskaper om APCL er bare generelle, har ikke satt meg nevneverdig inn i selskapet, men følger med med et kvart øye.

Tørr ikke, “its africa”

det jeg har hørt også. Snakket med en bekjent som har sitti der i mange år og hørt om dette i flere år. sa at det ikke var noe å holde pusten etter. Mulig vedkommende tar feil, det skal jeg ikke mene noe om. er som du sier: It’s Africa… Hakuna Matata

Det var vel 8 uker maks det skulle ta og nå er 3 uker igjen.
Folk er så utolmodige på børsen, raske penger er eneste en tenker på.
Tolmodighet er en dyd som mange ikke mestrer tydeligvis.
APCL hadde ikke hentet så mye penger uten at de virkelig hadde tro på at dette vil gå i boks.
Og det tror jeg også.
Det diskuteres mye om hvem de er i forhandlinger med og siste bet er Woodside på HO, er bare å gå inn å se infoen som er gravet frem.
Etter hva jeg har lest så var vel planen å bore i 1 brønn i Q4 og 1 i Q1 2018.
Men det er jo ikke sikkert før en avtale kommer frem.
Og noen vil selge fort og gale, sitter APCL igjen med 100 mill fat netto i enden av dette så er det verdier tilsvarende 300 kroner aksjen. Kursen vil jo ikke gå til 300, men det viser bare litt av potensialet som ligger her og der har vel bare vært treff -treff-treff i Senegal.
Jeg har tro ,men jeg tror og på Julenissen vil gi meg noe stort så får dere tro hva dere vil.
Lykke til.

1 Like

er nok mangen som er utolmodige og ute etter raske penger, men eg har følgt aksjen siden2014, og det er fortsatt samme håp eg ser, samme lesing mellom linjene, og samme emosjonene som blir satt, uten at noe faste og konkret utvikling i selskapet skjer. Dvs siste emisjon var så bra at den holder lenge.
Joda, det ble en drilling nå, utrolig gøy at det endelig faktisk skjedde noe, trist at det ble bom.

Hvordan kan du undre deg over at det ble hentet så mye peng ?
Det ville vel alle ha gjort om muligheten var til stede, faktum er at om ikke det hadde blitt gjort, så ville det vert synonymt med en krise av dimensjoner for aksjonærene, for hvordan skulle dei kunne gjennomført en emisjon nå når status er ingen avtale og en tørr brønn til 90 millioner som dei ikle hadde lenger til menst den pågikk ?

Apcl kan lykkes, men oddsen er dårlig, selv om den rask vil bli bedre med inngått avtale.

Mangen som var med å dro kursen opp uten p vite noe om selskapet.
Men det kan ende godt, eg blir bare ikke overrasket om det ikke gjør det, samtidig som eg vet at en god mld kan dukke opp når som helst.
Mye info gravd frem på HO, jo det er det, det var det i fjor og året før og, men info gjennom meldinger selskapet om konkret utvikling, har det hele tiden manglet på, sånn bortsett fra nør det skal hentes peng da

1 Like

African Petroleum Corporation Limited (APCL) utviklet seg negativt og falt 5.20% til en sluttnotering på 4.74 kroner. Aksjen har med dette falt 11 av de siste 13 dagene og den siste uken har aksjen falt hele 31.70%. Det ser derimot bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.

2 Likes

Jeg undrer ikke på hvorfor de hentet så mye penger, tolker du det slik ut fra hva jeg har skrevet da har vi 2 helt forskjellige syn på hva jeg faktisk har skrevet.

Mulig eg formulerte meg litt feil, men sitatet her sier at du mener dei hentet penger fordi dei tror skal gå i boks.

Det var utrolig dyktig gjort av selskapet og tilrettelegger å gjennomføre emisjonen i den størrelsen, og grunnen til at dei klarte det, var vel at det er flere som tror det skal gå greit, og eg håper dei klarer det, selv uten aksjer.

Tøffe tak i Afrika om dagen

Ja, jo lenger tid det tar før melding, jo mer vil kursen falle. Forundrer meg ikke om den faller til 4 kr og bryr meg heller ikke. Det er enten eller her nå :smile:

4 Likes

Eg tror det blir Happy ending her for deg :+1:

3 Likes

Velger å vente noen dager til for å se hvordan det utvikler seg før jeg evnt. kjøper noe mer i APCL.

Har troa på at det skjer no nå når det nærmer seg juni. I løpet av 1-2 uker kanskje?

Men er mulig planen min endrer seg om de får på plass riktige avtaler, og dermed har flere brønner som skal undersøkes det kommende året. Slik jeg ser det så minsker jo risikoen i aksjen om avtalen blir signert, men samtidig så ønsker jeg å omplassere pengene for en stund og så heller ta en ny sjanse når det nærmer seg eventuelle funn.

1 Like

Faller denne ned på 3.5-3,6 innen en uke så vurderer jeg å fylle på litt ekstra, forutsatt at det ikke er kommet noen dårlige nyheter på veien.

1 Like

Leser du tankene mine? :joy:

1 Like

Når kommer melding om resultater fra de neste brønnen?

Vi boret kun 1 brønn nå, som dessverre var tørr.

Nå venter vi på svar rundt HoT (famout) av 3 lisenser. SOSP(Senegal), A1(Gambia) og A4(Gambia). Disse skal potensielt gi oss 4 brønner de neste 1-3 årene.

Avtalen er nå i uke 6/8, og vi håper på svar snart.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=424895

1 Like

Apcl er jo spennede nå, når en har falt så mye som den har gjort, om det nå skulle bli at avtalen ikke blir videreført, så vil det kursen falle ja, men det vil jo fortsatt være mulig å forhandle med andre, og det er i forhold til forpliktelser relativt god tid enda, samtidig som Apcl har rikelig med cash på bok nå, så nedsiden bør være begrenset, menst oppsiden er formidabel, men nå med en sterk motstand rundt emi kurs, noe som vi egentlig skulle tror skulle være en sterk støtte.

Kommer det ett nei, så raser kursen ytterligere, men det vil likevel etterhvert bygge seg opp en viss forventing til avtale med andre, og så vil kursen gå oppigjen og etterhvert gå høyt når ny avtale blir inngått, for klart det vil skje ting rundt Senegal og Gambia, hvor noen av verdens største funn senere år grenser til Apcl sine lisenser

4 Likes

Enig med Kronn her. Samtidig er svæært lite forventninger til vellykket farmout priset inn. Slik vi er priset nå, later markedet til å tro det er godt under 50% sannsynlig at ting faller på plass. Håper virkelig det er feil. Men oppsiden blir da tilsvarende, når den forhåpentligvis kommer.

2 Likes

@Kaisovski

Hva tenker du om at jeg dumper 10 av 20k aksjer og tar tapet? Synes det er litt kjipt å tape 60k til, kontra 30k om det ikke går veien.

Tok ny inngang her. Usikker på hvor lenge jeg blir, men inngang under 5kr er nok ikke dumt.

1 Like