Nå er det ikke mange aksjene jeg har her, så jeg avventer bare og ser hva som skjer.
Men tenk så surt for de som tapte enormt i dag. Fykj.
Synst det er vannsklig å stole på ett selskap som ikke har orden i lisensene sine, men sette har eg messet om tidligere.
Eg har en følelse om af myndighetene og selskapet, har ulike oppfatninger gjeldene forpliktelser og frister.
Gjør som dere vil, men vær nå litt forsiktig med Afrikabrevet
Vurderte å selge i de første minuttene den stupte, men tapet ble bare større og større så tenkte fuckit er med hele vei ned, all or nothing Det var helt kaos… Synes synd i dem som solgte med tap idag… får håpe det går bra med APCL. Afrika er farlig sted både på børs og geografisk tydeligvis
Men altså, kan dette være noen mørkemenn i Afrika som ville tjene penger? Gi noen falske uttalelser til Reuters og handle på kursfallet (fordi de vet at de vil vinne på kommende nyheter).
Akkurat nå virker jo det som en ganske sannsynlig scenario med tanke på meldingen fra selskapet selv. Håper de gransker dette litt nøyere. Fortsatt skjelven her etter det rushet som var. Vært med på mye med Funcom, men dette her var ti ganger verre…
personen som kom med denne utalesen til ruters var ikke fra olje dep men finans dep. mistenker litt fake news. Vi får vente se hva olje departementet dems sier. Sitter rolig.
Dette er det villeste jeg har sett.
hadde jeg vært en betting man så er det noen på den afrikanske siden eller andre som ville inn billig før positive nyheter. Forventer en klargjøring med med gambia regjering innen et par dager. En terminerings nyhet skal komme via Olje dep eller presidenten. Om det som står i artikkelen stemmer så har jo APCL villedet aksjonærene helt, på en måte muligens bryter med noen lover?
@Celestar welcome to the jungle!
Nei, damn what a rush. Prøvde febrilsk å komme meg ut selv men traderen hang seg opp hele tiden. La meg på 4, så 3.50, så 3. Når den var på 2.50 trakk jeg ordren og tenkte nå må selskapet komme med en melding.
Er litt mer nøktern nå på om dette går hele veien inn til mål men en bounce opp mot 5 på 2-3 ukers sikt er vel å regne med?
APCL har fortsatt senegal men den er spådd som mer “risky” en gambia. Virker ikke som noen av de store har solgt seg ut. Så her er det bare å holde tight.
På HO mener noen at det er samme som faket nyheten som kjøpte stort på slutten i dag.
Har råd til å tape så her skal det kjøpes mer mens det er billig. Det lukter svineri lang vei av denne artikkelen.
Altså, om det hadde vært “fake news” er det få som hadde blitt mer glad for det enn meg selv! MEN! Seriøst? Jeg er helt med på at det ikke er et umulig scenario, men sannsynligheten for at det er tilfellet er vel typ 1 promille?
At han ikke burde uttalt seg etc er helt klart, og kan godt være det ikke er så “avklart” som han legger det frem, men tviler sterkt på at dette er en fyr som bare har funnet på noe(dessverre).
Personlig tror jeg nå at APCL må gjennom rettssystemet dersom de skal beholde lisensene, og det suger balle!
Det er en annen teori her også, du er storkar i APCL og selger deg ned eller låner ut aksjene dine til short eller shorter selv. Du bruker litt midler på en fake news. Du dekker short på dippen og hamstrer aksjene på 2.50.
Sannheten er nok et sted midt mellom
Får bare håpe det går bra til slutt!
Jeg vil gjerne tro på det, men det blir lett vel sykt for min del altså. Jeg tror Gambia har dom hensikt å ta lisensene fra APCL per nå, og i mitt hodet er det beste som kan skje at GamBoa skjønner dette kommer til å føre til at det kommer til å ta laaaaang tid før det kan skje noe på disse lisensene, og at de derfor “tar til fornuft”
For min del vet jeg ikke hva jeg skal tro lengre, alt som har skjedd idag er det nok en del som må få fordøyet… Vet ikke hvem som snakker sant
Skal prøve å ikke være noen besserwisser, men ikke noe av dette overrasker meg. Derfor har jeg aldri vurdert APCL heller. Jeg har jobba i olja og vært så vidt i Afrika på jobb også. Det er stor forskjell fra land til land selvfølgelig. Men har sett at det svært ofte kan være veldig vanskelig å få til noe uansett hva en skal i en del av de landa så er det tregt, komplisert, korrupt og generelt veldig uforutsigbart…
Her var det mye action! Og veldig dyrt sålangt selv om det tok seg opp mot slutten av dagen. Nå har APCL lovet mer info (The Company will provide an update to stakeholders in due course) så blir spennende å se hvor lang tid det tar og hva slags info det blir. Akkurat nå trengs det alvorlig en positiv nyhet for å få i gang denne. Ellers kan det fort bli problematisk. Jeg tror jeg avventer å ser hva som skjer her, men vil ikke love noen ting her da dette kommer nok til å tas på impuls. Håper at kursen klarer å holde seg sånn rimelig der den er ihvertfall før oppklaring. Akkurat nå er ingenting sikkert.
iallafall noen som köpt sig rejält med aktier i closing call!