Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Fortsetter å stige i dag denne her.

2 Likes

blir nok bare en trade, men usikker på når eg tar utgang.
Har ikke lest noe som helst, så vet ikke helt hva oppgangen skyldes, lar børs børe børs denne uka

1 Like

Hyggelig å se at det går oppover. Hadde egentlig forventet noe nedgang etter dager med oppgang, men virker som flere og flere tror dette kan gå i boks. Velger å vente litt til med inngang, så får vi se hvor dumt det blir…

1 Like

Jeg vurderer å kjøpe mer. Vet ikke hva jeg ser som ok inngang, egentlig tror jeg inngangen blir irrelevant i forhold til oppgangen jeg håper kommer.

2 Likes

Enig med deg @VargVemund. Vært offline i hele dag så fikk ikke sjekket stats før nå. Gledelig overraskelse! Var ganske nære kjøpsknappen på 2.50 men kjøpte mer Nano i stedet. Får se hva som var lurt om noen ukers tid :wink:

4 Likes

Noen nye artikler relatert til APCL. Nedenfor er en av de.

Under president Adama Barrow, Yahya Jammeh’s successor, Gambia has been hard at work trying to revive its oil sector (AEI 791). Some of these efforts have been paying off. In early July, the government confirmed the entry of Australian firm FAR on permits A2 an A5. Barrow, who came into power in January, had however waited until April before appointing an oil minister, Fafa Sanyang.

The incoming minister, who has worked for the oil ministry for many years, was cleared in April of charges of corruption that had been badgering him since 2016. Momodou Badjie, the managing director of Gambia National Petroleum Co (GNPC), who was also caught up in the same affair and cleared at the same time, has returned to his station. The ministry’s commissioner for petroleum, Jerreh Barrow, in office since late 2015, will be adding as many international conferences to his diary as possible to tout the county’s oil assets. Relations between the Gambian authorities and African Petroleum, owned by Romanian businessman Frank Timis (AEI 795), are however, strained. In early July, oil ministry officials told the press that the oil company’s permits A1 and A4 had been revoked. African Petroleum immediately denied the information, stating that they were still holders of the licenses, but its share price took a nosedive.

Ellers er det nedenfor også, men er bak betaling.

2 Likes

Australian junior African Petroleum, owned by Romanian businessman Frank Timis, wants to pressure the Gambian authorities to make haste. After meeting with president Adama Barrow on July 13, the company CEO, Jens Pace, accompanied by CFO Stephen West, gave the Banjul government until the start of August to retract on its decision made in early July to revoke its permits A1 and A4. If they fail to do so, the company has threatened to take the matter to court (AEI nº797). Fallout from the Gambian quarrel has spilled over into African Petroleum’s activities in Senegal. Before it resolves the situation across the border, the company would rather not confirm its partnership with Cairn Energy on the Senegal Offshore Sud Profond permit, as we revealed (AEI nº795). It is hoping Dakar will accept to extend its permit for an additional 18 to 24 months, and intends to start up talks with potential new partners.

(Kilde: Hegnar)

2 Likes

Skulle visst ha kjøpt en større post

1 Like

Har du mykje aksjar i apcl Nocturne? om det er lov og spørre :relaxed:

Nei, utgjør bare ca. 10% av total innvestert kapital. @Q10ps f.eks har langt mer. Jeg tør ikke satse mer her enn det jeg kan tape, så blir med det jeg har. Høyt snitt har jeg også :slight_smile:

1 Like

Hva er mye? 5-sifret eller 6-sifret? :grin::joy:

okei! ja, men det er smart. Har brukt anledningen til å snitte litt ned, men sitter no med mykje meir en planen var, så skal nok lette meg litt i nærmaste framtid.

Fint å se litt aktivitet her igjen :slight_smile: Det er jo gode dager i APCL akkurat nå, og det av god grunn om man spør meg! Jeg tror også det ligger til rette for stigning i ukene fremover, og her er litt om hvorfor jeg tror den stiger og skal fortsette å stige fremover :slight_smile:

  1. Det har jo kommet ganske tydelige indikasjoner fra både Mirabaud og ledelsen at ROP på mange måter hele tiden har vært en brekkstang på SOSP. Det er ingenting som tyder på at Senegal vil skape problemer for oss der, og at CNOOC/FAR har en AMI på nettopp SOSP, og at Cath Normann plutselig avlyste en konferanse og dro til London like etter at man fikk beskjed om at SOSP kunne farmes ut alene fyrte vel opp spekulasjonene rundt en rask avklaring :wink:

SOSP vil være helt avgjørende da den viser at ledelsen evner og den vil fjerne mye usikkerhet og legge opp til forventninger til det som følger, samt det gir oss noe håndfast frem i tid.

  1. Forventninger til avklaring i Gambia tidlig August. Det kan jo ikke legges under en stol at tonen i Gambia har endret seg betraktelig, og det er nok fler enn meg som nå både har sterke forhåpninger, om ikke forventinger til at vi får noe positivt der i fra. Bare forventningene til dette drar nok kursen i positiv retning.

  2. Avklaring i Gambia tidlig august - om det kommer positiv avklaring her skal man være sikker på at avtale kommer, men kursen vil erfaringsmessig ikke “ta av” før man har siste signatur på papiret, ref Ophiravtalen, dog vil den gå høyt på avklaringen alene.

  3. forventninger til endelig avtale i Gambia. Får man avklaringen vil man selvfølgelig få forventinger til kommende avtale. Med den interessen det er for området sier det seg selv at avtalen VIL komme, og jeg er spent på hvor vi står om man er i mål med SOSP, og man vet lisensene i Gambia er trygge!

  4. Endelig avtale i Gambia! Da smeller det! Og jeg tror veien man går for å komme dit nå fører til at jusen vil stå meget høyere enn om fullstendig avtale på SOSP, A1/A4 hadde blitt meldt samtidig rundt 20.07, slik mange av oss trodde.

Om avtalevilkårene er helt like så burde jo kursen egentlig endt på det samme, men markedet er rart sånn, får man det positive litt etter litt så har markedet en tendens til å like det bedre enn om alt kommer samtidig :wink:

6 Likes

Kjøpte litt her idag

3 Likes

Kjøpte 15k forge uke rett under 2,6 og desse er idag solgt på 3,8 og gir meg litt ispenger resten av ferien :money_mouth_face:

5 Likes

Åssen is liker du, @Kronn ?

Tipper han liker denne:

https://www.diplom-is.no/royal-trippel21

Er litt fan av denne selv:

https://www.diplom-is.no/produkter/wanted-caramelpecan-18-stk?nid=67658

1 Like

2 Likes

Blir uansett type en god del is for 18.000kr :wink: gratulerer med fin trade, @Kronn !

2 Likes

Du er velkommen tilbake i tilfelle islageret ikke rekker til over ferien. Jeg solgte ut 12% på 3.81.

2 Likes