Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Litt forsiktig her

6 Likes

Daim-is er en favoritt :+1:

2 Likes

Takker og bukker :+1::sunglasses:, lykke til videre oppover, eg unner deg suksess :+1:

1 Like

Gratulerer alle som har vært flink til å time/trade, kudos! Er selv stuck på 5,97 - tålmodighet er mental styrketest :joy:

1 Like

Ville trodd du likte best Kronnesis :thinking:

2 Likes

Jeg får sitte rolig, så får du treffe topper og bunner underveis, @Kronn :wink:

Litt forsiktig, @holmes ? Du mener candlesticksa dine kan gi en indikasjon på utfallet på SOSP og i Gambia?

@H.L Det vil overraske meg veldig om vi ikke går over snittet ditt ved melding om avtale på SOSP :slight_smile:

3 Likes

Bør ikke du bidra med 2tho iis, Uno? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, markedets dynamikk og fundamental utvikling. Nå har kursen doblet seg på kort tid opp til toppen av den fallende trenden og det kan være grunn til å være litt forsiktig på kort sikt. Bare et velmenende råd, men jeg har heller ikke fasit.

5 Likes

Fornuftig det Holmes. Jeg solgte på 3,85 etter nesten 50% stigning på meg på 4 børsdager inne. Antar at den skyter opp ved positiv melding på SOSP, men ser ikke bort fra at den teknisk korrigerer litt nå om meldingen drøyer. Uansett er jeg fornøyd med traden, og går muligens inn igjen når jeg ser hvordan den oppfører seg, eller hva som meldes videre.

Ellers er jeg positiv til APCL, men synes den er litt vel volatil for min mage å sitte long i akkurat nå. Selv om det ser ut som om tonen har endret seg i Gambia, og SOSP kan gå i orden relativt kjapt. Ønsker alle inne lykke til videre, håper den skyter høyt for dere. Har en følelse av at jeg ikke burde følge med på kursen videre :stuck_out_tongue:

3 Likes

Skal man se teknisk på det, og da benytte seg av candlesticks så er det i hvert fall et poeng å merke seg at APCL closet på dagens høyeste :wink: et candlestick uten hals er vel noe av det mest positive man får ut av candlesticks? Ikke at jeg bryr meg nevneverdig, jeg er med pga det fundamentale, og hverken selger eller kjøper på det tekniske, men hadde jeg gjort det hadde jeg jo sett avslutning i dag var teknisk positiv :slight_smile:

3 Likes

Må si jeg liker uke chartet! :smile:

De andre chartene er det ikke så nøye med…

4 Likes

Woah, sterk avslutning og slutt på topp tyder bra for videre stigning.
Skulle kanskje ikke ha solgt idag, men gevinst er gevinst :+1:

1 Like

Eg prøver å finne ut hva som ligger bak siste dagers heftige stigning, og eg finner kun en mld, og meldingen er i mitt hode negativ.
Så hva skjer ?

Fra meldingen ser vi at intensjonsavtale ikke ble tatt videre, men det fremstilles som at det er positivt sånn at selskapet nå kan snakke med andre aktører, så, det vil da si at avtalen i utgangspunktet var negativ ?
Pr nå, er det vertfall ingen partner, altså negativt.

Dersom det stemmer at det har vert ett møte 13.07 med myndighetene, så er det forsåvidt positivt, men vi vet ikke hva som blir utfallet, før tidlig i august, altså en potensiel trigger. ( mulig positiv )

Senegal, mulig utsetelse, gitt at det kommer inn en partner, altså her er Apcl avhengig og nærmest desperate etter å få inn en partner, noe som er dårlig forhandlingskort.

Nå er Apcl verdien en halv milliard, og hva som er riktig pris skal ikke eg si noe om, men at det mangler en del viktige parameter for og finne rett pris, er helt sikkert, så inntil det er på plass kan det komme så mangen artikler det bare måtte komme, fakta er at ingen vet hva Apcl er eller har, og frem til vi det vet, er det bare Lotto.

For ordensskyld, kan godt være at Apcl skal være verdt på 750millioner og en milliard, poenget mitt er at vi ikke kan vite, og det er derfor eg nå bare forsøker og trade basert på TA, og ikke tørr og ta risikoen med en større investering

3 Likes

100kr på pump n dump.

Spot on @Kronn

@Evilfreud Du sa folk burde selge på 2.40 også. Saken er at ingen VET noen ting. Det KAN være du har rett, det KAN være du tar helt feil også.

Greit å være klar over risikoen her (lotto som @Kronn er inne på), men ikke vits å være ensidig / negativ?

Forventer en korreksjon her ila. uken, kanskje alt i morgen da mange sitter på pen gevinst. Jeg kommer nok ikke til å foreta meg noe før vi får en ny melding vedr. Gambia i august. Om kursen stiger like jevnt frem til da gjenstår å se.

2 Likes

Jeg mener at folk bør kaste APCL på sjøen ASAP. Hele greia stinker så mye Afrika som det er teknisk mulig å gjøre. Og om du har fulgt med på de Afrika eventyrene som har blitt hypa på XI så vet du at de har en ting til felles. Folk taper penger.

2 Likes

Hvorfor stiger APCL, ja? Jeg har mine formeninger om akkurat det. Først så må man prøve å se “hele” bilde i Gambia, og da få med seg hvordan det har endret seg der nede underveis. Har laget et lengre innlegg vedrørende dette, og linker til det. Les i så fall trådstarten som er fem-seks innlegg, også kan dere egentlig drite i resten :stuck_out_tongue:

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2397062

Også har man jo SOSP da. Hvis man ikke har skjønt at ROPsituasjonen er noe APCL godtar med forbehold om at SOSP går i orden, da har man enten ikke fulgt med i timen eller leser alt som kommer vedrørende saken som djevelen leser bibelen! Og at deter mange potensielle partnere er helt sikkert! Vi vet jo blant annet at CNOOC og FAR har en AMI på SOSP.

Synes det er veldig rart å rolle forrige melding spm negativ!? Var mange som argumenterte for det, og jeg kunne virkelig ikke forstå det! Markedet har respondert med +50%!

Man gikk altså fra det som så ut til å være isfront fra Gambia til at det når er dialog, og da med selveste presidenten! SOSP var jo uaktuell å få farmet ut om ikke den ble dratt ut av eksklusivitet, med mindre potensiell partner(som er mest interessert i Gambia) bestemte seg for å gå for SOSP med opsjon på A1/A2 e.l. Nå ble SOSP frigjort fra eksklusivitet, vi vet det er interessenter, og alt tyder på at Senegal er samarbeidsvillige?

4 Likes

Folk har tapt penger på Funcom også. At folk taper penger på aksjer er jo ikke noe nytt. Det jeg ikke skjønner er det ensidige fokuset på at APCL skal i dass. Jeg ser ikke helt begrunnelsen for det. Greit nok du mener det, men det hadde vært fint å vite hvorfor, annet enn at det er ”Afrika” / high risk etc.

Sånn apropos ”tape penger”: både Funcom og APCL bunnet på rundt 2.20-2.40.
Status i dag er at APCL står i 3.99 og Funcom i 3.12. Tror ikke de som kjøpte APCL på 2-tallet klager i dag :wink:

5 Likes

Mange med stor gevinst på kort tid her som ikke klager, nei :wink: Selv har jeg sitti leeenge med snitt på 2.64, og klager ikke jeg heller! Risiko er det, men tror ikke det er så mange som faktisk forstår potensialet i selskapet! Forteller jeg hvordan jeg har regnet på dette, og kommer med mine kursmål så blir jeg latterliggjort! Men kan si så mye som at det er lenge til jeg selger noe som helst!

3 Likes