Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Philly Shipyard (PHLY)

Med byggin av to båter så er vel regnskapet ok. Får de derimot de neste 3 båtene ser det ytterligere positivt.
De er vel å i konkurranse om 2 eller3 andre statlige tildelinger av bygging.

Politisk så har vel folk satset på at Trump skulle sette støtet her pga mulig vippestat, men tror det egentlig ikke utgjorde noe på kursen. hovedsakelig så bygger de jo båter for Jones Act flåten. JA står vel ganske støtt slik jeg forstår det politisk. Men om jeg husker forrige kvartallsrapport riktig så uttalte de vel at de ikke kunne forutse noe stor byggeboom i dette markedet for øyeblikket. Derfor har de gått mer inn mot statlig bygging og service.

Men ja, gjenstår å se om den holder. Fint rykk idag da.

3 Likes

Satset på at salgsvolumet var knyttet til realisering før nyttår. Med dagens stigning så ser det jo sånn ut. Satser vel på at markedet snur og at alt blir bra til slutt :wink:

Men som med alt annet så må jo de tjene penger før eller siden…

Rimelig bra rejection av den bruddlinjen idag :sweat_smile:

Ligget i sivet på PHLY lenge, men dessverre på sidelinjen her enn så lenge. Men spennende å følge med ved evt tildeling av flere nybygg!

Jeg er tilbake på sidelinjen igjen, holdt med en dag inne når folk absolutt skal kjøre kursen opp igjen umiddelbart :slight_smile:

Det jeg så for meg var litt sidelengs konsolidering, men markedet (traderne?) ville det annerledes. Da er det for mange som kan få rask gevinst når jeg ser på volumet til at jeg er komfortabel med å bli sittende.

Sitter vel på en 10-15% stigning da. Det er jo ikke ille akkurat. Du er god på inngang og utgang jcp. Interessante vinklinger.

Reduserers vel i topp 20 uten at andre øker, så da kan man vel anta at aksjene havner i retail eller tradere for øyeblikket.

solgte i går, altfor tidlig :frowning:

Var på nippet til å realisere i dag siden den har gått 20% på et par dager for min del. Tror dog da jeg fikk tenkt meg om, at den kan stige 4-6 kroner til i løpet av uka. Er ikke redd for å sitte med denne på lang sikt heller. Men per nå er den i trading delen av porteføljen (En må jo ha det litt artig på børs og) :wink:

tror ikke PHLY er aksjen med 10% action hver dag da :wink:

Nå er det bare å vente på melding om kontrakt og bom. Opp 30-40 % :blush:

Ja, tok et halvt lodd til her i dag. Det ser jo ut som om den i alle fall går 10% opp og ned i uka og det er attraktivt nok for meg.

Philly Shipyard Awarded Two Additional National Security Multi-Mission Vessels

Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (OSE: PHLY) today announced the authorization by the U.S. Department of Transportations Maritime Administration (MARAD) and subsequent order from TOTE Services, LLC (TOTE Services) for the construction of two additional National Security Multi-Mission Vessels (NSMVs). These vessels will replace aging training vessels at Maine Maritime Academy and Texas A&M Maritime Academy. Construction of the two new vessels (NSMVs 3 and 4) is expected to commence in 2022 with planned deliveries in 2024.

2 Likes

Så bra! Nå må da kursen få seg et skikkelig løft!

1 Like

Kjekt at jeg kjøpte inn igjen denne på 58. Litt flax må en ha :wink:

Aksjesladder aksje dette.

Har truffet bra med bla følgende aksjer.
Havyard
Goodtech
Thin
Idex

Etc

Men her spiller et case seg ut med liten risiko til nedesiden.

Ser fort 100kr imorgen .

2 Likes

99 i dag ja. Solgte på 90 tallet. Ser ut som om den kan kjøpes på høyt 70 tall mot slutten av dagen. Skal nok inn igjen med en long posisjon her når den stabiliserer seg litt. Den har jo ofte falt litt tilbake etter raske oppganger. Hyggelig å få rask avkastning for 2. gang i denne på 14 dager :slight_smile:

Hørest ut som du har gjort mye bra her :slight_smile:

Prøvde en trade idag, men den henta seg aldri inn igjen så står utenfor inntil videre. Siger nok gjennom 70 til slutt som du sier. Samme tendenser som forrige gang egentlig.

1 Like

Solgte i åpningen da jeg måtte legge inn ordre før møte.

Kjappe 40% på noen dager med liten risiko :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Stor optimisme for fremtiden på verftet .

CEO Steinar Nerbøvik : “We saw the clouds in ’18, ’19 and’ 20, but now the sun is shining.”

"For Philly Shipyard, the project is helping to diversify its business. While Nerbovik is by no means ruling out a return to building commercial ships, he is looking to win more government business.

Between the U.S. Navy and the U.S. Coast Guard, “the government has huge needs for various types of ships,” Nerbovik said. With construction for the Maritime Administration fleet, “we are now taking the first step in that direction.”

Seeing Philly Shipyard set up for future success would also be a win for the Maritime Administration.

“My wish is that when we get done here with this fleet, they’ve got work that’s in the order books,” Tokarski said, “and that’s going to keep going, and people have seen and learned that the shipyard can do good government shipbuilding.” "

Mer arbeid …

https://newsweb.oslobors.no/message/524085

Philly Shipyard Awarded Repair Contract for USNS Charlton
Philly Shipyard, Inc. (http://www.phillyshipyard.com/), the sole operating
subsidiary of Philly Shipyard ASA (OSE: PHLY), today announced it has been
awarded a contract by Patriot Contract Services - the ship manager on behalf of
the U.S. Navy’s Military Sealift Command (MSC) - for the repair of the USNS
Charlton (T-AKR-314). The repairs will be completed in the Q3 2021 timeframe.

“This is a great win for our shipyard and demonstrates our ability to acquire
substantial repair jobs going forward,” said Steinar Nerbovik, Philly Shipyard’s
President and CEO. “We look forward to working with Patriot as we continue on
our journey as a strong partner for government projects.”

The USNS Charlton is one of MSC’s large, medium-speed, roll-on/roll-off ships.
With a displacement of 69,000 tons and a length of 950 feet, the vessel carries
prepositioned U.S. Army tanks, armored personnel carriers, tractor-trailers, and
other equipment and supplies to potential areas of conflict around the world. It
also provides surge sealift support of remote military actions.

This is another positive step in the company’s ambition to establish a mixed
platform of ship maintenance, repair, and conversions, along with ship
construction for the commercial and government new build markets. It also marks
the third government repair contract that Philly Shipyard has been awarded since
the end of 2019 and their first contract with Patriot as ship manager.

“Patriot is excited to further support U.S. shipyards on behalf of MSC and,
specifically, Philly Shipyard’s growth platform and deepening domestic
expertise,” said Ryan Libhart Pereyda, Patriot’s Principal and CEO.

2 Likes

@pdx går det an å merge denne tråden slik at tekbot kommer med meldinger her også? :innocent:

1 Like