Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PHO Q3 (PHO.OL)

Jeg går ut fra at enhver kvalifisert gjetning må basere seg på en oppfatning av både økning i utplasserte scop og økning i bruksfrekvens.

1 Like

Endring i utsatt skatt/midlertidige forskjeller:

bilde

og spesifikasjon i notene:
bilde

Oppsett netto midlertidige forskjeller:
bilde
(Skattesats 22%)

2 Likes

Ja. Div faktorer er inne i bildet

1 Like

Er det noen som tror total revenue tallet for Q4 kommer til å lage bølger eller? :smiley:

5 Likes

Hvor mye har du lagt inn?
Nordic/Partners 27 mill
Cysview 29 mill
Cevira 36 mill
Totalt 92 mill?

1 Like

2 Likes

Litt vel luftig med 33 scopes imo, dersom du ønsker innspill :slight_smile:

Eller, når jeg tenker meg om, kanskje ikke så luftig allikevel.

Det ble et ganske verdiløst bidrag fra min side :slight_smile:

2 Likes

29 nye er det vel?

2 Likes

Ja, bare ræl fra min side :slight_smile:

2 Likes

Jeg synes ikke folk her overhodet har kommentert hvor elleville tallene i skop vekst for Q3 faktisk er.

Vi snakker ATH vekst i antall skop i det historisk kjipeste kvartalet.
Og prosentvis i Q3 har veksten tidligere vært på opp til 5%, nå var den plutselig 10%, fra en veldig mye høyere base.

Så slår vi dette sammen med hva Dan Schneider står og sier om at de ser at salgs pipeline er sterk, og at de ser at det er mange pågående salgsløp som nå begynner å komme inn i siste ende funnelen.

2 + 2 = 4 i mitt hode.

Så jeg har lagt 12% vekst til grunn for mitt Q4 anslag, men jeg holder muligheten fullstendig åpen for at det kan bli enda større prosentvis vekst enn det.

14 Likes

Nettopp! Det er faktisk ekstremt bra

1 Like

Denne kan godt legges på fundamentaltråden også!

Utplasserte scope har vært veldig bra. Det som må til er økning i bruken også for å få fart i inntjeningen. Den beste inntjeningen til nå per scope i kvartalet er ca. NOK 130 000. Det var i Q2 19. Det utgjør bare bruk av et scope i gjennomsnitt 13 ganger i løpet av et kvartal. Hvis de greier å øke det til 26 ganger i løpet av et kvartal i Q4 20 og antall scope er økt til 350 får vi en inntekt i q4 20 på ca 90 mill. Da blåser vi gjennom geidingen.

1 Like

Og som Schneider mer enn antyder, plutselig kan vi få en eller flere sykehus-kjeder som installerer tjue, tretti, førti scope i «én vending».

Ikke umulig at vi i løpet av 2020 kan oppleve kvartaler hvor antall utplasserte scope ligger på 50+!!!

4 Likes