Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Dere må regne med litt svingninger, er mange som må trade inn noen kroner til neste prosjekt ( les ekstra billige pcib aksjer ;))

Det er det jo bare tradere som må bekymre seg for…

4 Likes

Anbefaler alle å høre på podcasten. Einarsson er veldig bull. Får også bekreftet dette med patentet,og hvor vanskelig det vil være for generika å selge.
Forøvrig databeskyttelse I Usa ut 2021.

5 Likes

Denne formen for tømming av selgere i ordreboken minner veldig om når NANO gikk parabolisk.

image

3 Likes

Tror nok at vi denne uken legger 40 tallet bak oss for godt. Blir spennende å se hvor vi ender i august, altså i morgen ved stengetid.
Salget i USA går så det griner, flere og flere får øynene opp for hvilke eventyrlig potensiale PHO har og vil gjerne være med på ferden. Det skjønner jeg godt, for dette kan bli tidenes utbyttemaskin på OSE.

Tror nok at bruddet gjennom 50 nå er et faktum. I morgen er der all grunn til å tro at oppturen mot 60-tallet, i første omgang, vil fortsette.
Dagens opptur/sluttspurt var nok neppe på grunn av norske investorer, men snarere amerikanske. De ser nok hva som er i ferd med å skje i USA og det er vel ingen grunn til at suksessen PHO nå opplever i USA ikke skal kunne gjentas andre steder på kloden der det finnes blærekreft.

Potensialet i PHO er eventyrlig når man setter seg ned og regner på det. Slik er det bare. Men det får bli opp til den enkelte om man ønsker å delta på eventyret.

God morgen!
Dersom du ikke har satt deg inn i PHO enda, så råder jeg deg til å gjøre det. Bruk litt tid på å lese deg opp på dette caset og jeg tror du vil bli positivt overrasket over det potensialet som aksjen har, både hva angår verdistigning i det korte bildet, men også hvilke utbyttemaskin dette ser ut til å bli på litt lengre sikt. I beste fall kan vi få de første utbyttene utbetalt i 2019.
Men her snakker vi om et selskap med et FDA godkjent produkt som det for tiden er økende etterspørsel etter i USA, et selskap uten gjeld, med et sinnsykt stort inntjeningspotensiale og der den totale aksjemengden er ualminnelig lav. Denne kombinasjonen er unik og særdeles lukrativ for investorene.

Ha en fin fin dag!

3 Likes

Hadde en sjefsplan om å gå inn i går under 49, men rakk det ikke før den bikka 52. Men basert på trykket kom jeg meg inn rundt 52, dog med en viss skepsis om at det var litt overilt. Basert på prehandel var det i siste liten :slight_smile:

Ja hva skal man si? Er jo et voldsomt privilegie å gang på gang få være med på sånne oppturer i norske biotechaksjer.

3 Likes

Joda, vi skal ikke klage. Men det er pussig at ikke langt flere norske investorer evner å løsrive seg fra aksjer relatert til olje, shipping og fisk og vise større interesse for norske Biotec aksjer. De går jo faktisk glipp av den ene børsrakett etter den andre. Nå tror jeg nok at flere har brent seg på Biotec og derfor anser denne typen aksjer som å være svært risikofylte. Men i tilfellet PHO så tør jeg hevde at risikoen ikke er større enn i andre solide aksjer på OSE. Her snakker vi tross alt om et selskap som har et FDA godkjent produkt med refusjon, og som gjør suksess i der amerikanske markedet! Det er ikke hverdagskost. Og verdistigningen vi vil oppleve i tilfellet PHO vil heller ikke være hverdagskost på OSE. For ikke å snakke om hvilke utbyttemaskin dette kan utvikle seg til.

1 Like

Nu har PHO også været langt nede. Hvad er kursmålene for PHO?

Ja, men da burde de få opp dampen, for på lengre sikt så kommer nok monitoreringsmarked til å bli tatt av liquid biopsies (blod eller urin). Det kan jeg garantere.

1 Like

Hvor mange år fram i tid tenker du når du sier “på lengre sikt”?

Interesting:
https://www.practiceupdate.com/content/liquid-biopsies-for-bladder-cancer-surveillance-success-is-in-sight/54243

https://www.researchgate.net/publication/318714236_Liquid_Biopsies_in_the_Management_of_Bladder_Cancer_Next-Generation_Biomarkers_for_Diagnosis_Surveillance_and_Treatment-Response_Prediction

1 Like

Følger du noen selskaper som holder på med dette? Eventuelt hvor langt har de kommet med studiene?

Det er vanskelig å si. Kommer an på markørene og oppsettet de bruker. Jeg vet om en forskningsbasert pivotal fase som er tiltenkt å starte i norge snart. Utlendingene er nok ikke langt etter som du ser fra @Savepig sine innlegg. Fremskritt i analyse av cellefritt DNA, sirkulerende tumorceller, sekvensering og digital PCR driver dette. Det er ikke til å unngå.

Men pho vil fortsatt kunne ha et marked i å assistere kirurger under oprasjon av blærekreft.

1 Like

Takk for svar.
4-10 år fram i tid var min første tanke når jeg leste kommentaren din.

Ja, det kan fort stemme det.

Er litt på bærtur her, men er ikke dette en form for urincytologi? En metode som har blitt brukt lenge?

Om de finner kreftceller så må de vel fortsatt utføre en cystoskopi for observasjon og kartlegging? TURBT må også utføres med cystoskopi.

Disse her mener cystoskopi markedet skal vokse i årene som kommer: