Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Dit kom vi fortere enn jeg ante.

PHO prises på kurs 48.5 til 1 057 124 818 kr

Selskapet omsettes nå på tilsvarende kurser som før den famøse kvartalsrapporten utløste overdreven volatilitet:

1 Like

7 posts were merged into an existing topic: Photocure småprat 2019 (PHO)

The prognostic impact of hexaminolevulinate-based bladder tumor resection in patients with primary non-muscle invasive bladder cancer treated with radical cystectomy

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/31030231/

3 Likes

online fra 27.april gitt. ferskvare. conclusion : "The present data suggest that the resection of NMIBC under HAL exerts a beneficial impact on outcomes of patients who will need to undergo RC during their course of disease. This finding may be due to improved risk stratification as the resection under HAL may allow more patients to be treated timely and adequately.

2 Likes

Radikale forskjeller i 5 års overlevelse.
74.5% mot 55.8%

5 Likes

30/04-2019 09:34:38: (PHO) Photocure - Better patient outcomes for patients who received Hexvix®

7 Likes

Ja hva skal man si? Synes oppriktig synd på dem som fortsatt har skylapper og er opphengt i hva PHO var i 2017 og tidligere. Man gjør smart i å åpne øynene og akseptere det nye PHO oh hvilke potensiale som ligger i dette selskapet.

5 Likes

Vel, vel det var ikke akkurat noen melding som svekker BLC teknologiens mulighet til å bli den nye gullstandarden innen blærekreftbehandling!

Forestille dere hva situasjonen er om ett år!:+1::money_mouth_face:

4 Likes

Nå snakker vi!

Dette er det vi har ventet på, ikke bare finner BLC (Hexvix/Cysview) flere lesjoner enn WLC ( noe vi har visst i årevis), men det forventede er nå endelig dokumentert, finner man flere lesjoner (og fjerner de) så resulterer det i bedre overlevelse.

Så kan man jo si at bedre overlevelse i BLC-gruppen skyldes flere TURBT, men det kommer vel jo nettopp av at behandlingsopplegget forandres når man finner Feks CIS, som jo ofte blir uoppdaget med WLC.

Det som er 100% sikkert er at det totale behandlingsopplegget der BLC inngår gjør at 3 av 4 pasienter lever etter 5 år, mens et opplegg uten BLC gjør at 1 av 2 lever etter 5 år.

Dette må få konsekvenser for bruken av BLC, og regnet man helseøkonomisk må det få konsekvenser for prisen vi kan ta for Hexvix/Cysview.

12 Likes

Kult å se hva vi tok opp her til diskusjon skulle utløse en melding:)

2 Likes

Ikke så meget dem skriver, men de to siste artiklene fra den kanten har hvertfall blitt positivt vinklet. Mulig at vi endelig har fått gitt journalistene såpass tyn og kjeft at de endelig har skjønt hva slags selskap dette er.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Positivt-nytt-fra-Photocure

4 Likes

Min E24 og: https://min.e24.no/a/3J1AbM

1 Like

Kanskje ein skulle gått inn og kommentert på slike saker, sånn at dei får meir klikk og følgeleg betre prioritering hos desken?

1 Like

Jeg har fulgt med litt på det og PHO artiklene på Hegnar har ekstremt mange views så det alene burde fortelle dem at “PHO artikler fenger” så her må det trykkes flere.

2 Likes

Til og med DN skriver om Photocure nå :slight_smile:

4 Likes

Kanskje til og med « Investeringsøkonom» Mads i Nordnet justerer ned risikoen for at PHO ikke får godkjennelse ?
Nei, det er vel å håpe på for mye…:rofl:

3 Likes

Snoeffelen; Har du noen formening om at abscopal effekt spiller inn på den forbedrede levetiden?

1 Like

En forutsetning for at han skal gjøre det er at han først setter seg inn i hva PHO er og hvilke produkt de leverer. Personlig ville jeg skydd investeringsøkonomer generelt dersom det er kunnskapsnivået som vår Mads har som er generelt for denne yrkesgruppen. Fatter ikke at noen som titulerer seg investeringsøkonom går ut og blottlegger sin inkompetanse så til de grader denne figuren gjorde.

2 Likes

Det kommer seg, men det skulle da barde mangle. Tror ikke finansjournalistene i Norge er klar over hva som er i ferd med å skje på andre siden av dammen og at lite norske farmasiselskap leverer et nøkkelprodukt for at BLC teknologien skal fungere. En teknologi som syner klare tegn på at det kommer til å bli ny SoC i et 15 mrd marked.

1 Like

Klarer ikke helt å se at det skal være noen abscopal effekt det her er snakk om.

Men det er utrolig bra at resultatet er det jeg har trodd det måtte bli.
Fjerner man mer, og flest mulig rester, av kreft så blir det mindre grunnlag for tilbakefall.

Synes de grove tall på 5 års overlevelse er imponerende.
Inngår BLC i behandlingsopplegget så lever 3 av 4, inngår ikke BLC er det en sånn Ca 50/50 når man passerer 5 år.
Bør være mulig å bruke slike tall i salgssammenheng.

10 Likes