Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Tror kanskje han mener terapeutisk effekt av hex/cys – altså en effekt utenom selve fjerningen av kreftceller som foretas i selve inngrepet - det har jo vært spekulert i det tidligere – eller hva @Senior?

1 Like

Ja, terapeutisk effektiv i de behandlede/belyste områdene er jo dokumentert.

1 Like

Er terapeutisk effekt av hex/cys med belysning alene bevist? Jeg trodde det foreløpig kun var indikasjoner som tilsa at det har en terapeutisk effekt i seg selv, men at ytterligere studier krevdes for å påvise/bevise dette? (men jeg har vært dårlig til å lese gjennom de siste børsmeldte data)
Eller mener du nå: Man får bedre deteksjon av kreftrammede celler ved blc og dette gir dermed mer effektiv fjerning = bedre terapeutisk effekt…? (dette har jeg fått med meg)

1 Like

Åhhh. :dizzy_face:
Hadde glemt at Mads var fra Nordnet.

Nedtur å være Netfonds-kunde, når de i juni blir overtatt av Nordnet, med slike superkompetente analytikere.

1 Like

Det er vel indikasjoner på det, men ytterligere studier kreves?

Also in patients with MIBC, HAL-guided TUR impacts recurrence free survival: in 268 consecutive patients who had cystectomy, it was retrospectively investigated whether patients prior to the cystectomy had undergone HAL-guided TUR or whether TUR was carried out with white light alone. Kaplan-Meier analysis was used to estimate recurrence-free survival (RFS) and overall survival (OS). The 3-year RFS was 69.8% in patients with HAL-guided TUR and 58.2% in patients with white light TUR alone. The 3-year OS was 65.0% in patients with HAL-guided TUR and 56.6%). These results indicate that HAL-guided TUR is associated with improved RFS after cystectomy in patients with MIBC (see G. Gakis et al, Urology Vol. 82, Issue 3, Supplement, Unmoderated Posters, UP.046). The rate of residual tumor and detection of all tumor lesions in the bladder during TUR performed in patients with MIBC is not an issue, since the bladder is removed in its entirety anyway. Hence, TUR in patients with MIBC is usually performed with white light alone and there is no guideline recommendation of using HAL-guidance under such TURs

https://patents.google.com/patent/WO2017103283A1/en?assignee=photocure&oq=photocure&sort=new

Siden jeg først er inne på patentsøknader, så ser jeg at det var endringer på denne patentsøknaden her 2019.01.24
https://patents.google.com/patent/US20190022404A1/en?inventor=Kjetil+Hestdal&assignee=Photocure+Asa&sort=new

3 Likes

Takk TyronIV! Ja mente selvfølgelig terapeutisk effekt.

I likhet med Tyrion tror jeg ikke at terapeutisk effekt er dokumentert/bevist gjennom noen godkjent studie, men at man mener å se terapeutisk effekt.
Det kan jo være at denne effekten spiller inn i tillegg til at mer av kreften blir oppdaget og fjernet ved bruk av BLC?

2 Likes

Ny artikkel i kveld😊

Positive Reimbursement Picture for Cysview® (hexaminolevulinate HCl) is Helping Drive Use in 2019

More and more bladder cancer patients are gaining access to Blue Light Cystoscopy (BLC™) with Cysview for detection and surveillance. This growing trend is because of increasing awareness and availability of this cutting-edge drug-device procedure, plus an improved reimbursement picture in 2019.

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/111972-positive-reimbursement-picture-for-cysview-hexaminolevulinate-hcl-is-helping-drive-use-in-2019.html

9 Likes

Jada, det burde være entydig og klart for alle og enhver hva som er i ferd med å skje i det amerikanske markedet. Presset på sykehus og klinikker øker for å tilby pasientene BLC teknologien.

Vi er flere som fremholder at 2019 vil bli et fantastisk år og trolig det året da PHO virkelig tok av kursmessig. Jeg vil heller ikke bli mye overrasket om muligens Q3 eller ihvertfall Q4 er det kvartalet da den blå bunnlinjen titter frem.

Og det burde vel ikke være i tvil om at med all den positive oppmerksomheten som kommer PHO til del i disse dager vil bidra til å få amerikanske investorer interessert i PHO som investeringsobjekt. En utvikling som helt klart vil ha positiv drahjelp på kursutviklingen.

1 Like

Hvordan kan du snakke om blå bunnlinje i Q3/4 i 2019 når Dan sier det ikke skjer før sent neste år?
Skal pengene helt ut av det blå renne inn? Tror du ikke han har grei kontroll på inntektene i nær fremtid samt kostnadene?

3 Likes

Viktig å holde tungen bent i munnen nå.
Selskapet har guidet underskudd i 2019 som helhet. Det betyr dog ikke at et eller sågar to eller tre av kvartalene kan vise blå bunnlinje.

2 Likes

Hvis du har tenkt å kjøpe aksjer i Pho og velger å vente til det blir blå tall på bunnlinjen må du regne med å betale en adskillig høyere pris

3 Likes

Vi får håpe det ikkje er blå bunnlinje i Q3/Q4 2019. Photocure seier dei ikkje ønsker blå bunnlinje men ønsker å investere meir for å nå det enorme marked vi trur er der ute.

Hør 28 min inn, så får du godt svar.
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97605538

3 Likes

De investerer for fullt, men ikke glem at ifølge Schneider vil selskapet levere minimum 60% vekst i år for å nå 2020 guidingen…

1 Like

Men også i følge samme mann skal de ikke gå i pluss.

Forøvrig godt poeng at et kvartal kan havne i pluss selv om året ikke er det.
Men når han siet sent 2020 utfra hva jeg husker, så betyr jo det sent kvartal, ikke året. Regner derfor ikke med det er mulig med pluss nå allerede.

@zappa66 helt klart. Jeg er egentlig bullish og har mange ganger snakket om hvor høyt jeg faktisk tror aksjen kan gå på sikt. Men det vil ta tid. Det beste er for meg at potensialet er så høyt de kan vekse år etter år i lang tid. Markedet er rett og slett så stort.
Nå snakket jeg ikke om aksjekurs eller potensielle gode innganger. Kommentere bare et litt vel optimistiske utsagn angående lønnsomheten til Photocure.

1 Like

Siden dette ble uttalt har det kommet mye ny info, og ikke minst forutsetninger.
CEO kunne ikke gamble på nye guidelines når han uttalte dette i 2018. Og ikke minst nye guidelines for overvåkning/oppfølging.
Dessuten har det også kommet mye ny info som peker Photocures vei.
Viste f.eks CEO at bruk av Cysview ga ufattelig mye bedre 5 årets overlevelse i fjor? Nei
Viste han om refusjon i Australia fra 1 mai 2019? Nei

Dette er alle gamechange-info.

De som ikke vil ta dette innover seg vil bli taperene neste 2 år.

2 Likes

7 posts were merged into an existing topic: Photocure småprat 2019 (PHO)

Dan sa dette den 13.03. 19. Ikke i 2018.
Så det har ikke kommet så veldig mye nytt siden han sa dette.

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Savepig (559 likes)
  1. @Londonmannen (303 likes)
  1. @Rodjer (303 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Snoeffelen (186 likes)

  2. @solvoll (151 likes)

  3. @Mr.Oncoinvest (145 likes)

  4. @Sponplate (101 likes)

  5. @tekdude (99 likes)

  6. @ufo (80 likes)

  7. @sjog (73 likes)

Gratulerer!

Vel

Har ikke hørt en slik uttalelse.

Men uansett er guidelines nye etter den datoen.
På noen pasientgrupper er det anbefalt 4 doser i løpet av første 12 mnd. Tar selvsagt litt tid før vi ser effekten, men den kommer.
Og dette er blodferskt.

Og midt i dette må vi ha klart for oss at det ligger en voldsom ubrukt kapasitet i allerede utplasserte scope når vi ser på den lave brukerfrekvensen BLC så langt har opplevd.
Og det er denne faktoren ledelsen i PHO ikke har kontroll på. Dersom aktuelle sykehus/klinikker skrur opp bruken på disse scopene til Max kapasitet, som følge av nye rettningslinjer og overlevelsesdata, så mener jeg bruken av Cysview vil øke langt mer enn det ledelsen har kalkulert med. Dette kan regnekyndige se nærmere på.

2 Likes