Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Litt Ipsen råtall:

Som en kan se er “other oncology” en skikkelig taperbracket i regnskapet hittil, så la oss virkelig håpe at en ny trend starter der nå.

2 Likes

02/05-2019 09:59:20: (PHO) Flagging

1 Like

Flaggemelding.
Her står det at KLP har solgt 17792 aksjer og nå har en beholdning på 1,075,806 aksjer. Det som er rart er at KLP på PHO sin aksjonærliste på mandag denne uken kun stod oppført med drøyt 900k.
Har sendt mail til PHO for å få en oppklaring.
Etter mine begrep skulle dette bety at KLP har økt kraftig mandag og tirsdag denne uken.
5% er vel flaggegrensen?

1 Like

Sikkert fordi KLP indeks og aktivt forvaltet fond er slått sammen i noen oversikter.

1 Like

Ja, det kan være et poeng og det var også svaret fra Dahl at dem har flere fond på den totale aksjonærlisten.
Så da er dette å betrakte som en mindre justering i deres portefølje.

1 Like

Trenger ikke å være noe mer enn en rebalansering etter sterk oppgang de siste ukene som akkurat har bikket dem under.

Men kan også være at de tok et minisalg for å komme under flagging før de virkelig begynner å selge. :stuck_out_tongue:

1 Like

For min del framstår det som rart at det kommer flaggemelding ned under 5% og ikke når dem kjøpte seg over 5%.
Mulig det har blitt flagget før min tid som aksjonær

1 Like

Kan vel kanskje være en klassisk bommert her. De kjøpte seg over 5% uten å være obs på det og slipper seg under igjen?

KLP er seriøse forvaltere. I det ligger det også rebalansering. På den måten «tvinger» man seg til å ta litt gevinst når en aksje har steget mye. Sunn forvaltning. Man kan også bli «tvunget» til å kjøpe mer hvis kursen synker mye.

1 Like

Det ligger en flaggemelding på over 5% tilbake til 2014

4 Likes

02/05-2019 16:47:00: (PHO) Photocure ASA: Employee incentive program

2 Likes

06/05-2019 08:30:46: (PHO) Photocure ASA: Change of last date for registering for the annual general meeting 9 May 2019

1 Like

06/05-2019 09:05:54: (PHO) Photocure ASA: Expanded role for Cysview® in treating bladder cancer patients - presented at the 2019 AUA Annual Meeting

3 Likes

Og markedet responderer med kursfall foreløpig. Ganske fantastisk :upside_down_face:

1 Like

09/05-2019 08:09:14: (PHO) Photocure ASA: Invitation to first quarter 2019 results presentation and webcast

1 Like

09/05-2019 18:26:01: (PHO) Photocure ASA - Annual general meeting held

1 Like

Noen som var på årsmøtet?

1 Like
7 Likes

vakkert!

1 Like

Ja var på generalforsamlingen og fikk en prat med både Dahl og Schneider etter møtet. Jeg tok bla. opp den bedrøvelig salgsinnsatsen av Ipsen og de var tydelige på at de nå presset hardt på Ipsen for å øke salget i Europa. Etter en kort statusrapport fra Schneider forløp selve møte som ventet uten så mye å berette. Fikk et meget godt inntrykk av Schneider som en svært jovial og hyggelig person å prate med, men som samtidig virket meget målrette. Tror så absolutt han blir vår mann! Styreformann Egberts fikk jeg ikke mye inntrykk av bortsett fra at han virket en tanke ustrukturert som møteleder.

14 Likes