Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Det er ikke så lett for Egberts å være godt forberedt til årsmøtet.

Han har tross alt 40-50 andre styreverv å tenke på også, så da har han jo minimalt med tid å bruke til hvert enkelt selskap.

Viktig for ham å motta nok styrehonorar til å tjene til salt i såret. :roll_eyes:

1 Like

Er Q3 2016 det siste kvartalet ipsen rapporterte på hexvix direkte istedet for other oncology?

Edit:

Fra q4:

Other Oncology – In the fourth quarter of 2016, Hexvix®
sales amounted to €4.5 million, up 6.6%
year-on-year. In 2016, sales of Hexvix®
reached €18.3 million, up 7.1%, mainly driven by the good
performance in Germany, which accounts for the majority of product sales. The Group also
registered first sales of Cometriq®
of €1.2 million in the fourth quarter 2016.

1 Like

Denne videoen viser helt klart hvorfor BLCC vil bli SOC i USA, og forhåpentligvis resten av verden også. Om jeg hadde fått blærekreft, ville jeg levd med en uutholdelig uro i sinnet om jeg ikke hadde blitt undersøkt og behandlet med BLCC.

2 Likes
2 Likes

som jeg leser dette er den ikke helt oppdatert: 5.11.1.Photodynamic diagnosis (fluorescence cystoscopy)

Photodynamic diagnosis is performed using violet light after intravesical instillation of 5-aminolaevulinic acid (ALA) or hexaminolaevulinic acid (HAL). It has been confirmed that fluorescence-guided biopsy and resection are more sensitive than conventional procedures for the detection of malignant tumours, particularly for CIS [136,137] (LE: 1a). In a systematic review and meta-analysis, PDD had higher sensitivity than white light endoscopy in the pooled estimates for analyses at both the patient-level (92% vs.71%) and biopsy-level (93% vs. 65%) [137]. A prospective randomised trial did not confirm a higher detection rate in patients with known positive cytology before TURB [138].

Photodynamic diagnosis had lower specificity than white-light endoscopy (63% vs. 81%) [137]. False-positivity can be induced by inflammation or recent TURB and during the first three months after BCG instillation [139,140] (LE: 1a).

The beneficial effect of ALA or HAL fluorescence cystoscopy on recurrence rate in patients with TURB was evaluated by prospective randomised trials. A systematic review and analysis of 14 RCTs including 2,906 patients, six using 5-ALA and nine HAL, demonstrated a decreased risk of BC recurrence in the short and long term. There were, however, no differences in progression and mortality rates. The analysis demonstrated inconsistency between trials and potential susceptibility to performance and publication bias [141] (LE: 1a).

One RCT has shown a reduction in recurrence and progression with fluorescence guided TURB as compared to white light TURB [142]. These results need to be validated by further studies.

1 Like

Enig med deg. @Rodjer kan kanskje sjekke det med selskapet? :stuck_out_tongue:

1 Like

Ja, jeg var inne på tanken selv, men lurer på om vi skal ta det på Q1 og håpe at en av oss kommer gjennom med det spørsmålet.

1 Like

For meg henger dette også sammen med det voldsomme hoppet Ipsen presenterte fra Q4 til Q1 for other oncology. Tør nesten ikke å håpe på at det er HAL som står for mye av oppgangen, men er redd mange allerede lader baissekanonen med det som argument hvis man ikke ser noe tilsvarende hos photocure.

1 Like

14/05-2019 07:00:11: (PHO) Photocure ASA: Results for the first quarter of 2019

2 Likes

Dette ser jo bra ut! Er folk happy ? :smile:

Litt lavere vekst enn forventet i US, men var veldig lavt antall utplasserte scop dette kvartalet. Er det kun 3 rigide og 2 flex scop utplassert I Q1?

1 Like

Tallene ser bra ut, utplassering av scoop synes jeg går tregt. Men jeg tror ikke vi vil se effekten av all oppmerksomheten rundt BLCC i utplasserte scoop før 4 kvartal.

1 Like

Om ikke en beat, så godkjent.

21,84 i revenue i statene er tallet jeg har lagt inn for å nå guiding, nå landet de på 21,2

Ser ut som om vi omsider kan slutte å lage disse grafene, for nå har omsider Photocure fått de inn i presentasjonen sin selv. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Var det elleve nye surveillance skop dette kvartal? Det er vel ganske bra?

Bare 3

1 Like

3 flex, men 11 rigide.

1 Like

Eg er litt skuffa over nye flexiscope, men mest fordi eg er utålmodig. Dei er på god veg, men er redd det blir 3 månadar til med ørkenvandring før store bevegelsar på børsen.

Sagt etter hver eneste qrapport siden jeg begynte å følge med på pho.

2 Likes

Dessverre tror jeg det blir en smell i dag, ikke fordi tallene er dårlige eller selskapet gjør noe feil, men fordi det var litt få scope ift. forventningene og Trump. Heldigvis solgte jeg litt PCIB på 33 forrige uke akkurat for å kunne kjøpe mer PHO i dag.

Hvis man ser på revenueveksten year over year er det imponerende, og det er vanskelig å argumentere for at selskapet IKKE er på rett vei synes jeg.

4 Likes