Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg har mye krutt klart hvis det utløses et nytt kjøpssignal i pho for å si det sånn.

Market cap ved kurs 38 er 100 millioner USD. Går ikke an å overdrive hvor lite det er for et fullfinansiert biotech med approval etter et fullt fase 3 studie.

3 Likes

Bruksfrekvensen kan jo enkelt både doble og triple inntektene, på kort tid, uten at det plasseres ut et eneste nytt scop.
Her ligger det et vanvittig potensiale.

2 Likes

Det skader vel heller ikke at Norskbulls sier kjøp? :sunny::zap::tada:

Etter å ha lest intervjuet med Schneider føler jeg meg trygg på at han er rett mann for oss🙂

En aldri så liten “cliffhanger” på slutten av intervjuet også😜:

Overall, I am very happy to be at Photocure. I am looking forward to taking the company to the next level by refining the successful technology that we already have and explore new opportunities within the field of urology. I hope to speak to you again in a couple of months to talk to you about the development at the company.

2 Likes

Photocure har virkelig sin sjanse nå de neste årene. Det blir veldig spennende å følge!

Må ha flere flexible skop. Rigid skop krever epidural anestesi.

Da fikk vi forvarsel fra CEO Dan Schneider i Photocure om hvordan Q4 kommer til å bli:

“We have very strong revenue growth, with a year-to-date growth of 45 percent in the U.S., and I don’t see that ending any time soon. We have very low penetration in the U.S.,” the recently appointed CEO told an investor conference in Oslo.

https://www.nasdaq.com/article/norways-photocure-sees-strong-usdriven-growth-20181212-00367

OSLO, Dec 12 (Reuters) - Norwegian drug maker Photocure expects to boost the market share of its bladder cancer treatment in the United States, resulting in solid revenue growth, Chief Executive Daniel Schneider said on Wednesday.
“We have very strong revenue growth, with a year-to-date growth of 45 percent in the U.S., and I don’t see that ending any time soon. We have very low penetration in the U.S.,” the recently appointed CEO told an investor conference in Oslo.
While most of Photocure’s growth will come from the U.S. market in the short and medium term, the company could also boost its sales in Norway, he added.

“We will update the market on the U.S. 2020 revenue outlook at the latest when releasing full-year 2018 results,” Schneider said.

2 Likes

Merk at jeg sier ikke at det var ulogisk at aksjen skulle falle litt etter den voldsomme peaken den hadde. Det jeg sier er at jeg mener 33 var en voldsom undershoot ift hva som var logisk, og den skjedde fordi en del storfisker på topp50 bare dumpet ut aksjer helt uten noen form for disiplin.

Dette kunne bla skje fordi i kroner og øre er market cap i pho så lav at det er ikke så mange pengene det var snakk om for disse aktørene.

alle spørsmålene du spør om her har jo både du og alle vi andre diskutert opp og i mente i fundamendaltråden.

2 Likes

Hvor går aksjekursen til PHO.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PHO.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

image

2 Likes

Om du selv ble diagnostiert med blærekreft, hva ville du valgt? Gammeldags cystoskopi eller blålys?

And then, at only 28-years old she had a diagnosis - bladder cancer. 60-percent of her bladder was filled with cancerous tumors.

“It was really shocking and devastating,” she said. "Once i was diagnosed with cancer I decided to come to Vanderbilt for a second opinion. And that’s when I connected with Dr. Sam Chang and Vanderbilt Urology.

We performed a second surgery and that really was just the key. In that second surgery they use the most advanced technology available for bladder cancer which is Blue Light Cystoscopy with Cysview.

The blue light illuminates tumors in the bladder. Dr Chang says using traditional white light, it’s easy to miss trouble spots.

“By using the blue light the cancer cells actually light up. They have florescence,” he said.

6 Likes

Kan dette være noe apparatet i pho står bak, eller en selvinitiert nyhetsinnslag av kanalen?

Vanskelig å si. Kan like gjerne være BCAN

For more information visit the Bladder Cancer Advocacy Network

Det er jo en god historie i seg selv om hvordan lokale universitetet og helsevesenet bruker oppdatert teknologi, men det er sikkert noen interessenter enten i det kommersielle eller pasienttalerør som har tipset kan jeg tenke meg.

Hart vært en stillere periode på twitter om blålys men nå våkner det

5 Likes

I hvilken grad kan blc brukes i initial diagnosis idag?

Såvidt jeg erindrer uttalte Bellete på Q2 at man hadde gjennomført første BLC undersøkelse i initial diagnosis.

Hva betyr initial diagnosis? At pasienter blir beroliget av at de behandles med den beste teknologien tilgjengelig og dermed bedret livskvalitet?

Såvidt jeg skjønner er dette første undersøkelse av blæren etter at pasienten har fått symptomer på at det kan være noe unormalt på gang i blæren. Det kan være blod i urinen eller andre symptomer. Legen henviser da til en spesialist/urolog for nærmere utredning. Da gjennomfører urologen en initial diagnosis. Dette er også et betydelig marked, for her vil noen bli diagnostisert med blærekreft og sendt til TURBT, mens andre vil bli klarert til ikke å ha blærekreft. Men nettopp derfor vil det være viktig å ha best mulig teknologi slik at legen ikke risikerer å overse kreftsvulster.

PR i dag har ikke refusjonsordning for dette markedet, meg jeg vil ikke utelukke at det kommer. Men det er nok et kostnadsspørsmål mer enn noe annet, vil jeg tro.

Her er det vel muligens noe flere aktører enn kun hvitt lys og NBI også vil jeg anta… urine cytologi bl.a?