Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Da var vel det uteglemt, for etter mitt ukediagram i nordnet så har det ikke vært omsatt 1600 aksjer på 38,14 eller over siden forrige mandag.

Er dette et vanlig innsidekjøp?

26/11-2018 16:10:49: (PHO) Photocure ASA - Share capital increase registered

vdvd

3 Likes

De to siste avsnittene i hegnar-artikkelen er jo en rasjonell fremstilling av saken, dersom man er villig til å løfte blikket litt.

1 Like

Caset er intakt som aldri før, men Q3-presentasjonen var klønete håndtert. For første gang i historien hadde PHO økning i salget fra Q2 til Q3, og jeg forventer positive tall allerede i Q4, skriver Hansson i en mail til Hegnar.no.

  • Veksten fortsetter være høy i USA, ketchup-effekten kan komme allerede i 2019. Tenker du at noen som har fått påvist blærekreft godtar gammel teknologi nå som PHO har fått alle godkjennelser og refusjonsordninger i orden?, avslutter Hansson. Investoren forteller også at Photocure skal ha fått en «sterk bruksanbefaling fra FDA».

Tar den her å😀

1 Like

Synes mannen gjorde en god forklaring av caset, og det at han har vært tro til sin strategi i forhold til caset er vel bare å applaurdere. Det jeg sier, trenger pilot-shades for å vinne på børs!

1 Like

Har du oppdatert snittbruk på Scopes?
Hadde vært veldig interessant å sjå om vi får opp bruken av Scopene som er utplassert.

12 månders rullerende omsetning .
Det går no riktig veg då

1 Like

29/11-2018 08:00:00: (PHO) Photocure to present at Nordic-American Life Science Conference in New York

2 Likes

Hvor går aksjekursen til PHO.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PHO.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Savepig (325 likes)
  1. @Londonmannen (142 likes)
  1. @Snoeffelen (126 likes)

Resten av topp 10:

  1. @mtryfoss (113 likes)

  2. @Longtrader (92 likes)

  3. @solvoll (88 likes)

  4. @Nocturne (59 likes)

  5. @Otard (54 likes)

  6. @zappa66 (52 likes)

  7. @JAXI (49 likes)

Gratulerer!

2 Likes

Like og retweet rakkere:

2 Likes

Hvor går aksjekursen til PHO.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PHO.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

For hver dag og uke som går uten at PHO raser gjennom 33 på vei nedover, jo mindre dårlig ser situasjonen ut teknisk.

image

Og Stocktalk.no sin topp 50 liste viser at ekstremvolatiliteten som ble utløst der etter Q3 nå har roet seg betraktelig ned. Radforsk svarte opp hvorfor det plutselig var en stor bevegelse på topp 20 nå denne uken, og alle er happy:
http://stocktalk.no/ShareHolders.php?n=PHO&extended=1

Til sist, så har vi investtech sin uttalelse:

image

PhotoCure har falt nesten 50 prosent siden toppen i september. Det har sendt kursen helt ned til gulvet i den stigende trendkanalen på mellomlang sikt. Nivået sammenfaller med det langsiktige støttenivået ved 32-33 kroner. Den stigende trenden signaliserer videre oppgang, så dagens kursnivå, like over støtten, kan være et godt inngangsnivå for både kortsiktige og langsiktige investorer. Karakteristika som smallcap, høyvolatil og stort fall fra årstopp, gjør aksjen til en potensiell nyttårsrakett. Aksjen er positiv på innsidehandler etter kjøp fra styreleder Jan H. Egberts og to andre innsidere i løpet av november. Det indikerer at aksjen nå er fundamentalt billig.

Investtechs anbefaling: Kjøp

4 Likes

Intervju med Dan om å bli CEO i Photocure

7 Likes

Savepig: Takk for meget nyttig link/info

Spesielt:

What will be your first steps as CEO of Photocure?

Although Hexvix®/Cysview® has been on the market for many years, we still have hurdles to overcome, in order to make the product accessible to more patients. Essentially all bladder cancer patients could benefit from being examined with Blue Light Cystoscopy with Hexvix®/Cysview®. It is a complex sales process including multiple stakeholders: investing in capital equipment (blue light cystoscope), training of nurses and urologists, and securing a seamless patient workflow in each individual clinic. We have work to do in every step of the process to bridge the gap between the intended use and the actual use of the technology.

Jeg og sikker mange andre har lurt mye på dette med den lave bruksfrekvensen. Her ligger gode hint om hva som faktisk må på plass og hva jeg tror er nøkkelen til økt bruksfrekvens. Jeg tror de jobber megafokusert på dette området i Pho nå. Det ser ut som vi har fått en CEO som er på ballen og som vet hvordan dette skal løses.
Spennende måneder fremover nå. Tror vi vil se resultater allerede ved Q4.

1 Like

The ‘red line’ in my career is that I have always worked with drug and drug-device combinations

Eg tror dette helt klart blir bra.

1 Like

Bet meg merke i eksakt samme setning som deg faktisk, en veldig god utheving!

Det var akkurat denne dype innsikten i hvordan hele verdikjeden i USA funket vi håpet å finne i en ny CEO. Så det blir spennende å se om han kan levere på det, et utrolig klart formulert mission statement kommer han uansett med her!

5 Likes

100% enig. Alt annet er på plass rundt det fundamentale, godkjenninger, reimbursment, faglige artikler etc etc etc. Vi har verdens beste produkt.

Det er lett å glemme hva vi må ha på plass rent organisatorisk og management for å lykkes. Det er så UTROLIG VIKTIG med en CEO og management som forstår salg og sykehussalg i USA, som faktisk prioriterer dette, og som setter handling bak uttalelsene sine.
Jeg har investert mye (for meg å være) i PHO. Mange kilo forsvant fra ryggen da leg leste intervjuet du linket til. Nå begynner jeg faktisk å tro at bruksfrekvensen har en løsning. Det hjelper ikke å selg 100 nye scope dersom ikke bruksfrekvensen økes betraktelig. Bruksfrekvensen er hele løsningen for Pho. Tror neste jeg vil vurdere å kjøpe noen aksjer til…

1 Like