Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg skulle til å si at PHO er et lyspunkt i en heller trist portefølje, men nå ser det ut som det går utforbakke her også. Får håpe at amerikanerne holder seg i skinnet i dag, men futurene ser ikke bra ut.

Ja dette gjelder opsjoner, men jeg er overhode ingen ekspert. Dette blir i tillegg tilrettelagt og styrt av selskapet på vegne av de det gjelder.

Om de hadde innløst alle opsjonene til aksjer hadde dette vært en kjempe positiv nyhet for oss alle. Dog er det MYE penger vi snakker om når vi ser på totalt antall opsjoner. Her spiller privat økonomi inn. Det vi må forstå er at disse personene er bundet i 3 - tre - år før de har lov å selge aksjene sine. Det trenger ikke vi andre å tenke på som kan selge i morgen.
Dette er ganske nøytralt i utgangspunktet, men vil også sikre at ledelsen som nå har konvertert gevinsten til aksjer har samme målesetting som oss og ønsker sterkt økning i aksjekursen de neste tre år.
Dersom de nå innløser fordi vi kanskje er på “bunnen” er vel soppsidepotensialet og fremtidig fortjeneste tilsvarende for dem. Tror dette er koordinert og vi kan se frem mot lysere tider om ikke så lenge. Jeg har valgt å beholde alle mine aksjer og ser frem mot H1 2019. Så får kurs være kurs den nærmeste tiden.

Mange spennende prosjekter som får støtte. Merk prosjektet til Guro Lind! Dette prosjektet har jeg selv kjennskap til da hun jobber på min avdeling. Resultatene de har fått er ganske imponerende og lovende. Nå skal dette utvikles videre! Ta det med ro folkens. Ikke noe trussel for PHO nå. Dette er fortsatt mange år unna klinikken sånn som utviklingen alltid er i bransjen…

1 Like

Kursen er uforandret siste 3 år. Dette tærer på tålmodigheten til de fleste.

Kursen er bare 20% av hva den var da jeg var inne i PHO for 20 år siden!

3 Likes

Edison har oppdatert analyse etter q3

We have adjusted our valuation from NOK954m or NOK44 per basic share to NOK970m or NOK45 per basic share. We lowered our near-term Hexvix/Cysview forecasts due to a lower than expected run rate but increased our longer-term forecasts as we believe the sales decline stemming from competition following patent expiration would be more limited than we previously forecast. Also, we pushed back our Cevira and Visonac launch dates to 2022 from 2021 due to the lack of a partner. With NOK93m in cash, Photocure should have enough capital to meet its needs, as we expect profitability in 2019.

Det jeg finner interessant med Edison sin analyse er at det har et peak sales for Hexvix/Cysview på 295 millNOK, samt et salg for 2019 på 251millNOK.
Mao veksten skal bli på 36% fra 2018 til 2019, og på 19% fra 2019 til peak sales.

Min enkle konklusjon på det er at det er en fantastisk kjøpsmulighet nå og frem til vi får ny guiding, som altså er senest på 4q presentasjonen.

2 Likes

Mitt poeng er at et peak sales på mindre enn 75millNOK per kvartal er latterlig lavt og hinsides troverdig.

1 Like

brant dere fingra no shorter pakk :wink:

nei, der var bare litt volum, også ble det stille igjen…

vi får se i morgen:)

Tror hovedsakelig at peak sales er holdt lavt etter 2019 da patentene utløper. Hva tenker dere rundt dette?

As a reminder, patents are set to expire in September 2019 in the EU and November 2020 in the US

Edit: Som edison selv skriver, er det usannsynlig at generica kommer til å stjele mye markedsandel med det første pga. måten produktet er lagt opp, men tror analytikere hadde vært mye mer komfortable om patenttid var lengre.

Bare det å få fram en generica vil koste mye mer enn hele Mcap til Photocure. Og dessuten ta laaang tid. Er noen interessert måtte vært bedre og kjøpt hele Photocure.

2 Likes

Kortversjonen er at med mindre salget av Hexvix og Cysview eksploderer vil ingen være interessert i å lage generika.
Og skulle det skje så må de da ta en beslutning på å kjøre eget klinisk studie for å vise sin dryg-device kombo.
Tror Hestdal har svart på dette mange ganger.
I tillegg er det en rekke andre «hindringer».

Peak sales på 295millNOK er latterlig og bortimot useriøst etter min mening.

3 Likes

ja, enig om det.

Hva synes du om Canada oppdatering som kom i går, 7+9 sykehus og opp 220% ,men fra lave tall ?

3 Likes

Short rulles nå stille og rolig tilbake.

Biosyent oppdatering etter Q3:

2015-2017: 2 sites
2018 q1: 0 sites
2018 q2: 4 sites
2018 q3 : 1 site
2018 q3: minst 1

I ytterligere pipeline 2018: 9 sites

Biosyent EOY 2017:

Biosyent Q1 2018:

Biosyent Q2 2018:

Biosyent Q3 2018:

3 Likes

Hvor går aksjekursen til PHO.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PHO.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Fy kor det presses. bare og ta helg…

Hvis det stemmer at dette bare må gå veien og at det kun handler om at er humpete vei så er jo grusingen nå bare en god kjøpsanledning.

1 Like

26/11-2018 07:57:03: (PHO) Photocure ASA: Mandatory notification of trade

3 Likes

Stusset litt over at han ikke var på listen forrige uke. Bra!

1 Like