Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Det er ikke riktig, du må lese hele dokumentet. Det er flere prosedyrer, 756 dollar for en operasjon blant annet.

2 Likes

Et nytt drypp…så får vi se hva dette har å si for interessen rundt PHO. Men negativt er det ikke.

2 Likes

Takk, bedre enn først antatt er alltid en god vei :blush:

Pdfen sier at for de fire kodene får man igjen 75% av kostnadden for hver kode.
Alle kodene er behandling med rigid scope.
Selv om de snakker om at dette gjelder for diagonse, treatment og managment.

Når de nevner managment regner jeg med det peker på survaillance?

http://www.mbsonline.gov.au/internet/mbsonline/publishing.nsf/Content/40C3C12A47873A14CA25839A0006A5E4/$File/Factsheet%20-%20New%20item%20Blue%20Light%20Cystoscopy.pdf

Forhåpentligvis kommer det kanskje noen nye «items» for bruk med flexible scopes neste år da. Så de kan få blålys utenfor opprasjonsstua også.

Beklager, dette innlegget burde vært plassert i småprat.

Jeg hadde tenkt meg om minst to ganger om noen hadde foreslått å kjøre et rigid scope i meg

Du har sikkert rikelig å tenke på fra før når du kommer så langt far

1 Like

Synd å si det, men det akkumuleres ikke en dritt av denne aksjen…

image

image

Nei, dessverre så gjøres ikke det. Men vi får tolke det som positivt at de største investorene synes å være stabile og heller ikke reduserer sine posisjoner.

Det synes som om hele farmasimarkedet har en avventende forhold til hva som kommer på Q4 presentasjonen. Mulig vil vil se et lite forventningsrally de siste dagene inn mot 27 feb, men jeg tror det ikke før jeg ser det.

Jeg har ingen store forventninger til Q4, og tror ikke vi vil se resultatene av fjorårets positive utvikling gjenspeile seg på bunnlinjen før tidligst Q1 19, men trolig ikke før Q2 19. Dog tror jeg at vi kan komme til å oppleve tidenes høstrally i PHO.

En konsolideringsfase er jo ment å være det normale etter et sånt drag oppover som aksjen hadde i fjor.

Ja, men hvor lenge vil den vare? Jeg tror nok at en positiv opplevelse på Q4 og en god guiding, kan bidra til å løfte kursen fremover mot sommeren. Men jeg mener at utslaget på bunnlinjen først vil vise seg på Q1 og spesielt på Q2 2019. Slik at det virkelige løftet i kursnivået neppe vil inntreffe før høsten 2019. Men dersom PHO leverer varene i Q2 så utelukker jeg ikke at høsten 2019 kan bli en særdeles hyggelig tid for PHO aksjonærene. Men investorene vil neppe være fornøyd med en super guiding, men trolig også kreve en svulmende bunnlinje før interessen virkelig eksploderer.

Tror første trinn er en offensiv guiding på Q4, dermed legger Dan på sett og vis hode på blokka, og må følges opp av faktiske resultater som indikerer muligheten for eksponensiell vekst. Så får det briste eller bære

14/02-2019 08:12:06: (PHO) Photocure ASA: Employee incentive program

En kar på HO som har laget en fin oppstilling av tallutviklingen:

12 Likes

20/02-2019 14:39:52: (PHO) Photocure ASA: Invitation to fourth quarter and full year 2018 results presentation and webcast

22/02-2019 13:06:45: (PHO) Photocure ASA - share capital increase registered

Hva kan vi forvente av inntekter for Q4?

Vi har alle en tendens til å tro/anta/håpe at prosessene “der ute” går fortere enn de i virkeligheten gjør. Da venter vi også som regel høyere salgstall enn det som faktisk leveres. Jeg pleier å gjøre en øvelse med historiske tall før Q-rapportene, og treffer tidvis greit med det. Foran Q4 aner jeg at flere forventer at vi er kommet godt inn i den akselererende veksten vi alle venter på. Det tror jeg ikke stemmer!

Mitt guesstimat ligger på 47 mill. i omsetning for hele 2018, fordelt med 27 millioner fra Nordic og Partner, og 20 mill. fra US.

Jeg tror at for høye forventninger i stor grad skyldes overdreven tro på salg i surveillancemarkedet. I løpet av de to-tre neste kvartalene tror jeg vi vil se at veksten derfra bidrar i økende grad, men foreløpig tror jeg at veksten herfra utgjør en mindre andel enn mange tror.

Årets økning (hele butikken) tom. Q3 er på 15,6% (opp fra 109,5 v/Q317 til 126,6 v/Q318).
Jeg tror at totalen for 2018 kommer inn noe lavere. Dette tror jeg da Q4 ikke pleier å levere spesielt gode tall i forhold til Q3.
I 2016 hadde vi en økning fra Q3 til Q4 på 2,56%, og i 2017 en økning på -9,73% (reduksjon på 9,73%). Vi må helt tilbake til 2015 for å finne god stigning fra Q3. (Men da var også økningen høy, med hele 37,74% etter at Q3 skuffet det året)
Økningen fra Q415 til Q416 var på 9,6% og tilsvarende fra 16 til 17 på 27,5%. Jeg tror at vi ser begynnende akselererende vekst nå, men da vi er helt i startfasen av denne tror jeg altså ikke at vi ser mer enn ca. 20 mill fra US Q418.

Dette gir nesten 100% opp fra Q417 (Q417 var uvanlig lavt sett mot Q317 og Q118 på hhv. 11,3 og 12,7 mill).

Q417 leverte US 10,2 mill.
Q118, 12,7 som utgjør en økning på 24,5% QoQ
Q218, 16,1 som utgjør en økning på 26,8% QoQ
Q318, 16,4 som utgjør en økning på 2,5% QoQ
Q418, 20 vil utgjøre en økning på 22.

Jeg tar gjerne kommentarer på tallene dersom andre ser annerledes på dem, eller vurderingen av dem!

Uanz; det blir spennende dager kommende uke, og på onsdag vet vi resultatet. Som flere har jeg stor tro på PHO dersom vi ser litt frem i tid. Jeg tror imidlertid at det er fornuftig å holde litt igjen ang. forventningene, så slipper vi de største skuffelsene med påfølgende kursskrell.

Lykke til med valg før kvartalspresentasjonen, enten det blir kjøp, hold eller selg!

7 Likes

Dette er veldig bra. Jeg frykter også at en del forventer for mye av q4. Det eneste jeg håper på er at q4 vil bekrefte anelsen mange av oss har om at q3 er et dårlig kvartal ofte for pho og dermed ikke noen nedbremsing ble indikert ved q3 2018

2 Likes

30 oktober sa @Otard
image

25 februar sier @Jeff

image

7 Likes

27/02-2019 07:00:19: (PHO) Photocure ASA: Results for the fourth quarter of 2018

Er det riktig med 18 nye skop + 1 flex? Ellers ser det ut som de opprettholder gammel guiding?