Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Wow, en hel krone økning…

1 Like

Dette er vel “nåverdi” og ikke noe kursmål…

4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (687 likes)
  1. @Savepig (574 likes)
  1. @Londonmannen (410 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Snoeffelen (270 likes)

  2. @Mr.Oncoinvest (182 likes)

  3. @tekdude (176 likes)

  4. @solvoll (169 likes)

  5. @ufo (127 likes)

  6. @Sponplate (90 likes)

  7. @sjog (85 likes)

Gratulerer!

Hellige gralen er vel å få bluelight spesifikt nevnt på denne?

2 Likes

Legger denne her og. :slight_smile:

3 Likes

18/06-2019 15:57:21: (PHO) Photocure ASA: Mandatory notification of trade

2 Likes

19/06-2019 16:59:30: (PHO) Photocure ASA - Extraordinary general meeting held

2 Likes

Skulle ikke Einar Anthonsen og Tove Lied Ringvold være representanter for de største aksjonærene? Såvidt jeg kan se eier ikke noen av dem aksjer i Photocure. Hva er det jeg har oversett?

De kan vel godt være representanter for største aksjeeier uten at de selv eier aksjer.
Men kan jo være at det kommer insidekjøp fra de 2 om ikke lenge.

1 Like

Ja, ser den, men da kunne det jo vært greit å vite hvilke eiere det er de representerer.

Du vet vel hvem største eier er!

Det er største eier High Seas AS (Alexander Hansson) som har bedt om at det blir innvalgt styrerepresentanter som skal ivareta aksjonærenes interesser i styret.

2 Likes

kilde?

1 Like

Se innkalling til EG, vedlegg “Innstilling fra valgkomitèen i Photocure ASA” punkt 2.

1 Like

takk. ble litt usikker på om det var denne du mente: VALGKOMITÉENS ARBEID
Ettersom valgkomitéens medlemmer har tilhold i hhv. England, Australia og Norge har man ikke
lykkes å avholde fysiske møter dette året. Valgkomitéen hadde imidlertid et konstituerende
telefonmøte i november 2018. I etterkant har det vært en rekke telefonmøter og utveksling av epost. Valgkomitéen har også gjennomført intervjuer med de 12 største aksjonærene. Videre har
komitéens formann avholdt telefonintervjuer med styrets medlemmer og møtt det samlede styret
ved to anledninger. Komitéen har også hatt løpende kontakt med styrets leder som har gitt innspill,
og selv har blitt holdt orientert om valgkomitéens arbeid. Til sist har komitéen hatt løpende kontakt
med Photocure ’s administrerende direktør, som i tillegg har hatt møter med komitéens formann.

3 Likes

Takk, Tekdude, for denne opplysningen!

Dette virker veldig lovende for tiden fremover for et stadig mer aksjonærvennlig Photocure.

1 Like

takk for det. prøver bare å finne ut om det er Hansson som har bedt om endringer i styret. kan også være andre blant de 12 største aksjonærene

2 Likes

tekdude; Nei, det er Hansson.
“Største aksjeeier har bedt valgkomitèen finne styremedlemmer som bedre kan ivareta aksjonærenes interesser”.
Dette er så ordrett som jeg kan huske det står i vedlegge til innkallingen til ekstraordinær generalforsamling.

Det var ikke “VALGKOMMITÈENS ARBEID” jeg tenkte på. Se vedlegget jeg nevnte.

1 Like

ok. jeg tror deg. har ikke anledning til å grave mer nå:+1:

1 Like

Ser man på stemmegivingen på referatet fra EGFen så ser man tydelig at det er Hansson sitt initiativ, og Hansson sine representanter som nå er kommet inn i styret.
Totalt 5 201 095 aksjer, dvs 23,9% av aksjene i Photocure stemte på EGFen, og alle forslag, bortsett fra ett punkt hadde 100% FOR.
Under punktet «Valg av møteleder og person til å medundertegne protokollen» så var det 2 220 000 aksjer som avsto fra å stemme.
Samme antall aksjer som Hansson har.

Kan ikke tenke meg at Hansson ikke hadde muligheten til å stemme FOR på det punktet, så dette leser jeg som at Hansson har sagt fra at «dette er mitt initiativ, og disse 2 nye er mine representanter i styret».

Tror en av de 2 nye også har bakgrunn fra shipping.

Jeg synes dette er helt OK / positivt.
Photocure er nå et selskap som skal fokusere kun på å gjøre best mulig butikk av Cysview, og det var jo derfor Schneider ble hentet inn. Det understrekes ytterligere av disse nye styremedlemmene.

5 Likes