Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Når vil vi se arvtakerne etter High Seas AS sin andel?

Når eit sykehus kjøper Cysview for dei første gangene, er det da vanlig med rabatt?

@Rodjer Kanskje du veit svare på dette eventuelt kan spørre Photocure ein gang du prata med dei?

På Q rapporten skriv dei prisøkning og eg tenker det har noe med rabatter?

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (775 likes)
  1. @Savepig (500 likes)
  1. @Snoeffelen (293 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Londonmannen (243 likes)

  2. @Mr.Oncoinvest (158 likes)

  3. @solvoll (143 likes)

  4. @sjog (126 likes)

  5. @ufo (113 likes)

  6. @togulle (110 likes)

  7. @tekdude (96 likes)

Gratulerer!

3 Likes

Photocure presentert poster:

Antitumor effect and induced systemic immune effects of HAL used in PDD doses in an orthotopic model of rat bladder cancer

13 Likes

Photocure: New data from Hexvix® trials presented at the BLADDR 2019 congress

15 Likes

Photocure ASA: Invitation to third quarter 2019 results presentation and webcast

4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (923 likes)
  1. @Savepig (423 likes)
  1. @Snoeffelen (193 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Londonmannen (172 likes)

  2. @solvoll (159 likes)

  3. @Mr.Oncoinvest (118 likes)

  4. @myk (116 likes)

  5. @RakiRebSnem (101 likes)

  6. @togulle (97 likes)

  7. @Hayen (97 likes)

Gratulerer!

Hvis noen frykter at det ikke er hold i Asieris sin satsing på Cevira:

http://www.asieris.cn/index.php/content/176

15 Likes

Cevira har meget gode muligheter for å bli en blockbuster. Milliarder av DOLLAR i omsetning. $$$!

Jeg tror mange ikke helt har tatt inn over seg hvor mye dette ekstra «benet å stå på» de-risker hele PhotoCure-caset.

Dersom satsningen på Cysview og blærekreft mot formodning skulle mislykkes, kan Cevira likevel gjøre en investering i PhotoCure-aksjer til en virkelig «gullgruve».

5 Likes

Nei akkurat nå prises Cevira mer eller mindre til null.

1 Like

Folk forstår vel ikke Cevira, av en eller annen grunn.

Jeg vil påstå, at dersom Cevira hadde blitt skilt ut i et eget selskap, så burde det alene ha forsvart tilsvarende dagens kurs.
Vi snakker faktisk om oppstart i fase 3, med blockbuster-potensiale og meget gode kliniske data i tidligere faser.

Og forhåpentligvis raskere vei til markedet, fordi ting gjøres smidigere og mindre byråkratisk i Kina enn i USA og Europa.

1 Like

Men dette er også standard i biotech, er kun lead product som blir priset på noen fornuftig måte.

2 Likes

Photocure: Cysview® reimbursement further improved from January 2020

Oslo, Norway, November 6,[ ]2019 Photocure ASA., (OSE: PHO), The United States
Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS) has released its Final Rule
maintaining the reimbursement code (A Code) for Cysview when used in hospital
outpatient and other sites of care and improved the complexity adjustment
codes.

This will result in additional reimbursement of $92 for certain Blue
Light Cystoscopy (BLCT) procedures when used in hospital outpatient departments
effective January 1st, 2020.

Link for access to the Rule: https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.gov/2019-24138.pdf

In addition, CMS confirmed that the complexity adjustment will be available for
procedures billed under 52204, 52214, and 52224 (52214 being new for 2020), if
also billed with the A9589 code for the drug and the C9738 code for the
complexity adjustment.

The increased reimbursement due to the complexity adjustment will be $1,247 ($1,187 in 2019).
This will result in an increase in reimbursement of payment for Blue Light Cystoscopy procedures when used in hospital outpatient department under the complexity adjustment conditions
applicable to the three procedures in 2020 from standard white light at $1,771 (for APC 5373) to $3,018 with Cysview (for APC 5374).

"The effectiveness and benefits of using Blue Light Cystoscopy (BLCT) with
Cysview for improved detection and management of bladder cancer are widely
recognized. We are pleased that CMS has implemented an additional complexity
adjustment code for Cysview and improved reimbursement compared to 2019.

We, along with many stakeholders in the Bladder Cancer Community,
(including the Large Urology Group Practice Association (LUGPA), American Urological
Association (AUA), the patient advocacy group Bladder Cancer Advocacy Network
(BCAN), and individual Urologists and Patients),

will continue to work to further increase access for all patients regardless of the site of care to this
leading-edge technology for the management of bladder cancer," commented Dan
Schneider, President and Chief Executive Officer of Photocure ASA.

4 Likes

Må være ærlig og si jeg synes disse reglene er rimelig greske.

Jeg sliter med å se at det kan være noe negativt gjemt inne i meldingen (dere aner ikke hvor mye spindoctoring og gamesmanship det er i meldinger om reimbursement), men aner ikke i hvor stor grad dette er moving the needle for kundene til photocure.

Her er råmaterialet:

1 Like

Tolker den som om at sykehusene/klinikkene i enkelte situasjoner vil få mer refusjon/støtte enn tidligere hvis de bruker bruker cysview. Her kan man skille mellom myke scope og harde scope. Men mulig jeg er helt på bærtur. Ikke noe negativt i alle fall.

1 Like

“from two to
three” procedure codes and increases the reimbursement

I tillegg økt pris såvidt jeg kan se, det må være rimelig oppløftende nyheter.
The increased reimbursement due to the complexity adjustment will be $1,247 ($1,187 in 2019).

4 Likes

«Bladder Neck» er vel ny ser det ut som
52214

1 Like

Enkelt forklart:
Refusjon for flere typer behandling
Økning i refundert beløp pr behandling

5 Likes

November 2013

Juli 2017

November 2017:

November 2019

Ser at siste kommentar i dokumentet er at siste strek er ikke nødvendigvis satt:
"However, we will continue to examine payment for blue light cystoscopy procedures involving Cysview to determine if any changes to this policy would be appropriate in future rulemaking. "

6 Likes