Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (668 likes)
  1. @Savepig (558 likes)
  1. @Londonmannen (366 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Snoeffelen (283 likes)

  2. @Mr.Oncoinvest (188 likes)

  3. @tekdude (157 likes)

  4. @solvoll (156 likes)

  5. @sjog (153 likes)

  6. @InVivo (122 likes)

  7. @ufo (104 likes)

Gratulerer!

1 Like

Photocure ASA: Results for the second quarter and first half of 2019

5 Likes

I PHO er det veldig få aksjer totalt og frie aksjer. Det er derfor nesten umulig å komme opp store omsetningsvolum uten at store % andeler av aksjene skifter hender.
Vil og påstå at avtalen med Kina har en verdi på over 2 milliarder og det er derfor lite sannsynlig at de store letter seg snarere det motsatte.

2 Likes

Kina-avtalen har en verdi på over 2 milliarder over mange år, hvis ting går som vi håper. Det er en ganske annen ting for prising av selskapet enn om de hadde fått hundrevis av millioner rett inn på konto med en gang. Veldig mye skepsis å se mot kinesiske partnere.

Og hvis du sjekker aksjonærlistene i denne tråden, så ser man jo at topp 20 og topp 50 stort sett bare har lettet og lettet seg siden aksjen brøt over 33 i fjor.

2 Likes

Det har nok sammenheng med at PHO ble for stor andel av porteføljen når kursen steg. Fond og store investorer har regler de følger for å håndtere risiko.

2 Likes

Jepp, har tenkt på det samme. Samtidig som det er litt snodig når man ser hvor små pengesummer posisjonene de forskjellige har i PHO utgjør i kroner og øre.

1 Like

Det er det samme med omsetningen i PHO aksjen, den ser forholdsvis liten ut men målt i forhold til antall aksjer er den ikke det. En annen aksje jeg sitter i er DNO. Der omsettes det ca 3mill aksjer hver dag det utgjør 3 promille av aksjene. I PHO hvis det omsettes 100 000 aksjer utgjør det 4 promille av aksjene. Skulle vi komme opp i 1 mill aksjer i PHO utgjør det 5% av aksjene. Min teori er at det ikke blir nok aksjer tilgjengelig og at vi får en kraftig hop oppover etterhvert.

1 Like

Det kan godt hende styret i Photocure burde vurdere å splitte aksjen om den stiger mye mer, for å se om det kan gjøre den litt mer likvid i seg selv. Samtidig er jo ikke akkurat under 100 kr aksjen rare prisen å snakke om.

Jeg tror nå først og fremst at grunnen til at den ikke trades mer enn den gjør er fordi det ikke er så mange storfisker som har latt seg engasjere av den hittil.

Edit:
Jeg vil ikke spamme ned tråden, så til hva @Sjakk skriver under her, jeg er helt enig, kursen bør mye høyere etter min mening for at det bør være aktuelt å splitte.

2 Likes

Fordi folk ikke kan å regne?

1 Like

Er nok en god stund før det er noen grunn til å splitte PHO på grunn av manglende aksjer til trading. Topp 50 eier bare 55-56%, det er mer enn nok løse aksjer her til å ha god likviditet.

Volumet er faktisk ganske bra, og jeg vil tørre påstå at det trades her og for ordreboka er full av algo og skjulte ordrer.

2 Likes

Det er stor forskjell i markedskapitalisering i DNO vs PHO.

2 Likes

https://www.ft.com/content/9230398c-ba81-11e9-8a88-aa6628ac896c

9 Likes

Dette er veldig bra!

image

7 Likes

limer inn et par utdrag:

Yair Lotan: Early on, we identified patients with high-risk. Right now I just have a routine. After I see a patient, after the resection, I go over the pathology report, talk to them about the implications of their cancer, whether or not they need additional therapies. And then, three months later, when they’re gonna have their first cystoscopy, I already schedule it as a blue light. And so, my staff knows, the patient knows, what to expect and they come early.

It’s not that hard early on to look at your schedule in a week or two and have the patient show up a little bit earlier. I’d never change my actual schedule. I usually do a cystoscopy or a procedure on the hour, sometimes on the half hour, and I just designated patients that they’re gonna have a blue light.

And so, it doesn’t really add time, so I never really modified my schedule to see less patients because I still have to see my full group of patients.

Yair Lotan: Yeah. To be honest with you, urology staff are familiar with putting in catheters. It literally takes five additional minutes for my nurse to go in and put a catheter in and instill the Cysview®, and so, it’s not particular disruptive for their day either.

And the truth is, now, I’ve had some patients who have had the procedure four times. Every three months, they’ve had the procedure. And interestingly, because the technology is not available, I’ve had somebody fly to Dallas from New York, and somebody fly from Miami. So, there’s clearly some patient desire to improve the performance of cystoscopy, and I think I have found it to be beneficial both in surveillance but also for the office biopsies.

18 Likes

4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Savepig (597 likes)
  1. @Rodjer (578 likes)
  1. @Snoeffelen (349 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Londonmannen (287 likes)

  2. @sjog (165 likes)

  3. @solvoll (159 likes)

  4. @Mr.Oncoinvest (138 likes)

  5. @InVivo (125 likes)

  6. @tekdude (111 likes)

  7. @ufo (105 likes)

Gratulerer!

Photocure to present at the H.C. Wainwright 21st Annual Healthcare Conference in New York

4 Likes

HC Wainwright er en aktør man ser støtt og stadig ifm amerikansk biotech, og nå hadde de jo nylig innledet dekning av Targovax. Ser VELDIG gjerne dekning av Photocure fra deres side må jeg si.

6 Likes

Photocure to present at Norne Securities Vekst & Verdi Aksjeseminar in Vilnius

1 Like

Topp 50 oversikt i Photocure.

Kilde: Stocktalk.no

image

4 Likes