Hayen, helt enig
Og noget rystet over aHVIS Ipsen har fået så store områder, der selv med Ipsen størrelse er en gigantisk mundfuld og derfor en ren lodseddel at give hele verden, minus Norden og USA væk “gratis” - med aftale om, HVIS Ipsen kan sælge noget skal en vis % del (30) gå til PHO, hmmmmm
MEN, har absolut ingen viden om indeholder af denne aftale, så ovenstående skal tages med et stort gram salt…
Aftalen er selvsagt aldrig offentliggjort i detaljer, og blev vist i første omgang lavet med GE (ret mig gerne, hvis jeg her tager fejl) - og de har/havde helt anderledes økonomiske muskler end Ipsen, så der kunne have været en god pointe i, at give et så stort område væk og “nøjes” med de 30%(?).
At GE så videregiver/overdrager eller sælger denne opnåede licens til salg af Hexvix, til Ipsen, formodentlig efter aftale med PHO kan derfor overraske, at PHO betingelsesløs er gået med til - ik at den går til Ipsen, men at der ikke tages forbehold for/krav om et vis minimum salg af Ipsen i de pågældende områder, for at bevare rettighederne.
Atter kender ik kontrakten, så der KAN være taget en form for forskellige milestones i områderne som skal opnås,…
Dog er det lidt bekymrende at Ipsen kun er igang så få steder i forhold til aftalens umiddelbare område (resten af verden, minus Norden og USA - og Canada og Australien er vist også aftalt med andre end Ipsen)
Mon det er muligt at komme dette nærmere, det vil jeg tjekke lidt op på…?!!