Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

jeg går ut i fra han tenker logisk i sine investeringer.PHO har et stort potensiale i eventuelle partneravtaler som jeg engang håper på å få se verdien av.

2 Likes

Hvis du ikke har tenkt å selge før de får en partneravtale, så spiller det vel liten rolle? Eller er du klar for en liten trade? :stuck_out_tongue:

Å trade i biotek-aksjer må være noe av det minst forutsigbare som finnes…

Har decent gevinst, men jeg er kun med for å få 100% i partneravtalen.

1 Like

Det er på mange måter nesten absurd å ikke ha aksjer i dette selskapet. Men det er liksom så uengasjerende.

1 Like

Uengasjerende helt til de får en partneravtale. Spennende på en kjip måte hvis de sier at de ikke blir noe av :stuck_out_tongue:

PCIB eller PHO? Noen?

Kommer helt ann på risikobildet. Jeg har valgt PHO fordi de allerede har medisin på markedet ( som nå er anbefalt behanlding i Frankrike). Og de har en partneravtale som bør være rett rundt svingen.

Og Hansson har jo kjøpt seg opp og mener aksjen er underdekket, underanalysert og underpriset.

Og PHO er stor aksjonær i PCIB, så man er litt eksponert i PCIB ved å eie PHO.

1 Like

Hørte på Q3 presentasjonen og forstod det slik at PHO ikke ønsker å bruke penger for å være med i emisjonen ti PCIB. Stemmer dette? Har de ikke 10% av aksjene eller noe slik? Hvis de selger t-rettene på markedet blir det jo også penger i kassa til PHO…

2 Likes

Korrekr, de deltar ikke på emmisjonen

Det hadde vært enormt fett om Photocure fikk et skikkelig gjennombrudd nå, at de blir oppfattet som en suksess, noe de kanskje litt urettferdig ikke blir. Hadde pisket opp hypen enda mer rundt norsk biotech. :smiley:

2 Likes

Du synes det går litt trått fortiden? :wink:

Det er jo trist med selskap som får et produkt godkjent men ikke klarer å kommersialisere det - se på Biotec f.eks hvor jeg er stuck :disappointed:

Leste PHO nå har solgt seg ned i PCIB? Synd. Ønsket eksponeringen mot PCIB og PHO virker tryggere på papiret…

Virker som de har solgt alt, ingen info om tegningsrettene dems

Pho sin oppførsel her overrasker.de har sittet musestille i mange år, de ble ikke med på forrige emisjon og solgte rettene sine da.nå skal det si at pho solgte algeta på et veldig tidlig tidspunkt også så de har ikke alltid gjort det smarteste trekket.

2 Likes

Det jeg ikke forstår er at CEO-en i Photocure kjøpte seg opp i PCIB før Photocure så selger seg ned. Hvis jeg har fått med meg faktaene i saken riktig…

tidligere ceo i pho kjøpte 50k aksjer.han har tidligere uttalt at pho bruker penger som fulle sjømenn eller noe i den duren, så kjetil og han er nok ikke enige om alt…

3 Likes

Det forklarer saken. Trodde det var nåværende ceo. Greit å få det rettet opp!

Tror jeg skal prøve meg på en inngang i Photocure et sted mellom 38-40 kr dersom den faller videre.