Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Vil ikke overraske meg mye om vi ender oppå 50-tallet i dag. Økende interesse for PHO, og der skjønner jeg utmerket.

1 Like

Hvor var du da PHO fikk høyere kurs enn PCIB?

image

Er forøvrig glad jeg har gått over til å være diversifisert. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ser at beløpet som jeg brukte til å handle PCIB aksjer til på kur 56,- i jan, som jeg realiserte i juni og reinvesterte i PHO aksjer, nå er blitt 25% mer enn det var da jeg handlet PCIB aksjer i jan. Hadde jeg derimot blitt sittende med PCIB aksjene, ville beløpet i dag vært 34% mindre verdt enn det var da jeg kjøpte PCIB aksjene i jan 18.

PHO har så langt vært en glimrende investering for meg. Og mer vil det bli det kommende året.

2 Likes

Gratulerer med kortsiktig god deal Londonmannen! Men er mer enn rimelig sikker på at her bommer du i det lange løpet! Men lykke til videre med PHO og Brann! Ps. Vi kan jo diskutere saken nærmere en fin høstkveld på Fløyen!

Lite sansynlig Erna, dog håper eg pcib går opp igjen da eg sitter der å😂

Er det noen som tror en gevinstsikring og kursnedgang nærmer seg ?

Erna
Jeg skal vokte meg vel for å si noe negativt om PCIB og er fullstendig klar over at dette kan bli veldig bra, i det lange løp. Og det gjelder flere farmasiaksjer på OSE. Men PHO tror jeg vil gjøre der svært skarpt sett i et noe kortere perspektiv.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep6

1 Like

Nei, da må det være PHO aksjonærer som ikke tror på caset. De blir det nok færre og færre av. Nå er selv dem som har opplevd PHO som en kommode, skuff på skuff, i ferd med å bli overbevist om at PHO har startet en ny tidsregning. Oppsiden i PHO bør være betydelig, selv om PHO kun skulle ta 105 av markedet. Men hvem tror egentlig at BLC og med de fordelene BLC har, skal kun ta 10%? Og regner man på markedsandeler på 20, 30 40% i USA, så kan bli rent svimmel av hvilke potensiale PHO aksjen har.

Jeg har tro på at Pho vil lykkes men kanskje ikke så raskt som noen hevder.
Når en aksje stiger slik Pho har gjort siste tiden er det alltid noen som vil ta gevinst … slik vi kanskje ser begynnelsen av nå (?)

Ingen er fredet i denne bransjen :thinking:

Ambaw Bellete sa at de allerede hadde 30% på TURBT i MSAen Washington/Baltimore, og grunne var at John Hopkins Hospital i kraft av å ha BLC/Cysview “stjal” pasienter fra sykehusene rundt slik at flere av de sykehusene hadde gått til anskaffelse av BLC.

Det er en fin dynamikk.

Tenker at kan de klare 30% TURBT i en MSA kan de klare det i flere (de var visstnok på 20% og noe i et par andre MSAer), og kan de klare det i TURBT kan de klare det i Surveliance, er min enkle analyse.

Dessuten, jeg tviler på at 30% er peak penetration i Washingthon/Baltimore, det er både rimelig og logisk å tro et eller annet sted mellom hva de har klart i Tyskland og hva de har klart i Danmark, mao mellom 40% og 70%.

Regner man på det blir man selvsagt svimmel, særlig fordi det er svært sannsynlig at dokumentert redusert recurrence vil føre til dokumentert økt survival, og da kan det være gode prisøkninger i sikte

2 Likes

Dere må regne med litt svingninger, er mange som må trade inn noen kroner til neste prosjekt ( les ekstra billige pcib aksjer ;))

Det er det jo bare tradere som må bekymre seg for…

4 Likes

Anbefaler alle å høre på podcasten. Einarsson er veldig bull. Får også bekreftet dette med patentet,og hvor vanskelig det vil være for generika å selge.
Forøvrig databeskyttelse I Usa ut 2021.

5 Likes

Denne formen for tømming av selgere i ordreboken minner veldig om når NANO gikk parabolisk.

image

3 Likes

Tror nok at vi denne uken legger 40 tallet bak oss for godt. Blir spennende å se hvor vi ender i august, altså i morgen ved stengetid.
Salget i USA går så det griner, flere og flere får øynene opp for hvilke eventyrlig potensiale PHO har og vil gjerne være med på ferden. Det skjønner jeg godt, for dette kan bli tidenes utbyttemaskin på OSE.

Tror nok at bruddet gjennom 50 nå er et faktum. I morgen er der all grunn til å tro at oppturen mot 60-tallet, i første omgang, vil fortsette.
Dagens opptur/sluttspurt var nok neppe på grunn av norske investorer, men snarere amerikanske. De ser nok hva som er i ferd med å skje i USA og det er vel ingen grunn til at suksessen PHO nå opplever i USA ikke skal kunne gjentas andre steder på kloden der det finnes blærekreft.

Potensialet i PHO er eventyrlig når man setter seg ned og regner på det. Slik er det bare. Men det får bli opp til den enkelte om man ønsker å delta på eventyret.

God morgen!
Dersom du ikke har satt deg inn i PHO enda, så råder jeg deg til å gjøre det. Bruk litt tid på å lese deg opp på dette caset og jeg tror du vil bli positivt overrasket over det potensialet som aksjen har, både hva angår verdistigning i det korte bildet, men også hvilke utbyttemaskin dette ser ut til å bli på litt lengre sikt. I beste fall kan vi få de første utbyttene utbetalt i 2019.
Men her snakker vi om et selskap med et FDA godkjent produkt som det for tiden er økende etterspørsel etter i USA, et selskap uten gjeld, med et sinnsykt stort inntjeningspotensiale og der den totale aksjemengden er ualminnelig lav. Denne kombinasjonen er unik og særdeles lukrativ for investorene.

Ha en fin fin dag!

3 Likes