Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Det begynte i det små, men etterhvert som BLCC teknologien vinner momentum vil det gå raskere og raskere, ikke bare på det amerikanske kontinentet men også på global basis. Jeg tror 2019 vil bli det store gjennombruddsåret for BLCC teknologien.

4 Likes

Det er derfor kursen i 2019 kommer til og gå i kvante steg på 10-30kr dager opp.

minst.

Eg mener og at verdien på aksjen på nåværende tidspunkt burde vært over 100kr.

1 Like

Ikke for å være noen gledesdreper, men selskapet går jo fortsatt i minus. Tatt i betraktning elendig stemning innen biotek og sure børser generelt er nok dette helt ok nivå pr nå.

Jeg er ellers veldig optimist om fremtiden :slight_smile:

1 Like

Jeg mener å ha lest at dersom man tar bort sluttpakkene til Hestdal og co så var Q2 svakt i pluss

Jeg får ikke 17 mill i minus eks 13 i sluttpakker til å bli pluss :slight_smile:
De skal sies at de også hadde ~ 4 mill minus innen R&N, som de også kanskje har fått redusert noe.

Jeg har ikke sjekket så nøye og bryr meg ikke så veldig heller da det er alle dryppen om utviklingen i USA som holder mitt mot oppe.
Men det var vel Foccuss på HO som kom med uttalelsen mener jeg.

Det er jo trenden for salg av scope som er viktig her. Det er her investeringen for sykehusene ligger.

Bruk av Cysview gir jo refusjon i mange tilfeller, og prisen pr dose er jo såpass lav at det er mulighet for pasienter til å betale dette av egen lomme. Noe også studien som ble sluppet i sommer antydet at det var vilje til å gjøre.

1 Like

Riktig og det kan ikke understrekes for mye hvor avgjørende dette er. Hadde Cysview vært et medikament som ikke trengte nye scope, tror jeg kursen på PHO ville vært MYE høyere. Produktet er best in class, men disse scopene er helt klart hinderet man må over.

Jeg tror man gjør en tabbe dersom man vurderer verdien av PHO opp mot hva selskapet viser på bunnlinjen i denne fasen.
Jeg tror det er mye viktigere å vurdere situasjonen rundt BLCC generelt og antall scope som utplasseres spesielt. For dersom utplasseringen av scope akselererer så vet vi at inntektene vil ta seg opp betydelig i tiden som kommer. Og da vil selv økonomer begynne å skjønne caset PHO. Og når det skjer er det faktisk håp om at finanansjournaliser begynner å fatte interesse for selskapet.

Ja, helt klart. Men etter såpass mange år sidelengs er det nok “show me the money” som gjelder nå for at dette skal ta helt av.

Det er seint å kjøpe når analytikerene våkner for vi kan åpne opp 30–kr.

Men det er så klart billig da å. Bare ikke like billig som nå

1 Like

Riktig Longtrader og har man f. eksempel 100K å kjøpe for så får man ca 2000 aksjer. Venter man til kursen er 80, så får man 1250 aksjer og når kursen passerer f eksempel kr 200, så er portefølgen verd henholdsvis 400 000 eller 250 000.

Det er selvsagt ennå gunstigere om man får de ennå billigere, men hadde jeg ikke vært inne ennå så ville strategien min vært å kjøpe hovedposten nå og fisket etter noen rimeligere aksjer på tampen.

Ser ut som om det blir billige aksjer å få tak i en liten stund til ihvertfall :slight_smile:

Er det noen her som ofrer sine aksjer så Marshallen får kjøpt tilbake shortaksjene? Eller er det fortsatt øking av shortposisjonen som foregår?

aner ikke, men eg ofret mine billige pcib kjøpt på 26 i dag for å kjøpe mer på 48.

Til å grine av og ta tap i pcib, men skal dekke kursen så langt eg kan i pho.

Shorterfaen skal jaggu ikke billig inn om det er opp til meg.

1 Like

Blir spennende om de øker shorten no i dag. Men det er ikke lenge til q3. Takk og lov.

Føler det er rimelig sannsynlig at den er økt. Det er jo i så fall for handledagen i går hvis listene blir oppdatert i dag.

Hvis dere kikker på andre selskaper på samme liste er jo Marshall Wace ganske aktive der også.

Men i dag er det nok en god del som selger i panikk også.

ja, men der mistet de 3500 til som de ville selge, og de får de nok ikke tilbake billig.

1 Like

Husk at jeg ba om å få låne aksjer av deg til short når kursen var 51 :wink:
Alle blør i dag så dere i PHO er ikke alene om det.

Helt greit. Men ettersom jeg ikke synes videre om shorting og forsøker å være prinsippfast ville det vært galt av meg å låne ut mine aksjer. Det er sikkert andre du kunne låne aksjer av om ønsket om shorting var så sterkt.

I dag er det nok ikke bare shortere som presser kursen. Her er nok en del som ønsker å flytte pengene på trygg grunn i tilfelle korreksjonen skulle bli langt mer alvorlig enn det den hittil har vært. I tillegg er det trolig en del som sitter med lån på porteføljen og da blir det for litt tvangssalg i tillegg. Så her er det nok flere forhold som bidrar til å presse kursen.

Men det endrer jo ikke de faktiske forhold i de meldingen som kommer ut av det amerikanske markedet og som entydig viser et BLCC får mer og mer vind i seilene. Så derfor aksepterer jeg at min formue krymper papirmessig, ettersom jeg med stor grad av sikkerhet vet at den kommer kraftigere tilbake. Kanskje allerede 8 nov.
Men her må hver enkelt gjøre det som passer egen økonomi best.

1 Like