Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jo, enig i det. Jeg tenker at du (som jeg) likegodt kan tjene litt på siden mens vi venter. Desverre kan man ikke shorte via nordnet, eller skulle jeg gjerne lånt ut mine nanoaksjer til shorterne. Så kan jeg heller kalle dem tilbake når nyheter foreligger og være med å presse opp kursen? Må undersøke det nærmere.

1 Like

jøss, sitter du i nano og ønske og shorte pho, ja det gir no mening ???

Eg sitter kun i pho no, og håper nano og pcib ligger dørgende still ut 2018, men det er no mitt synspunkt.

Hvorfor gir ikke det mening? En short i PHO dersom hele sektoren faller vil jo være en perfekt hedge mot min eksponering i Nano. Men kommer nok heller til å prøve å kjøpe litt om den faller mer mot 45 -41. Det er grei risk / reward. Hele sektoren faller jo så det er ikke unikt.

Nei, hvor dette blodslaget ender er neimen ikke godt å si. Er sjeleglad for at jeg ikke har lånefinansiert noen av mine aksjer. For i slike tider sitter man utrygt når aksjene i realiteten ikke er ens egne og långiver begynner å bite negler i redsel for å måtte ta tap. Da er tvangssalg ofte noe som gjør at du selv mister kontrollen.

2 Likes

Angående artikkel i går. De skriver at Vidar Hansson har kjøpt seg inn igjen. Selv om han ikke lenger er insider, så beholder man ofte dialog med tidligere kolleger. Kanskje spesielt i et såpass lite miljø som dette.

Skal mye til å ikke få følelsen av hvordan tingenes tilstand er hvis man har kontakt.

2 Likes

Dette la jeg også merke til.
Veldig bra! :grin: :+1:Er vel lei av å vente han også og ventet på det endelig skjedde noe.
Han vet nok en ting eller to som vi ikke gjøe.

1 Like

Din hittil store overbevisning om at kursen snur opp den 8. november er kanskje noe svekket? Det krever i såfall at markedsuroen er over om ett par uker. Det ville jo være fantastisk, men akkurat nå er det lite som tyder på at aksjemarkedet bare tar et lite “hvileskjær”. Så en eventuell god Q3 presentasjon vil nok føre til flere selgere enn kjøpere. “Gullkista” befinner seg nok fortsatt bak neste “blåne”.

1 Like

Det er vanskelig å spå i urolige tider. Ellers er farmasi en bransje som kan klare seg godt gjennom en nedgang, forutsatt at selskapet tjener eller kommer til å tjene penger. Kreft følger ikke syklusen på verdens børser.

1 Like

Quadruple
Vel, vel vi får nå først la Q3 presentasjonen bli gjennomført før vi feller noen dom i saken. Men ut fra hva vi får av informasjon fra diverse kilder, så står det vel mer og mer klart at BLCC teknologien vinner frem i det amerikanske markedet. Og dersom ledelsen i PHO kan legge frem tall som understøtter styreformannen sine uttalelser fra juni 2018 om at selskapet nå er inne i en fase med akselererende vekst, da blir jeg meget overrasket om kursen skulle falle i etterkant av presentasjonen.

For enhver kan gå inn og se hvilke marked PHO er med å adressere og man skal ikke være veldig god i matte for å kunne regne hjem meget hyggelige kurspotensialer selv med beskjedne markedsandeler på 5-10%. Og som focuss har vært inne på opptil flere ganger; tror vi virkelig at 90% eller mer av amerikanske blærekreftpasienter vil godta å bli undersøkt med teknologi som ikke er like god som det som nå er i ferd med å bli Standard of Care mhp blærekreftdiagnostisering, altså BLCC teknologi?

Slik jeg leser signalene fra USA står flere og flere av de store markedsledende sykehusene som driver med blærekreftdiagnostisering frem og peker på BLCC som SOC. Akkurat det betyr mer for meg enn om markedet nå har funnet ut at en korreksjon er på sin plass. For ingen skal fortelle meg at antall blærekrefttilfeller er påvirket eller har noen som helst tilknytning til hvordan aksjemarkedet oppfører seg. Men antall blærekrefttilfeller og behovet for SOC har direkte bæring på hvordan bunnlinjen til PHO vil se ut i årene som kommer. Og tro meg, den vil svulme noe så inni …

Om vel to uker får vi fasit og så får vi se hvordan kursen reagerer. Jeg blir sittende.

1 Like

Og selskaper som har solid finansiering og alle vitenskaplige risiki ryddet av veien står mye sterkere.

2 Likes

Active positions

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
MARSHALL WACE LLP 179 342 0,83% 22.10.2018
SUM 179 342 0,83%

Så Marshall Wace har dumpet ut 30000 aksjer i går også.

2 Likes

jepp, skal vi snart sette de i short fella, 0 på salgsiden under 1000 og en god melding :wink:

Tror ikke dette er noe fra eller til, eller betyr noe spesielt, men det er jo alltids greit å vite hva som rører seg (beklager hvis den er postet før)

3 Likes

Her er en til. Tydelig at selskapet ligger frempå om dagen og har mye å gjøre.
image

2 Likes

:slight_smile: ja, det fundamentale er bra, på sikt kommer nok kursen å.

fikk haia til meg noen tusen aksjer til gitt :shark:

1 Like

Fikk kjøpt litt i dag selv.
Fisket lavt i går uten å få napp. Var litt for sent ute på dagen.
Måtte høyere i dag men pytt pytt. Vil sitte godt lastet til Q3 og ny guiding, ny CEO og insidekjøp CEO :smile:

Antar at ansettelsesstart er så tett opp til Q3 at kjøp fra CEO vil komme samme dag eller dagen etter Q3, og ikke før.

1 Like
3 Likes

Skjønner ikke at Photocure enda ikke har blitt oppdaget av markedet.

Biotek er upopulært, men PHO trades vel over meglerhus sine kursmål, mens andre biotek trades mellom 33% og 50% av meglerhus sine kursmål om dagen(og de vurderingene er heller ikke oppdatert tilstrekkelig er vel konsensus). Kanskje rart meglerhus ikke har kommer med andre uttalelser om selskapet, men aksjemarkedet ser da ut til å ha en helt annen vurdering av selskapet enn meglerhus sine uttalelser. Et ankepunkt er kanskje hva er horisonten til investorene som har vært med å kjøre kursen opp.

1 Like