Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Forskjellen ligger kanskje i at PHO er i markedet med sitt produkt, mens de andre fortsatt er i R&D. En klassisk “fugler på taket vs fugler i hånda” situasjon?

2 Likes

forskjellen er at PHO har ett produkt i markedet det har ikke de andre…!
Er vel bare Edison som dekker PHO av meglerhusene…
siste nytt derfra: Edison Investment Research mener alt ligger til rette og tror Photocure blir lønnsomme i 2019.

Photocure er ett av få selskaper som faktisk har nådd det amerikanske markedet. Det er som å vinne fotball-VM, sier Larsen.

Det meste ligger til rette for at de skal ta en betydelig bit av markedet i US, samt at en oppgang i Europa og Norden oxo vil kunne gjøre seg gjeldende i tiden fremover da flexscopene gjør sitt inntog.

kan jo bare gjenta denne lille huskelappen:
Fase 3 studiet ble gitt Priority Review fra FDA, refusjon fra medicare. godkjennelse for surveillance og gjentatt bruk fra FDA, anbefaling fra AUA, BCAN og National Cancer Network, ny styreformann, ny CEO, ny strategi og et vanvittig potensiale.

3 Likes

Virker logisk at @Markusf og @JAXI har rett i så henseende. At det ikke foreligger forsknings-risiko er en årsak til annen prising. En annen må vel være at markedet har en annen formening enn Edison om sannsynelig markedsandel.
Spørsmålet er vel i grunn om det ikke er forsknings-risiko som er årsak, og OB priser selskapet på en lignende måte av andre biotek-selskaper. Det vil innebære hyggeligere oppside ved helomvending til sektor-sentiment kanskje? Vet ikke, men vil absolutt si at markedet har oppdaget PHO på den ene eller andre måten. Er ikke på investor-siden selv, og lukter ikke på det, men er ikke uintressert. Håper i grunn det går PHO alvorlig godt, tror det er det beste som kan skje for hele den norske biotek-bransjen.

2 Likes

Der tror eg du er spot on, en rå reprising av pho ville hjulpet hele ose bio sektor.

Dette fordi det er flere som sitter i pho som ønsker større andel i sine andre invisteringer, eks. pcib som er mitt førstevalg, også nano,bgbio etc.

3 Likes

Tror det vil være tilstrømming av mer kapital fra de andre bransjene(og internasjonale kilder), noe som sårt trenges. At norsk biotek blir den nye olja, eller noe lignende sentiment, begynner å synes mulig.
Det er for mye korrelasjon biotek-bransjen imellom i dag, som vitner om at mange investorer er i denne bransjen alene som en mulighet. Det er eksterne kilder som vi trenger.

Fader . Byttet nylig bank denne uka. Da avsluttet de også bankid. Fikk beskjed om at det tar minst en uke å få ny fra den nye banken…kanskje like greit🙄

1 Like

Synd å si det men med uroen på det internasjonale markedet så synes det som at shorterne kan tjene en del på shorten sin. For selv om PHO som selskap blir minimalt påvirket av en økonomisk nedtur, så vil frykten i markedet også virke negativt på aksjekursen i PHO. Ihvertfall kortsiktig. Men det kan nok gi gode kjøpsmiligheter før Q3 presenteres.

Det er vel nå kanskje vi ser fordelen med short. De dekker seg jo gjerne inn når de har mulighet og en av de store mulighetene er jo nå når kursen dumper og frykten råder. De ligger under brygga med håven og plukker opp det de kan de nå.

Det regner, eller, nærmest fosser på dem nå :face_with_raised_eyebrow:

Da har Ipsen kommet med tall og på facbook gruppen ble det lagt ut info om dette og det ersnakk om 15% Økning i Hexvix salget yeeeha.
Det utgjør 4 kr pr aksje etter min mening.

2 Likes

Ipsen-salget har vært bortimot flatt i mange år så en 15% økning betyr noe mer enn en 15% økning, det kan bety at Ipsen nå plutselig satser på Hexvix, dette må da være svært gode nyheter😎

2 Likes

Rapporten er her: https://www.ipsen.com/websites/IPSENCOM-PROD/wp-content/uploads/2018/10/24203545/Ipsen-Q3-2018-sales-vf.pdf

Men finner ingen direkte info om Hexvix?

Har du ein link?

Men jeg finner ikke noe om Hexvix desverre. Skjønner ikke hvorfor de utelater det. Kanskje PHo vil ha det som en bombe den 8 nov. Neida, det blir i tilfelle brudd på børsreglementet

1 Like

Hvilken facbook gruppe?
Viss den er lukka, kan du legge ut eit screenshot?

Photocure investors, er vel bare å søke medlemskap såvidt jeg vet

Se på linja om “other oncology” så vidt jeg har skjønt dreier det seg stort sett om Hexvix, og den økte med 15,7%.

1 Like

@Snoeffelen kjenner du til innholdet i avtalen med Ibsen?
Hvor mange % av salget får PHO?

Hexvix er vel bare en del av “other”. Spørsmålet er hvor mye. Vi vet at Ipsen bidrar med ~60mill/år, så hvis noen vet hvilken andel Photocure får fra Ipsen går det kanskje an å beregne.

Det spiller ingen rolle akkurat no.

Photocure får 35% royalty fra Ipsen ifølge Edison

2 Likes