Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Vet ikke, hvis markedet ikke reagerer med tillit på at 3 har lastet, inkludert nysjefen, så er jeg ikke overbevist om at det vil ha noen langsiktig effekt.
Eller antallet som laster blir lite synelig pga en mulig økende short?

Den shorten øker nok snart for mye. kommer de neste gang med 380k så starter de å få problemer, eller er der så mye kortsiktiger aksjer no at de likevel får dekket 10% opp ?

Short redusert fra 324.891 (1.5%) til 311.340 (1.44%)

2 Likes

vil de ikke mere … det er et godt tegn det.

Da er det bare å tviholde på aksjene, folkens.

Her ser det ikke ut for at det er vanskelig å dekke inn shorten. Noen står stadig klar og leverer fra seg billige aksjer.

Når man har en proff aktør med short i aksjer med litt lite omsetning som f.eks. PHO of Funcom er min erfaring er at de har et langsiktig bet på at aksjen skal ned. Derfor vil de ofte på gode dager kjøpe tilbake aksjer, men de kan fort bli solgt igjen neste dag når volumet roer seg og flere tar gevinst. Flott at shorten går ned, men jeg mistenker litt at den snart vil øke igjen.

For den langsiktige er slike shorter ofte kortsiktig støy som kan gi kjøpsanledninger.

3 Likes

Tror @Alex er inne på noe. Og utelukker ikke at shorten er plassert for å presse ut belånte posisjoner. Det er 4 dager siden kvartalspresentasjsonen. DNB kjører 5 dager på å regulere posisjoner hvor belåninger har overgått sperra. Kan forklare nedsalgspress i dag, og årsak til å tro at det kan komme mer i morgen fra de. Nådeløse aktører på børsen.

Hvis de følger samme mønster som før, slenger de ut aksjer igjen i morgen (mandag og torsdager).

De fleste belånte må vel være vasket ut nå vel?

Har vært i slik situasjon selv, og avventer til siste liten. Omrokkering fra andre kontoer som f.eks. netfonds tar noen virkedager og aktivere også. Så nei, tror tvert i mot det er nå vi får støyten av de. Der det er 2 dagers frist for belåningene, så ser jeg ikke bort fra at noen velger å ta strafferenter en stund før de reagerer også.

Kursnedgang etter at det fundamentale fortsatt blir bedre, er ganske gunstig for oss med god tid🙂

3 Likes

God tid, nei det er eg for gammel til.

Her må det opp ellers kan det være .

Du får holde et blikk til om 200 dagers snitt fungerer som støtte eller ikke. Pleier å bli værre før det blir bedre. Men har du ikke tid å sitte, så tror jeg det er lurt å ikke sitte. Warren Buffet mente vel at kan du ikke se for deg å sitte på en aksje i 10 år, skal du ikke tenke på sitte på den i 10 sekunder engang.

studenten

om 10 år er eg sikkert dau, hvertfall pensjonert for lenge siden.

Da vil jeg anbefale permanent solstol på bahamas, whiskey på 21år+ og damer i samme alder :sunglasses:
Har stor tro på 6 mnd perspektiv til PHO. At det vil være en aksellerering som synes på Q4 og Q1, som også setter Q3 tallene i bedre lys. Men mistenker lengre horisont er fordelaktig.
Tror ikke børs er en plass å gå med kort perspektiv. Vet ikke, liker børs og arbeid rundt selskapene og markedene de forholder seg til, så det blir en hobby. Men dårlig erfaring med kortsiktighet i investeringer, markedet gjør som det vil.

Hehe , da hadde ikke fruen blitt glad😂.

Har sittet ca 1år no. Tror mye er på plass innen1-2 år til, og da blir det relax resten😀 hvertfall 10-år, forhåpentlig mer.

1 Like

Og på ett eller annet tidspunkt må man vel endelig slippe å stadig se flere år fram til belønning?
Dette selskapet har nå kavet og rotet i 21 år, så nå må det snart være payback time.

Akkurat nå ser det ut for at “alle” skal ha med seg NANO oppturen. Når det topper der så kan det hende det er PHO’s tur igjen.

Tror du må vente på neste kvartalsrapport og guiding før det skjer stort her…

1 Like