Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Du vet aldri, en overaskelse kan komme fort.

2 Likes

Nærmeste eventuelle trigger er om det skulle komme noe spennende her

Society of Urologic Oncology, SUO, Phoenix Arizona, November 28th - 30th, 2018.
https://eventegg.com/suo/

Hvor Photocure deltar.

Timing er vanskelig, plutselig kommer det en avtale for cevira/visonac😜

1 Like

Bruker de fortsatt tid og penger her? Jeg trodde de hadde gitt opp?

De er åpne for at en partner kan kjøre det til mål.

Har akkurat sett gjennom en av Photocure’s promosjonelle videoer, “Blue Light Cystoscopy with Cysview” på youtube, og la merke til ett utsagn som forvirret meg litt:

“…So blue-light cystoscopy with Cysview, really represents the evolution in treatment of bladder cancer. It is helping us detect bladder tumors better than we used to with white light cystoscopy.
It is not in lieu of white light cystoscopy, it is in addition to - meaning we do the usual white light cystoscopy, then we turn on the blue-light that allows these tumors to be detected with fluorescence. It is just better detection.” (1:50)

Min forståelse har tidligere vært (bare fra å lese her på tekinvestor) at blått lys er et rent alternativ til hvitt lys, men i denne videoen presenterer de blått lys som et ekstra ledd på vanlig behandling. Er det noen grunn til at hvitt lys er nødvendig, og betyr dette at behandling med blått lys vil være en ekstra kostnad på topp av vanlig behandling, for amerikanske kunder, eller misforstår jeg?

De svitsjer mellom hvitt og blått, ja – for å detektere mest mulig…
Er en liten ekstra kostnad ved hver enkeltbehandling som Medicare/forsikringsselskap (forhåpentligvis) dekker, men dette tjenes/dekkes inn igjen av bedre removal av kreftceller, lavere recurrency-rate, mindre sykedager etc.
Så rent samfunnsøkonomisk så gir denne ekstrakostnaden per behandling et betydelig bedre resultat enn å ikke bruke den (og det er vel en av grunnene til at medicare gir reimbursement ved bruk av blc)

Blått/hvitt under selve prosedyren spiller forsåvidt liten rolle i tiden det tar å gjennomføre prosedyren. Legen opererer hovedsakelig under hvitt lys og veksler så til blått lys for å se at all kreften er fjernet. Den ekstra tiden dette tar er ubetydelig.

Der hvor det tilkommer en komplisering er behovet for at pasienten kommer inn en time tidligere for å få insatt cysview, som skal holdes i blæren i en time før prosedyren.

Men for at de skal få nytte av det blå lyset så må de ha injisert cysview, som er det produktet Photocure selger.
Er det da et annet selskap som krever penger for bruk av det hvite lyset? De to lysene er jo i det samme skopet som er levert av Karl Stortz.

Så prosedyren er vel helt og holdent PHO sitt når blått lys er en del av prosedyren?

image

1 Like

liste i dag, mye store økninger, noen små korrigeringer

Tviler på at det er noe eget selskap ifbm hvitt lys. Det er vel det de kjøper når de kjøper skopene for å kikke i blæren og er vel sånn sett en engangskostnad ifbm anskaffelsen… og evnt når de må kjøpe nytt…
Jeg vet ikke hvor lang levetid disse skopene har (antagelig lenge), men som en sidetanke vil jeg vel tro at flere vil vurdere bluelight-skop etterhvert som skopene evnt må fornyes…
Prosedyren er helt og holdent Pho sin ifbm bluelight og hexvix/cysview. (as far as I know)

1 Like

Hei,

Takk for dine mailer.

Vi har alltid prioritert møter med US investors og vil fortsette med det.

Vi vil I slutten av November delta på Nordic-American Life Science Conference (https://dnb.meetmax.com/sched/event_51431/~public/conference_home.html) både med presentasjon og 1x1 møter.

Neste event er JP Morgan I San Francisco I begynnelsen av januar.

1 Like

Ser ingen endringer jeg… ?

nei, ka faen, dei har rotet med navna. byttet myrlid og mp pensjon

men lehre er ny, og esti er endret så vet ikke eg.

Ok, takk🙂
Hadde forventet større endringer med tanke på volumet etter q3, men var mest robothandel kanskje?

Ble mistenksom på hele listen.

Kan hele 10% volumet på torsdag / fredag komme fra under topp 20… ja, kan vel det. men det er litt rart.

men så klart, mange nok 50K poster blir fort litt volum.

Jeg hadde også sant å si forventet å se NOEN endringer på topp 20 i dag. Vi få se hva topp 50 sier.

Short skrelles tilbake:

19/11-2018 16:10:15: (PHO) Photocure ASA: Exercise of employee share options in Photocure ASA (“the Company”)

1 Like

The primary insiders mentioned above transferred their rights to receive shares

De er ikke verdt å beholde nei…

Burde det tolkes som innside-kjøp i stor stil? De øker eksponeringen mot selskapet, noe som skulle tilsi tillit. Markedet så ikke ut til å reagere overhodet, så kanskje jeg misforstår noe?