Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q4 (PHO.OL)

Starter en tråd om Photocure: Kvartalsrapport - Q4. Kjør debatt! :slight_smile:

1 Like

Q4 vil nok bli en trigger som kjører kursen massivt enten opp eller ned tror jeg og. Alltid enorm fare for ose biotech sell the news.

Vi kan jo samle spørsmål vi lurer på til Q4 og radium podcast i denne tråden?

Jeg for min del gleder meg massivt til å få en ny rad med ekte tall å mate inn i grafene:

Her med fiktive Q4 og Q1 tall lagt inn. Jeg og flere måtte jo bare innse at prediksjonen vår for Q3 var helt på jordet. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Jeg kunne tenke meg å få svar på hva som skal til for at Cysview kan benyttes i USA med scop fra f.eks Olympus, og litt om hvorfor Schneider valgte å komme med en kommentar om dette en av de første ukene «på jobben» i PHO. :blush:

Og om terskelen for å gjøre dette er lavere i f.eks. initial diagnosis enn i turbt/surveillance.

Og gjerne noen kommentarer om initial diagnosis og eventuelle muligheter i det markedet.

1 Like

Det hadde også vært fint med noen betraktninger rundt Ipsen-avtalen og hvilke muligheter som finnes i Europa, og forøvrig også i resten av verden.

Kan avtalen med Ipsen reforhandles? Har man forsøkt å få til noe her? Hvor går veien videre og hvilken strategi har man?
Samarbeide videre med Ipsen? Forsøke å gå alene, slik som i USA? Eller prøve å finne en ny partner?
Eller er man helt låst og bundet opp mot Ipsen?

Erik Dahl dette gjelder mest av alle i hele verden deg. Lær av Tone ffs.

8 Likes

Den skal eg sende til Erik :joy:

Det kan se ut som det begynner å gå opp for folk at vi vil se ca 100% vekst fra Q4-17 i US. Endelig en på HO som har tatt poenget.
Hvis det er representativt for resten av andre potensielle investorer tror jeg Q4 blir en skikkelig WakeUpCall.

Med fare for å gjenta meg selv:
Med 21 mill i US vil vi få en vekst på 106% fra Q4-17 og en årlig vekst på 56%.

Usikkerhetsmomentet er selvsagt om Q4 i US er og blir et svakt kvartal, eller om det var en engangsforeteelse i fjor. Innkjøpspolitikk etc.

Men selv med et worst case scenario med 17-18 mill vil veksten bli bra. Dette er meget usannsynlig da vi også vil se valutagevinst i kvartalet.

Skulle vi overraske på oppsiden med 22-23-24 vil det bli særdeles hyggelige tall. Med utplassering av flexi vil vi også bevare veksttakten utover.

2 Likes

Om Q4 skuffer så innfrir nok Q1

Hva er folks realistiske forventninger og ønske scenario for Q4 tall?

Jeg håper på god vekst i omsetning både ift Q3 og samme periode i fjor, men først og fremst GUIDING og en god presentasjon :slight_smile:

3 Likes

Vekst blir det. Det er ikke noe å lure på. Spørsmålet er hvor stor.

Dessuten har vi noen X- faktorer som ikke har vært mye belyst.
• Hva med Flexiscope i Norden og Europa? Vil vi ikke se en økning også her? Det snakkes mest om US.
• Hva med resten av verden?
• Salg og guiding av HIVEC

Det jeg tror vil gjøre størst utslag på kursen er om regnskapet går i pluss. Da vil folk og investorer endelig skjønne at vi faktisk har et produkt i markedet. Deretter vil de samme også etterhvert skjønne at dette produktet er best. Så vil ballen begynne å rulle .

The presentation will begin at 08:30 (CET) and representatives from the company will be Daniel Schneider, President & CEO and Erik Dahl, CFO. The presentation will be held in English. It will be possible to follow the presentation through

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97605538

Given the large untapped market opportunities, the company will continue to
invest in the U.S. commercial and medical infrastructure in 2019. Photocure is
fully funded for this market strategy. The company maintains its 2020 forecasted
revenue range of USD 20-25 million in the U.S., up from USD 7.8 million in 2018,
and sees significant continued revenue growth and profit opportunities in the
U.S. market beyond 2020," Schneider says.

hmm…

Samme guiding som tidligere?

Jeg synes dette er viktig, selskapet guider altså en til 3 til 4 ganger økning i salg i løpet av 2 år i US ( The company maintains its 2020 forecasted revenue range of USD 20-25 million in the U.S., up from USD 7.8 million in 2018), men mener altså at det skal være en betydelig vekst etter 2020.

Det står i sterk kontrast til hva Edison skrev i sin analyse.

https://www.edisongroup.com/publication/strong-revenue-growth-2/22761/

“we continue to model a sales decline starting in 2020, although this may be revised as we get additional clarity on the competitive landscape and timelines.”

1 Like

Fokus på økt bruk er noe av det jeg merket meg:

We will expand the commercial footprint by 50% early
2019. The expansion of customer facing roles will
help drive cystoscope installations in coordination
with our partner Karl Storz and increase the number
of patients treated with Cysview per installed scope
in all settings of care.
The improved permanent reimbursement rates went
into effect 1 January 2019 and will provide physicians
the ability to use Cysview in Blue Light Cystoscopy
procedures on the majority of their patients without
negatively affecting their practice economics.

1 Like

Vil noen bare etterse Q4 tallene mine for sikkerhets skyld?

Blandet bilde: Veksten i rigide scopes blåser selv mine mest positive anslag ut av vannet, flexible er en del svakere, og kostnadene har økt litt mer enn forventet. Kombinert med at ipsen nå flatliner helt gir det en del svakere bunnlinje enn jeg håpte.

Men scope/revenue ratio har forbedret seg enda et knepp!

200 scopes totalt virker å være godt mulig å nå før sommeren.

Edit:
Oppdatert chart med riktig revenue.

3 Likes

@Savepig Total revenue er på 49,9 for Q4. Ellers ser jeg ikke noe i farten.

Må se nærmere på ting senere i dag, men ser at totalen er på 46,3, litt under mitt guesstimat på 47 mill. US litt under, og Nordic litt over, partner litt under.
Totalt; Svakere enn ventet, men TTT, og forecast ser bra ut, tross alt!

3 Likes