Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q4 (PHO.OL)

Starter en tråd om Photocure: Kvartalsrapport - Q4. Kjør debatt! :slight_smile:

1 Like

Ka vi trur?

Tar vel som en selvfølge at det blir en fantastisk bunnlinje fra engangseffekt

2 Likes

Engangseffekt? Cevira kan med stor sannsynlighet bli flergangseffekt. :wink:

2 Likes

I og med tiltakende utplassering av flexiscope kan vi vente økende bruker frekvens. Schneider har sagt ved forrige Q, “very very strong pipeline”. Så får vi se om han holder ord.

1 Like

Vi sluttet på drøyt 88 etter noen vanvittig hektiske dager, både hva omsetning og volatilitet angår.
Skulle ikke forundre meg om morgendagen fortsetter i samme sporet.
Det store spørsmålet for meg er, vil Schneider begeistre tilhørere og aksjonærer imorgen?
Vanskelig å si, men jeg mener å tro at sjansen definitivt bør være tilstede for det.
USD 4mill fra Cevira klask på bunnlinjen vil gi overskriter i finansmedium. Justererer han ned guidingen vil kanskje det ta overskriftene.
Q2 og Q3 gav greie nok inntekter fra Cysview, men ikke WOW, det var flotte saker. Et kvartal gjennom året gjør ofte et byks, jeg har et håp om at q4 er av den sorten. Flexiskop som nå har bidratt til å dra inntektene over 30 millioner ville unektelig gjort susen, det samme ville et stort antall utplasserte skop gjort.
Cysview er vanskkelig å lese, spesielt etter q3 hvor 9 skop ikke ble oppført. Håper det tallet nå er 13-16 i tillegg til rigide skop som kanskje er noe færre enn hva vi skulle ønske oss.
Vil anta at Schneider bruker tid på patentmeldingen, vil også tro at det kan komme litt oppdateringer ift Asieris og deres aktivitet rundt Cevira.
Selvsagt også spent på om han opprettholder guidingen for 2020 og hva han ønsker å si om 2021 og utover.
Alt i alt blir dette den mest spennende kvartalspresentasjonen i min tid som aksjonær i selskapet og jeg håper for guds skyld at han begeistrer.
Lykke til alle sammen!

9 Likes

Morsomme er jo at 88 er en kurs jeg uansett hadde veldig godt fornøyd med hvis denne hurraturen over 100 aldri hadde skjedd

Men nå har den skjedd, med den fine effekten at kurser opp til 115+ ikke lenger er “uncharted territory”

4 Likes

Helt enig. For bare et par uker siden var jeg svært fornøyd da kursen nærmet seg 90. Kjøpte noen gode viner og greier. Prøver å huske på det, når jeg ser at porteføljen er barbert med godt over milionen de siste dagene.
Hvis det stemmer, som savepig sier, at der ofte er et kvartal som skiller seg ut iblandt, så vil jeg nesten heller ha det til gode i 3 eller 6 måneder. Akkurat nå tror jeg bare det vil drukne.

1 Like

Har troen på:
Rigide: 7
Flex: 11
Omsetning US: 28,8
Bunnlinje: 25,5

Håper på avklaring/mer info:
Nytt patent og hvordan dette påvirker sannsynlighet for generika
Refusjonsordning for generika
Cevira update

1 Like

Forholdsvis enig med Teddy, mitt anslag er:


Jeg skulle ønske de kunne publisert kvartalsrapporten etter børsslutt i dag/i kveld, slik at man kunne lest gjennom alt nøye i ro og fred, i steden for i morgen kl.07, med tidspress frem til børsåpning og med selve presentasjonen som «distraksjon».

Hvorfor kan ikke dette gjøres?

4 Likes

Based on the outlook and strategic opportunities,
Photocure targets U.S. revenues in the range of USD
70 million in 2023, and sees significant continued
revenue growth and profit opportunities in the U.S.
market beyond 2023.

2 Likes