Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Dette er ikke konkurranse, Karl Storz -nyheten er lanseringen av de nye flexiscopene som kom på markedet i Q2 og som brukes sammen med Cysview. Den andre meldingen er en anbudsutlysning fra et offentlig sykehus i USA (Veterans Affairs) på et Karl Storz scope for bruk sammen med Cysview. Dette sikkert for å illustrere den økte interessen for teknologien.

1 Like

Blir jo et ganske meningsløst anslag når du ikke tar hensyn til kostnader? Selskapet ender jo ikke opp med 980 USD på bunnlinjen per salg av cysview.

3 Likes

Meningsløst? Jeg presenterer ikke en fasit, men gir en indikasjon på hva vi snakker om mhp potensiale.

For din egen del kan du jo regne med at PHO har en margin på 20% og at selskapet ikke vil oppnå samme markedsandel i USA som i Europa, at de ikke evner å få flere sykehus en de som ligger i til 25 MSA og at teknologien ikke får gjennombrudd utenfor USA. I så tilfelle blir potensialet redusert til knappe kr 280,- PR aksje. Men i min verden så betyr der en oppside på 566%.

Poenget er at det er en enorm oppside i PHO og at aksjen i sag prises til et latterlig lavt nivå. Men kjære vene, finner du andre aksjer på OSE som har en lysere fremtid, så må du ihvertfall ikke investere i PHO. Men gi meg et tips om dubfinner noen med tilsvarende oppside og like begrenset nedside. ;-))

De guider selv ~NOK 200mill i revenue i 2020, når ser du for deg peak sales?

1 Like

Jeg har vært investerte i photocure en god stund allerede, så jeg ser absolutt potensialet i aksjen. Men estimater på aksjekurs basert på PE, som ikke tar hensyn til kostnader, er kun desinformasjon.

2 Likes

Er ikke marginen på ca 95% i usa? :blush:

Det er nok bruttomarginen.
Ingen vet hvordan det totale kostnadsbildet vil være ved ett salg på f.eks 1000 millioner i året i US. (Kostnader til salg og markedsføring, Supply chain og adminstrasjon f. eks)

Det koster dersom du ikke skal leke butikk

Det er vanligvis 2 dagers forsinkelse mellom handledag og record- dag, slik at du på mandags-listen får med salg tilogmed onsdag uken før

Du står fritt til å kalle det hva du vil. Men det er et stort spenn mellom fasit og desinformasjon.

Mine beregninger er kun gjort for å vise at PHO har et enormt potensiale. Men det er for mange ukjente faktorer til å gi en nøyaktig anslag på hva potensialet virkelig er. Vi kjenner dog hvilke antall prosdyrer de regner med gjennomføres blant de 25 top MSA og vi vet hvilke pris PHO selger Cysview doser for i det amerikanske markedet. Vi vet også at BLC er vel motatt på de 10 av 25 top MSAene som har adoptert teknologien. Det er derfor liten grunn til å forvente at mottagelsen skulle bli annerledes på sykehusene i de andre MSA’ene.

Det er således tilstrekkelig med faktorer til å gi en indikasjon på hva vi her har med å gjøre. Men dagens prising viser jo klart og tydelig at store deler av markedet opptrer som strutsen og har mer enn nok med sine olje, fisk, shipping og finansaksjer. Og det må de få lov til. For jeg er overbevist om at PHO vil komme på alles lepper innen overskuelig fremtid. Men da får du neppe handle den på 40 tallet mer.

må sies at PHO virkelig er sterk idag. tror jammen meg at vi ender i grønt idag og

red: mente blått:)

Blir veldig happy om selgerene ble ferdig så vi gikk HOD på 52-55 før helgen;)

Mye hyggelig kan skje i tiden frem til børsen stenger for helgen. Omsetningen i dag har jo vært upåklagelig og PHO har vist styrke n¨r man har kunnet selge såpass mange aksjer uten at kursen har falt mer enn det den har gjort. Og ja, jeg blir ikke overrasket om kjøperne presser kursen over i blått før uken er omme.

34 119 845 kr omsatt. 40 ville være episk.

I kr og øre er det ingen dager som har vært i nærheten av denne omsetningen på årevis.

Men greit å merke seg at ift marketcap så er ikke omsetningen dramatisk heller.

image

Beautifull BLUE well done ! :crown:

hashtags-top20-aplauso

4 Likes

Snart en million aksjer omsatt! Ført millioner knust med god margin allerede.

2 Likes

tar helt av på omsetningen nå!

2 Likes

en storfisk som fikk 50K på 45 iallefall :popcorn:

1 Like

Samme storfisk som nå vil selge 50K til 45 kr … snodig

2 Likes

Texsas :crazy_face::popcorn::crown:

1 Like

Bare å ta en øl å slappe av , showet går for fult, vi holder fast på våre aksjer til vi får rett pris:)

1 Like