Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Noen som har et svar på hvorfor ceviraavtalen ikke gir mere kursløft.
Utgangspunkt i China og med premium betaling av produktet så er blockbuster-potensialet et faktum.

God gammel PHO oppførsel :upside_down_face:

1 Like

De som har gått ut av photocure i dag, på kurser langt ned på 50 tallet, vil få et betydelig høyere hårfeste i løpet av onsdagens morgentimer.

5 Likes

Godt mulig vi må vente til studien er satt i gang.
Om vi ikke får noe informasjon i morgen.

1 Like

Det som hvertfall er 100% sikkert er at Schneider kommer til å bruke tid på Cevira avtalen imorgen og det er jeg glad for.
Håper virkelig det blir med stor grad av entusiasme og hvor stor denne avtalen potensielt er

2 Likes

Hvorfor har vi ikke sett akselererende vekst på antall klinikker på cysview.com gjennom Q2 i forhold til Q1? Om det stemmer at det kun er oppført 3 nye 5 uker inn i Q3, så er det svært lavt i forhold til hva mange har forventet. Ser man dette i forhold til at salgskorpset har øket, så så kan Q2 bli en skuffelse.

1 Like

Får gi deg svaret her også.

rockpus,

Se litt på denne fra et tidligere innlegg jeg hadde på en annen tråd:

2012 var det utplassert 40 skop.
2013 49 skop +9
2014 51 skop +2
2015 65 skop + 14
2016 83 skop + 18
2017 104 skop + 21
2018 157 skop + 45 + 8 flexi
2019 171 skop + 11 + 3 flexi(Q1)

Denne viser skop utplasseringen siden 2012.
Når det gjelder Cysview og oppføringer der kan det i beste fall gi oss en pekepinn. Mange usikre momenter der knyttet til faktisk utplassert. Klinikker som anskaffer seg rigid og eller flexi som ikke ønsker å være oppført på Cysview.(av de 171 i US står kun 125 oppført pt). Allerede eksisterende klinikker med rigid skop som anskaffer seg flexi vil ikke dukke opp der.

Så er det viktig å huske på at omorganisering/endringer og grep som Schneider har iverksatt når det gjelder tidligst vil vise igjen i q4 2019.

1 Like

I Q2 gikk det nesten 5 uker før det kom en eneste oppføring på Cysview, likevel endte det på 12 oppføringer i q2. Det kommer i bolker og bør ikke vektlegges for mer enn hva det er.
Når det gjelder hva mange har forventet.
Ja, dersom en har urealistiske forventninger om 30-40 nye skop vil en bli skuffet. Når en vet at det i 2018 alene ble utplassert 53 nye skop som var omtrent det samme som tilsammen ble utplassert i årene 2015,2016 og 2017 så er det ikke mulig å ha forventninger om 30-50 på et kvartal på dette tidspunkt.
Det tar i snitt 12-14 mnd fra kontakt med klinikk til det blir oppført på Cysview og er operativt, i sjeldne tilfeller ned i 6mnd og helt opp til ca. 20mnd i ekstreme tilfeller. Så økning av salgskorpset ser vi ingen effekt av før om 4-10mnd framover fra nå.

1 Like

Ser at det øker år for år. Poenget mitt var at jeg har oppfattet en forventning om at vi burde sett en akselererende økning kvartal for kvartal dette året. Q1 og Q2 ser derimot så langt ganske like ut i grad av økning, og Q3 ser så langt merkelig lavt ut. Selv om effekten av salgsprosessen først og fremst kommer senere, burde vi vel sett bedre tall enn 3 stk så langt i Q3?

1 Like

rockpus,
Som jeg skrev ovenfor så gikk det nærmere 5 uker inn i q2 før første oppføring for det kvartalet kom og likevel endte det til slutt på 12 oppføringer.
Første del av q3 er ferietid så jeg har ikke tenkt at det er negativt med bare 3 stk sålangt. Mulig det kommer noen ikveld siden presentasjonen er imorgen, det har ofte skjedd tidligere.

1 Like

Har ikke USA ferie i august?

1 Like

Mulig du har rett i det, vet ikke sikkert, trodde juli.
Når det er sagt tror jeg det meste av argumentet mitt om ferie faller bort da halvparten av amerikanerne ikke har råd til ferie.
Men en må anta at de som beslutter har råd til ferie kanskje, så når dem tar ferie vet jeg ikke.

1 Like

Kan vi oppleve at utplasseringen går ned men at inntektene øker?
Skulle ikke DS øke innsatsen på allerede utplasserte med stor kundemasse/dekning for å øke utnyttelsesgraden?
I så fall , hvorledes blir dette presantert/sammenlignet.

Gir det rett bilde å ha så stor fokus på utplasserte scope?

1 Like

Personlig tror jeg ikke utplasseringen går ned i q2 sammenlignet med q1.
Men jeg håper inderlig vi ser at inntektene øker forholdsvis mye opp fra 21,2mill i q1.
Over 24 trro jeg vil være innenfor, men håper på opp mot 27.

1 Like

Ja, men tror nok det går veien :wink:

Helt siden vi gikk på denne smellen ved Q3 i fjor har vi gjentatt og gjentatt dette:

Q3 er kvartalet vi forventer aller minst av. Dette med bakgrunn i de tre foregående årene.

Kommer nok til å fortsette og gjenta og utdype dette helt frem til den presentasjonen har blitt gjort.

@rockpus

2 Likes

Sammenligner man Q1 18 med Q2 18, så var det et betydelig hopp i antall utplasserte scope fra Q1 til Q2. Får vi tilsvarende utvikling i 2019?

1 Like

Det gjelder vel ikke for dette året? Q3 bør da dette året begynne å vise resultater fra den lange salgsprosessen?

1 Like

De samme sesongmessige variasjoner gjelder alle år. Er en grunn til at f.eks boligpriser alltid meldes sesongjustert.

Man kan håpe på et relativt BEDRE q3 i år enn i fjor, slik en også så det i fjor kontra 2017, men likevel er det å forvente at Q3 skiller seg ut i negativ retning.

1 Like

Stemmer det LM.
Q1 2018 kom det 9 nye skop
Q2 2018 kom det 15 nye skop

1 Like

Enig,
Blir nok ikke det beste gjennom 2019, men bør bli betydelig bedre enn foregående år likevel.
Såvidt jeg husker endte vi på 7 nye skop det kvartalet i fjor og det var ikke bra. Endringene av Schneider bør begynne å gjøre seg gjeldende fra q3 og betydelig mer i q4.

1 Like