Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det er til de grader slitsomt å være photocure aksjonær noen ganger, men trenden er opp opp opp, og jeg har tjent gode penger med å sitte med en longpot. Presentasjonen var knall og mye bra å se fram til.

2 Likes

Kunne passet med en melding etter stengetid at Geoffrey Coy hadde handlet 15k

2 Likes

Så får vi se om Jonas klarer å få lirket noen godbiter ut fra “Dan the man” også da :slightly_smiling_face:

1 Like

satser på at opptaket blir lagt ut ila kvelden. ser eventet foregår til kl 17

1 Like

Hvorfor skulle det komme en emisjon? :sweat_smile:

Det er PHO-hatere på HO som dikter, selskapet har sagt klart fra at de har nok penger.

2 Likes

ser @sjog kom meg i forkjøpet:)

2 Likes

Det er slik markedet stort sett fungerer, aksjen hopper litt frem og tilbake underveis, husk at rimelig mange aksjer er kjøpt på kurser på 48-52 i nær fortid, de kunne selges med solid fortjeneste i går og i dag.

Kursen kan dippe til både 49 og lavere, og vil fremdeles være inne i en kraftig opptrend.

2 Likes

Ser det står i E24 artikkelen at de skal komme med en ny guiding i Q1. Noen som vet om det betyr endret 2020 guiding, eller en guiding for de neste årene?

Syns resultatene fra Q3 var såpass gode at jeg kjøpte meg inn med et greit antall aksjer. Har fortsatt stor overvekt i PCI, men fint å ha foten innenfor Photocure igjen. :slight_smile:

9 Likes

Jeg økte også beholdningen min med 25% Solid økning i antall scopes. Når de får bruken opp vil det medføre eksponensiell vekst i inntektene :rocket:

2 Likes

Er snakk om guiding lengre frem i tid.

1 Like

PhotoCure opprettholder guidingen for 2020.
Det betyr at halvveis inn i Q4-19 mener de fortsatt at det er realistisk med en dobling av inntektene og et solid overskudd allerede neste år.

2 Likes

Hvis Photocure oppnår guiding neste år, må veksten og også veksttakten øke mer enn hva vi ser så langt i 2019.

Det vil isåfall gi en enorm fart inn i 2021.

4 Likes

Betyr vel at undersøkelse med hexvix og blc, og både fjerner synlige tumorer ved kirurgi og har immunrespons som fjerner små og usynlige mikrotumorer. Dersom det stemmer hindrer det tilbakefall, gir behov for færre operasjoner og minsker belastning for pasienten. Da kan pho kreve meir per prosedyre.

3 Likes

DS bruker ordet “cure”.
Trenger ikke bety noe men han er jo “helt gira” av begeistring.

Blir morsomt å være med på ferden.

1 Like

Håper vi nå slipper “pcib tendenser” med lav kurs framover. Helt utrolig at den gikk ned 7% i dag.

1 Like

Jepp. Burde ikke være grunn til å tvile på at vi står foran en betydelig vekst i 2020 når de opprettholder guidingen i NOV 2019. Det er tydeligvis bare å glede seg.

2 Likes

Tror det henger sammen med topplinjeveksten - det var forventet at den skulle være noen millioner høyere. Dermed krever det enda mer ekstrem vekst for at de skal nå guiding satt for 2020 (som de opprettholder). Jeg tror kursen kommer til å sige oppover i sammenheng med at nye scope registreres på cysview.com :slight_smile:

1 Like

"Meningsfull investering

Det var fullt hus på Photocure-presentasjonen torsdag morgen, med mange trofaste investorer på plass.

– Jeg synes det er et spennende selskap. Det er meningsfullt å investere i å forsøke å gjøre folk friske, sier privatinvestor Jostein Matre til E24.

Han gikk inn som investor i Photocure for ti år siden, men medgir at det foreløpig ikke har vært noe særlig med penger å tjene.

– Det har ikke gått så bra økonomisk som jeg forventet, men jeg venter jo hele tiden at det skal bedre seg. Det ser veldig positivt ut, sier han.

Matre har puttet egne sparepenger inn i selskapet, og har ingen planer om å selge seg ut.

– Det ser bedre og bedre ut for hvert kvartal, så jeg blir værende, avslutter han."

Jeg kjenner meg igjen i det Matre sier…

2 Likes