Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Er det tilfelle?

I såfall skal jo salget av Cysview øke eksplosivt fremover!

1 Like

Einarsson touchet innom et slikt mulig scenario for ca 6 mnd siden.
Nå som anbefalingene ligger der kan ikke urologer dekke seg bak «at de ikke viste», eller «ingen dokumentasjon».

Spesielt hyggelig var det jo med sterke anbefalinger på oppfølging/overvåkning. Det er som manna fra himmelen mtp Flexi-salget (og Cysview følger da rett bak).

1 Like

Så kan du forskyve den oversikten 9 måneder frem, da vil du kunne se anslagsvis antall scope som er i operativ drift i Q1 19, men også hvilke eksplosiv økning i antall scope i operativ drift vi vil få i kvartalene som kommer. Enda bedre blir oversikten om du omgjør flexiscope til regide scope ved å gange antall flexiscope med faktor 4.

Ja, vi vil se en eksplosiv økning i forbruket av Cysview utover i 2019, men størst vil den bli gjennom Q2, Q3 og Q4. Det er derfor jeg holder en knapp på at kursen virkelig vil skyte fart etter at Q2 19 tallene er presentert i august 2019.
Men jeg skal ikke utelukke at vi vil kunne se noe av effekten allerede i Q1 19.

Fortsatt finnes det mange skeptikere til PHO og deres muligheter til å bli en suksess. Men jeg tenker at det antallet vil krympe betydelig utover i 2019 og jeg tror det kan bli langt mellom skeptikerne bynær vi kommer til våren 2020.

3 Likes

Nice!

1 Like

44 scope utplassert fra 1 april til 31 desember 2018.
Flesteparten av disse begynner å generere inntekter nå.

I likhet med Londonmannen så ser jeg veldig fram til Q2 i august. Den rapporten kan slå ned som en bombe. Og 30 mill fra US ser jeg på som veldig realistisk.

Q1 blir også selvsagt spennende. Både med utplassering og omsettning. Håper vi kan få overraskelser av den gode sorten.
Under forventning i US blir 20-22, forventet 23-24, over forventet 25-26.
Spenning også rundt partnersalg.

1 Like

I en fersk rapport dokumenteres det at Norge er blant de tregeste landene i Vest-Europa med å innføre nye og livreddende medisiner. Helseminister Bent Høie er dermed blant de dårligste i klassen.
(Klippet fra nettavisen)

1 Like

Begynner å se pent ut da :sunglasses:

3 Likes

Ja, dette smaker det fugl av. Men dette søylediagrammet stanser i Q4 2018. Samtidig som det anskueliggjør på en veldig god måte hvordan refusjonsordningen for TURBT, som ble iverksatt 1 Jan 2018, har påvirket salget av scope. Så kan man bare tenke seg hvordan refusjonsordningen for surveillancemarkedet som ble innført 1 Jan 2019, vil ytterligere forsterke salget av scope, men da flexiscope.

Diagrammet viser meget godt den akselererende effekten vi begynte å få i 2018 og som vil akselerere ytterligere utover i 2019

Så har vi altså den siste tiden fått rettningslinjer for bruk av BLC teknologien i surveillancemarkedet, som helt klart vil bidra til at vi i tillegg, i tillegg får økt brukerfrekvens PR scope. Det synes å måtte bli en skremmende høy vekst i bruken av cysview…

3 Likes

Er det noen som vet hvor stor andel karl storz har i dette scopemarkedet i USA? Og om andelen øker i USA? Den burde det hvis dette skal gå hele veien til stor suksess for PHO.

1 Like

Det sier seg selv at dersom BLC teknologien er basert på ett nøkkelprodukt fra PHO og to typer scope fra KS, og teknologien er såpass suveren at vi snakker om ny SoC, så vil nødvendigvis KS sin andel øke. Og i et stadig sterkere tempo utover i 2019 og videre.

1 Like

Ja det var det som var mitt poeng at hadde man fått tak i KS sin andel av USA markedet over litt tid kunne man sagt noe om sannsynligheten for at PHO vil lykkes stort. Med BLC har KS en fordel ift konkurrentene og det burde man kunne se på denne måten.

1 Like

Man må jo bare elske SoMe aktiviteten til Photocure for tiden

Bare at jeg skjønner ikke helt hvorfor han fremstår sååååååå bedrøvet og stiv på kvartalspresentasjonene.

image

8 Likes

Veldig fint at CEO stiller opp på et sånt arrangement :blush:

4 Likes

Absolutt! Jordnær og engasjert er måten han fremstår på i det meste han foretar seg for tiden.

4 Likes

Enig med deg mht fremtreden på kvartalspresentasjonene. Må innrømme at han på de to første har virket usikker der han til dels har stotret seg gjennom presentasjonen. Men det pusssige er at han på DnB sin konferanse i desember 18 fremstod som langt mer avslappet og selvsikker.

Jeg mener han burde løsrive seg fra manus og snakke på «fri eksos» på kvartalspresentadjonene.

Vi husker jo alle hvor herlig det var å oppleve en fremoverlent, entusiastisk og selvsikker Bellete på Q2 presentasjonen i august 2018. Og ikke minst hvilke effekt det hadde på kursutviklingen i etterkant.

Det er ingen tvil om at fremtreden til presentatøren av kvartalspresentasjonene har innvirkning på markedsaktørene i etterkant. Selv om innholdet av det de fremlegger helt klart er viktigst.

2 Likes

Up she goes!

Vil det være for mye å be om en shortsqueeze?

1 Like

Tviler på at det er mye usynlig short satt i denne aksjen. Du kan heller regne med at det nå vil bli en del mer short satt, siden momentumindikatorene nå begynner å bli ganske sterke.

De får shorte så mye de vil, men markedet tror jeg ikke hat alt for store forventninger til Q1 resultatet. Så dersom PHO overrasker på Q1, så kan det bli smertefullt å være short i PHao. For potensialet i denne er noe av det bedre jeg har sett i noen aksje på OSE. Årsaken til at kursen fortsatt ligger på dette nivået skyldes hovedsakelig at verken norske eller amerikanske investorer har fått PHO og dens potensiale inn på radaren. Men den dagen det skjer, og den dagen kommer nærmere for hver dag, da smeller det. For der er relativt få aksjer i PHo generelt, samtidig som en stor andel sitter på hender som vet hvilke potensiell verdi de sitter på.

Spørsmålet er ikke om kursen en dag eksploderer, men hvor lenge det er til det skjer. Skjer det i inneværende år eller må vi vente til uti 2020? Jeg tror noe skjer høsten 2019.

4 Likes

Ikke vært mye shorting i denne aksjen men shorten på 215.000 aksjer som fortsatt lå der ved børsstart har vel ikke vært all verdens til butikk?

2 Likes

Nei, det har det nok ikke vært. Men til lengre de venter med å dekke seg inn, dess dårligere butikk blir det. For selv om veien fremover blir humpete, så føler jeg meg sikker på at når vi kommer til litt lenger frem p` året, så vil vi se en klar opp-tendens fra april og ut året 2019. Dog med en betydelig brattere vekstkurve etter Q2 19 er presentert.

1 Like