Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Var den til meg? For ca tre uker siden var kursen rundt 97. Det blir mer enn 15% ned til dagens 80.

1 Like

Var kanskje dette shorterne ventet på?

Heftig med aksjer som gikk i auksjonen gitt.

1 Like

Antar at det igjen er Tycoon, som er pådriver, akkurat som sist uke.
Det ble nok svidde fingre, denne gang.

Får isåfall håpe han har brent seg såpass at han aldri tar sine fingre i Pho igjen.

Shorterne så nok sitt snitt til å utløse noen stop loss idag, og rake til seg aksjer.

Heller mer mot generell markedsuro… Er ikke alltid shortere som står bak… :slight_smile:

Ikke lenge til Q3.
Hva forventes der? Salget i USA er vel gått i stå pga. Covid-19.

Det trodde vi sist også, og da ble det ikke så ille som fryktet. Noe nedgang er det nok, men private sykehus i USA har jo insentiv til å holde urologiske avdelinger operative - selv om coronaen herjer på intensiven.

Det er kanskje det Spetalen er redd for, siden han selger med begge hender, mens andre investore har roen.

Bare et spørsmål, vet vi at ØSS selger med begge hender?
Tillater meg å minne om at forrige gang ØSS var inne skjedde det samme at 99% av alle trodde han solgte, plutselig viste listene at han hadde økt.
Denne karen er en mester i å bruke artiklene i media til sin fordel hva angår sine disposisjoner og han klarer å få det til så lenge listene er 3 dager gamle.
Med det sagt, som jeg sa forrige gang også, selvsagt kan det hende at han selger seg helt ut, men jeg er ikke sikker.
Dersom han gjør det gjør han det på tap og det ligner ikke den mannen.

3 Likes

ØSS var desidert største selger sist uke. Logikken tilsier at det er han.
Får se på mandag.

1 Like

Trenger ikke vente til mandag, hver dag denne uken kan man få en pekepinn tenker jeg.
Han reduserte med 14k på dagens liste som gjelder torsdag i forrige uke, lillebror økte litt til ca. 215k

1 Like

Korriger meg om feil
Men ØSS og broren solgte seg ut/ned sist smitten eksploderte. Det er kanskje det han frykter nå også? Økt smitte er ekstra kjipt for selskaper som PHO som trenger tilgang til pasienter.
ØSS kan fint fylle kontoen med PHO-aksjer neste uke igjen om nyhetene blir bedre

1 Like

ØSS solgte seg ut på det tidspunkt han så at Covid 19 kom til å treffe markedene hardere enn de fleste trodde.
Eigil Spetalen ble sittende og har vært på topp50 listen hele tiden inntil for en drøy uke siden, da var han ute, men har siden det kjøpt seg opp igjen til ca. 215k.
Dagens liste viser at ØSS korrigerte ned med ca. 4k aksjer til nå ca. 434k.

1 Like

Det som gjør dette meget spennende er at over 100kr er det ikke noe særlig supply som må jobbes igjennom. Stikker prisen over 100 på litt moment, så kan man fort få en kjapp tur oppover.

Se tilbake til desember i fjor for et eksempel. Når prisen plutselig stakk hodet sitt over 65 området som var satt året før der igjen, septempber 2018.

1 Like

Synes ikke Ø. Spetalen har imponert med timing i denne aksjen. Mer som en uerfaren investor som angrer kort tid etter at han endelig har bestemt seg for å kjøpe. Tenk om han isteden hadde kjøpt da High Seas bøttet ut og kursen var nede på 40-tallet.

1 Like

Han gjorde det, og solgte med gevinst etterpå.

1 Like

Spetalen bommer en god del han også. Bare tenk på når han gikk ut av NEL på noen få kronestykker.

1 Like

Mange solide investorer nå på listen over 50 største ikke bare ØSS. Merker meg at torstein Tvenge er inne med 165000 aksjer som er kjøpt i det siste, tror ikke han er inne for en parNOk.

1 Like