Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

3 Likes

DNB har lÞftet kursmÄlet til 170 i ny analyse i kveld.

13 Likes

Kilde?

Ja kilde?

Kan dele noe:

PHOTOCURE
Smooth transition but negative
Covid-19 impact
Photocure’s Q4 report overall was stronger than
consensus but just below our forecast. US sales
continued to grow strongly and sales in Europe were
mostly in line with forecasts. The gross margin was
above our forecast but sales and marketing costs were
higher as well. Overall, though we believe the company
is on a good path after its take-over of Ipsen’s Hexvix
operations in Europe. We reiterate our BUY and have
lifted our target price to NOK170 (NOK135).

13 Likes

ABG hÞyner til 172kr ogsÄ.

14 Likes

For meg kan det se ut som at det er noen som vil holde igjen kursen, sÄ da til spÞrsmÄlet:

Økte shorten posisjonen sin i gÄr?
  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Svaret fÄr vi i dag klokken 15:30

Med en veldig bra innlegg av @Snoeffelen , positive oppdateringer av @Rodjer de siste mÄneder og analytikere med pÄ lag idag blitt det dannet en bra grunnmur i denne omgang. Toucher vi 145-155 i mars?

1 Like

Opp 16% pÄ ett par dager. Det mÄ da vÊre strÄlende? Ihvertfall langt over hva jeg forventet.

Jeg mener Pho fortsatt er kraftig underpriset.
KursmÄlet til DNB, uten Cevira, pÄ 170,- er en begynnelse.

Cevira er en potensiell blockbuster som kan fĂžre til massive utbetalinger til Photocure - noe som igjen gjĂžr Photocure en oppkjĂžpskandidat for Asieris. Riktignok med forbehold om gode resultater / gjenskape data fra tidligere studier.

3 Likes

Podkast i morgen, send inn spÞrsmÄl.

3 Likes

Flott innlegg. Har selv lenge benyttet Medistim som en slags benchmark for Pho, men som har ligget 1-2 Ă„r foran Pho. NĂ„ synes Pho Ă„ utligne med raske skritt. Tror Pho er forbi Medistim i MCap ganske snart etter at pandemien har brent ut, og med Ăžkende interresse fra invest.fond.

3 Likes

PHO kursen mÄ opp i 195 for at mCap for de to skal vÊre lik (basert pÄ dagens mCap for MEDI)

1 Like

Riktig @Quadruple , samt at jeg sammenlignet Medistim vs. PHO kan man egentlig bare sammenligne P/E perspectiv. PHO har potensjaler som Medistim per idag ikke har. HÞrer vi igÄr pÄ Daniel ser han klart for seg at innen 2-3 Är mye kommer til Ä skje.

Overraskende at aksjen faller i minus pÄ slutten av dagen.
Q resultatet med antydet vekst framover var imponerende. Det viste ogsÄ to meglerhus med en kraftig oppjustering av kursmÄl.

NÄr vi fÄr en slik kraftig stigning i kursen som vi nÄ fikk i PHO ser short folket sin tur til Ä tjene noen kroner. Det mÄ vi bare ta hÞyde for og leve med. Det er dessuten en god anledning for oss som ser potensialet fremover Ä kjÞpe mer. Ser i morgen om kursen vender fortsatt nedover fÞr jeg kjÞper mer.

Blir spent pÄ, hva shorten er i morgen

Mer overrasket over at den gikk sÄ hÞyt idag etter den solide gÄrsdagen. Vanlig med gevinstsikring nÄr kursen gÄr sÄpass mye pÄ en dag som den gjorde igÄr.

2 Likes

Det er verdt Ä merke seg i DNB sin analyse med kursmÄl 170 NOK/aksje sÄ er det rett sÄ forsiktige antagelser.

For det fÞrste er ikke Cevira tillagt noe som helst verdi i analysen. SÄ nÄr Schneider sier at de nÄ er 9-10 mÄneder foran plan sÄ vitner det om et meget motivert Asieris, og at Cevira opplagt kunne vÊrt tillagt mer verdi enn 0 kroner.
For det andre er antatte inntekter fra Hexvix/Cysview-salg lavere i 1Q21, 2Q21 og 3Q21 enn de ble i 4Q20.
OgsÄ EBITDA er antatt lavere i 1Q21, 2Q21 og 3Q21 enn de ble i 4Q20 i 170-kroners analysen.
Synes ogsÄ DNB er forsiktige nÄr de antar inntekter pÄ sÄ vidt over 400 millNOK i 2021 og rett over 500 millNOK i 2022, nÄr vi pÄ annual rate lÄ pÄ rett under 400 millNOK i 4Q20.

Tror Schneider skal klare Ä ligge litt i forkant hele veien og min forsiktige spÄdom er at DNB ender med Ä jekke opp sitt kursmÄl med 35 kroner hvert eneste kvartal i 2021.

20 Likes

Allerede fÞr neste Q-rapport kan det vel godt tenkes at Pho kjÞper Imagin Medical, la oss si til et prisnivÄ MNOK 75 - 100. Noen som vÄger Ä vurdere hvordan dette i sÄ fall vil pÄvirke kursen ?

1 Like