Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Short reduseres ytterligere. Snart under 0.5% grensen :blush:

1 Like

Blir spennende å se om volumene avtar etter hvert som shorten dekkes inn……og dermed hvorvidt den klarer å holde seg på dette nivået?

Shorten ble meldt redusert i dag. Anser det som en garanti for etterspørsel de kommende dagene. Men etter at den er dekket inn, blir det å lite på svenskene skal kursen holde seg på dette nivået. Trur eg.

Det er ikke så vigtigt om den holder niveau på den kortere bane i mine øjne.
Q for Q vil underbygge udviklingen og lige pludseligt kommer der ord fra Kina og vupti + 250 eller 100 men så er vi tilbage ved Q for Q.
Photo i dette niveau er sikre end penge i banken, som jeg pt både skal betale renter af og se blive spist af inflation.

Grunden til at shorten er ved at dække sig ind er at de har set skriften på væggen og indset hvad vej det går. Tænker det foregår matematisk, men det kan self også være en chef som står for den del.

1 Like

Hadde passet bra nå om vi fikk ny informasjon fra China, positiv phase III for Cevira og Markedsgodkjenning for Hexvix. Kan jo faktisk komme any time. Ds nevnte at Hexvix kunne få MAA uten å gå veien om en liten phase III

Hexvix Kina: hvis jeg ikke husker helt feil, så er avklaring ventet ved slutten av året (ift nødvendighet av studie)

1 Like

På spørsmål svarte DS at de hadde søkt om dispensasjon fra studie å håpet på en MAA.

Shorten dekket. Heretter må svenskene trå til for å løfte kursen.
Har ikke Pho lenger.

Ja, jeg tenker mer på når de forventer svar på søknad om dispensasjon.

Men det kan være jeg ikke har helt oversikt på dette. Følger ikke pho så tett som før. Dette toget er limt fast på skinner mot stor suksess

Jeg sendte inn et spørsmål til DS undre presentasjonen av Q1 angående MAA. Forsto det slik at dispensasjonen kunne komme når som helst.

Så bra.

Når sinopharm inngår avtale med asieris nå, der fokus er på hexvix, så sier vel det mye om hvordan dette kan ligge an

Ja høres ut som de er klar til å ta fatt på et stort marked.

Hvordan ved du at shorten er dækket?
De har jo taget det i små bider hvorfor sku de købe den sidste 1/2 % i et hug?

Sving trader du aktien?
Det er desværre ik en mulighed for mig udfra min planlagte strategi.

De har dekket så de har under 0,5% - ved 0,5% er shorten er synlig, så de kan godt ha 0,49% nå.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

1 Like

Godt observert solskimm.
Undres hvor langt ned aksjekursen skal, før den møter støtte.

D.S svarer på spørsmålsrunden at han forventer Hexvix/Cysview blir godkjent i Kina mot slutten av dette året/tidlig neste år. Det er hva han forventer, så håper de sikkert det går fortere. Webcast fra siste kvartalsrapport jeg refererer til.

2 Likes

Kortsiktig støtte på 137 :+1:

Bare for å være klar på hva jeg spørte om å fikk svar på. Når kan vi forvente en Marketing Authorization Application (“MAA”) for Hexvix[®] for regulatory review. DS svarte da at de hadde jobbet sammen med Asieris for å få dispensasjon fra å kjøre en mindre studie og at de ventet på å få den dispensasjonen nå. Etter det kommer en MAA Marketing Authorization Application som må aksepteres for regulatory review. Hvor lang tid de kinesiske myndigheter trenger for denne regulatory review er det mulig han sa slutten av året.

1 Like

I dag ser det ut til å være en dag hvor en kan selge seg forsiktig ut eller å kjøpe mer, avhengig av hvordan en vurderer fremtiden til PHO.

Eg selde litt rundt 150,og hadde eigentleg tenkt å vente litt med å kjøpe meg inn igjen, men ser at podcasten til radforsk skal handle om pho neste gong. Det tipper meg over til at eg kjøper meg inn igjen før den kjem ut.