Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Litt pussig at markedet er så mye mer negativ enn de proffesjonelle analytikerne.
Det er hele 1,5 mrd opp til den mCap Norne spår:

“Photocure’s 2Q figures showed strong revenues and a welcome increase in costs due to higher activity in Europe. Thus, we keep our TP of NOK 160/s and a Buy recommendation intact. We see a very well-prepared company moving forward gradually during the pandemic and being ready for much stronger growth once the pandemic fades.”

Hvilke meglerhus har dekning på PHO?

DnB, ABG og Norne
Kanskje flere også

2 Likes

Norne har vært de som har pleid å være kjappest ute med nye analyser, hvis du registrerer deg der får du tilgang til analysene også.

1 Like

Ser Norne, DNB og ABG ligger på hhv. 160, 170 og 172.

5 Likes

Hej Norge

Pæn økning på top 20 sidste uge, nu 48,92 % – sidste uge ca 47,4 %
Nogen har hamstret billige aktier.

Dansken

1 Like

Ledelsen i Photocure har gjort at kursen har økt med 10% på noen få dager, de må være genier.

Aksjen har KNUST oslo børs

6 Likes

Enig. Meget god management de siste dagene.

1 Like

Men volumet, hvor er volumet?!

Hehe. Ja bra ledelse.

Ser jeg på 6mnd og 1 år. Så ser siste uke ut som en naturlig vandring innenfor retningen fra juni. Så fint om den forsetter flat eller litt opp for å ikke utfordre 100 på vei ned til 80, før vi forhåpentligvis får kina nyheter på slutten av året som sier at hexvix ikke trenger fase 3 i kina.
Også kan vi gå mot 150 igjen.

Nå ekke jeg noe TA mennekse da. Men tenker at vi trenger enten positive omsetningnyheter eller en positiv kina melding før pila peker opp igjen.

Markedet blir støvsuget for aksjer, topp 20 øker. Noe på gang?

Noen som vet noe?

Lite som minner om “støvsuging”. Tradere som leker seg, tenker jeg.

Det går nå en del store poster 150 000 og 50 000 i går det samme hva er det som skjer noen hamstrer noen selger. Det jeg tror er at en stor investor vil inn.

1 Like

La merke til det samme i dag. Ikke synlig på hourly på tradingview, men kommer frem når man viser daily. Var høyere volum første timen en det var i hele går.

2 Likes

3 større poster omsatt i dag
50 000 på 108,4
149 512 på 109
138 656 på 108,5

Det her er “OffBook On Exchange” handler

image

1 Like

Dersom det ikke er flytting / omdisponering mellom egne kontoer, så er det ikke verst å få tak i 300k+ aksjer uten å flytte kursen. Listene gir svaret om et par dager.

Photocure ligger an til en aller tiders reise fremover i 2022, etter hvert som tiden spiller på lag med selskapet.

Pandemien har fortsatt sin klamme hånd over USA, mens den er på retur i mange geografier, deriblant Europa som er kraftig på bedringens vei pr. nå.

Til tross for den fortsatt dystre situasjonen i USA, har Pho oppnådd rekordsalg av antall enheter - Cysview-kits - i forrige kvartal (q2)

Pho er nå inne i fase 3 av sin vekststrategi, og vi kan når som helst få nyheter rundt oppkjøp/samarbeid som vil ytterligere styrke dere plattform for videre vekst.

Selskapet er bunnsolid finansielt, med en kontantbeholdning på hele MNOK 340 ved siste kvartal. Det betyr stor økonomisk handlefrihet.

De nye scopene fra KS, med 4k teknologi, blir tilgjengelig i markedet i første del av 2022. Det er all grunn til å anta at PHO og Karl Storz har vært og er travelt opptatt med å posisjonere innslaget av disse. Det kan bety en major boost i salget og utplassering av scop i 2022.

CEO Dan Schneider snakker stadig oftere om BLC/Cysview som standard of care i USA, noe som vil kunne manifestere seg gjennom 2022 og fremover.

Og så er det Asieris, med Cevira og Hexvix, som er noen potensielt enorme bonuser. Hexvix; allerede ila de neste par månedene får vi klarhet i oppstart salg i Kina

Cevira; første innrullerte pasient for knapt et år siden. Her kan vi også regne med statusoppdateringer når som helst. Studien skal etter planen vært avsluttet innen utgang 2022, og det betyr at salget vil kunne starte ca 6 mnd senere. Samtidig vet vi at Asieris er meget effektive og så langt har ligget svært langt foran opprinnelig planer.

I motsetning til q2 presentasjonen i august 2021 og dertil følgende kursras, tror jeg selve q3 resultatene den 14. november vil ha mindre betydning for kursen dersom den fortsatt ligger på nivå 120,-. Viktigere blir det hvordan markedet vurderer 2022 mtp det som er status for makrobildet og de signalene selskapet gir.

10 Likes

Investech har nå teknisk anbefaling :face_with_monocle:

Det har jeg også <3