Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ser ut som om Spetalen dumper Photocure gitt… hva skjer nå.

Old news…

3 Likes

Hehe, ja. Gammelt nytt og når man leser teksten i E24 så får hvertfall jeg inntrykk av at de langt fra er sikre på at han er ferdig med Photocure.

3 Likes

Både Øystein Stray Spetalen og Tor Aksel Voldberg et nå ute av topp 50. Kan ikke være tvil om at det har bidratt til kursfall.

4 Likes

Det bidro nok i forrige uke da det ble kjent, men jeg registrerer at lillebror øker sakte men sikkert.
Blir spennende å se hvor mye han skal ha og hvor lenge han eventuelt blir sittende.

1 Like

Men de alene er ikke i nærheten å bevege de volum som har vært omsatt siste tiden.

Har vært en massiv “spike” i volum til nedsiden. 5 dager på rad med det minste volumet på 1.2 mil aksjer. Siste dagen fikk man en liten tur opp igjen. Men med slike omstendigheter som har vært siste uken, har det vært optimale forhold å plukke aksjer for dem som ser lengre frem en neste bar på chartet.

1 Like

Og dette enorme volumet i rangen 65 - 90 har jo gitt en god reality check på at markedet synes dette er en fornuftig prising av photocure anno 2020 - 2021

Det er alltid en risiko for at en aksje kan falle tilbake til nivået den brøt opp fra (60-65) men i pho ser ikke dette sannsynlig ut nå.

2 Likes

Hva må den bryte gjennom for videre oppgang?

Jeg for min del er ikke så fryktelig opptatt av et snarlig brudd videre. En robust konsolidering innenfor de områdene den er nå vil kunne gi bedre grobunn for en varig reprising av aksjen.

Rektangelet 73-93 er nydelig og har gitt både mange folk som satt fra 33 til 55 en herlig exit, og gir også en veldig fornuftig inntreden for en ny kohort med longs.

6 Likes

Takk for svar, jeg er enig med deg. Vil føle meg sikrere på dette intervallet før jeg øker mer.

Er det noen som har greie på hvor lenge i forveien PHO søkte på patentet i US Før de fikk det innvilget?

Jeg tror tiden er inne til å engasjere et av de store meglerhusene i Norge, for eksempel DNB. En analyse fra DNB vil veie mange ganger tyngre en et “garasje” meglerhus fullstendig uten pondus. Det får bare koste! Når selskapet må korrigere meglerhuset og de plutselig setter kursmål fra 73 til 130 da virker det useriøst. Aksjonærene fortjener det og kassa er full… Bruk nå pengene fornuftig!
PCIB opp 12% med stor risiko
PHO opp 3.5% uten risiko

1 Like

Hvis omsetningen i aksjen fortsetter å ligge på 10 mill pluss kroner om dagen så vil nok flere meglerhus være interessert i å gi dekning.

Photocureaksjen er i ferd med å bli mainstream, og selskapet er jo også straks veldig mye mindre spekulativ. Det var Q1 i år jeg så på som det store gjennombruddskvartalet, men innser at pga corona må vi kanskje være forberedt på at det kan bli utsatt litt.

2 Likes

Bare et par ting.
Jeg er uenig i at Pho skal bruke en eneste krone på meglerhus og analyser og ser heller ikke poenget i at dem skal betale Edison, håper dem kutter det.
Er helt enig i at det er betydelig risiko i Pcib.
Men PHO er heller ikke uten risiko i kurssammenheng. Men enig i at risikoen i de to selskapene ikke kan sammenlignes pt.
Og jeg kan også irritere meg over at Pcib stiger betydelig mer enn Pho sålangt idag, men dagen er ikke over og så tenker jeg mer på hvor Pho kursen er framover.
Omsetningen og interessen for PHO er så eventyrlig nå kontra for bare noen måneder siden og slik har utviklingen egentlig vært siden 2019, stigende.
En ting er omsetningen, men når man ser omløpshastigheten er den formidabel. Nesten 10% av aksjene skiftet hender den 25.februar.
Jeg tror heller ikke finansakrobatene er ferdige med Photocure, det vil svinge framover på godt og vondt , men retningen satser vi på er oppadgående totalt sett.

4 Likes

Det er klart at når PHO åpner opp til 88 benytter shorterne å selge og fikk den ned i under 79. Det var for de mye penger å hente. Ser at de benytter enhver anledning når en får store utslag om det er opp eller ned til å gå motsatt. Har det i mente litt selv.

1 Like

Vet at veldig mange nå synes det er greit at ØSS er ute av selskapet. Jeg er mer usikker denne gang enn forrige gang da jeg var rimelig sikker på at han ikke var ute, det viste seg korrekt.
Eigil S sitter og øker mens storebror selger og havner ut av listene, det finner jeg noe betenkelig. Og ØSS er en mester til å styre sine bevegelser og vet at de fleste har tilgang på lister hver mandag, mer begrenset hvem som gidder og tar kostnader med å hente ut lister selv de andre dagene gjennom uken.
Jeg holder derfor muligheten åpen for at ØSS ikke er ferdig med Photocure så får vi se framover.
Uansett har hans inntreden i PHO betydd mer artikler i media og økt interesse og selv etter forrige ukes massakre er kursen idag omtrent hvor kursen var da han begynte å laste første gang.

3 Likes

At spettet bare skulle inn og ut var det mest realistiske scenarioet, og har ikke egentlig innebært noe annet enn økt volatilitet en periode, en mye mer kjent og omtalt aksje, herlige trademuligheter og ATH i chartet er flyttet betydelig opp på betydelig volum. For alle andre enn de som kjøpte seg inn på topp og realiserte tapet på sure nivåer er det bare positivt.

Til og med for de som kjøpte på 115 og sitter med papirtap akkurat nå har jeg stor tro på at dette blir bra innen overskuelig fremtid, er bare at det er litt vanskeligere å gjette akkurat når dette blir pga corona.

2 Likes

Vi kan også gjøre det samme. Hver gang vi får store utslag, gå motsatt.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Rekylaksjer etter krakket

Site #150 på cc nå
Blessing Health System
Broadway at 11th Street, PO Box 7005, Quincy
www.blessinghealtb.org

12 Likes