Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Nå som Spetalen brødrene, Voldberg, Myrild og lignende er ute kan man kanskje håpe på mer seriøse investorer. Har ikke så mye til overs for norske meglerhus og finansakrobater. Applauderer inntog fra utlandet og spesielt amerikanerne…

2 Likes

Hehe, føler meg nesten litt optimistisk og glad over at fallet så langt holder seg under 10%
I dag har jeg overført 1 mil. fra rammelånet. (Sitter uten lån i aksjer og hadde nesten innfridd lånet på huset). Tenker å kjøpe pho, pcib og index for 100.000 om dagen så lenge dette varer.
Lykke til, folkens! Husk at pho har penger på bok til flere års drift.

8 Likes

Enig i det.
Og det er jo ganske høy grad av spesialisering i usa. De legene som holder på med blærekreft i en %grad, vil jo fortsette med det.

Turbt og surveilance virker også å være en behandling som ikke gir svekket imunforvar og stort behov for antibiotika. Derfor blir ikke Turbt og surveilance en av pasientpopulasjonen som bærer en særlig høyere risk under Coronaproblematikken.

Høyeste grad lekmannsspeukulasjon uten å ha spesifikt letet opp ekstra info nå.

Men poenget er da at denne behandlingen ikke er noe som verken leger eller pasienter har grunn til å «vente» med eller dør av pga Corona holder på

2 Likes

Selgerkorpset vårt er jo ganske bra spredd i usa.
Så da har de i hovedsak mulighet til å kjøre egen bil rundt for å dra til klinikker.
Holde seg unna offentlig transport og fly.

Får besøkt færre senter men mindre risk.

Hvordan går det med Hanssons tank aksjer for tiden? Er det noen risiko for at high seas begynner å lette seg?

Det hadde passet fint om selskapet kunne snart melde leveranse av scope til ett av de to store sykehus kjedene de har på kroken. Det er måte på hvor lang tid det tar å utrede behov og kostnad… Som aksjonær i Photocure er man ikke bortskjemt med info og meldinger fra selskapet. Heldigvis er det snaue to måneder igjen til Q1-2020.

Synes da pho er flinke å melde og informere jeg.

https://photocure.com/news/

https://www.nettavisen.no/okonomi/kanskje-den-mest-spennende-aksjen-pa-oslo-bors-i-2020/3423920926.html

3 Likes

Dette spøkelset har jo folk dratt frem med jevne mellomrom. Går sånn så der med aksjen i likhet med alt annet:

Ja alt skal ned på bakken igjen :wink:!

Men det har ikke gjort at Hanson har solgt forrige gang.

Om noe så har jo bare pho gjort de mer robust mtp nat posisjonen.

2 Likes

Du fikk en håndhilsen av meg der i mangel på Whuhan shake i emoji-menyen

Den økte omsetningen i aksjen hjelper også om de må/ønsker å selge seg ned.

Etter fallet i dag går det kanskje opp for folk at Photocure ikke har noe med oljeprisen å gjøre…

1 Like

Noen som vet hvem aktøren med 750 aksjer er. Han styrer som tid kjøpssiden og som tid salgssiden. Dette har pågått over lang tid.

1 Like

Myrild er nok av de mer seriøse. Ærlig sak å selge i Photocure pga Spetalens inntog for deretter å reinvestere pengene i flere aksjer i PCIB.

3 Likes

Bare positivt for Hansson med oljeprisfall og ditto flere leveranser av råolje til oljeraffinerier i blant annet Europa. Burde gå en ok tid i møte.

En ærlig sak, ingen tvil om det, så får vi se hvor smart det var, det er en helt annen sak.

1 Like

Jeg får ta en liten oppdatering, siden jeg gikk hardt ut og varslet kjøp: Jeg la inn ordrene for lavt (eller noen andre la seg for høyt - det får jeg svar på de neste månedene). I alle fall ble det ingen nye aksjer på meg i dag, men jeg er klar til å ta imot de neste ukene også.
Den største triggeren jeg ser nå er avtale i Asia. Jeg oppfattet det slik at DS går langt i å si at de har konkrete interesserte (Asieris og et par andre) og at det nå handler om å få landet en best mulig avtale (ref. q&a på q4).

1 Like

Har ogsaa sett de 750 over lengre tid. Tror det er en robot. Har lagt meg paa samme kurs ved et par anledninger, og kjöpt/solgt mine aksjer uten at de 750 ble omsatt först. Dvs ordren ble trukkel.

1 Like