Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

jeg tror at de fleste har sett på denne phase III cevira som en stor risk. Helt enig med deg.

1 Like

Med en børsverdi på under 1,2 milliarder bør det være veldig mye å gå på fremover.

1 Like

Er vandt med at hver god nyhet blir solgt ned greier vi å snu den trenden i dag?

Lad os se hvor fomo får os hen de næste dage det burde jo være reprise men jeg er før blevet skuffet.

1 Like

https://www.finansavisen.no/helse/2023/09/20/8037589/rally-i-norsk-legemiddelaksje

1 Like

På en side klør det etter å selge, men så er jo kursen historisk meget lav så blir sittende

1 Like

Man får sjelden noe særlig større oppgang på en dag enn dette. Nå må markedet og analytikere få fordøye innholdet i meldingen. Så vil en reprising tvinge seg frem. Det er jo også flere andre triggere som kan bidra!

5 Likes

For vel to år siden lå kursen rett under 150, FØR cevira, Spennende å se hvilke kursmål meglerhusene faller ned på. Før dagens melding lå kursmålene mellom 90 og 100.

2 Likes

Dette må sette i gang diskusjoner i styrerommet til Asieris rundt et oppkjøp av PHO, eller kanskje mer sannsynlig et oppkjøp av enkelte assets. Kost/nytte basert på hva de forventer av inntjening i årene fremover. Krona er fortsatt svak og PHO er til tross for dagens oppgang historisk lav.

1 Like

Hestdal anså Cevira som en mulig blockbuster, dvs. med en peak årsomsetning på mer enn 1 mrd $ pr. år. Med 10-20% royalty, si 15% er det en årlig royalty på
1 000 000 000x10,74x,15 = 1,6 mrd NOK pr. år. Si neddiskontert markedsverdi av det forsiktig satt er 7 ganger høyere, dvs. 11 mrd NOK.
Med 27 120 820 aksjer gir det alene et kurstilskudd på 405 NOK. Så kommer alle andre verdier i tillegg, der Hexvix i Kina ++ nok gir en samlet kurs langt over 500 kr. aksjen.

Markedet har tydeligvis ikke forstått noe av dette og aksjen kan fortsatt kjøpes til ca 1/10 av dette. Kursen skal sannsynligvis fort over 100 kr igjen i første omgang.

9 Likes

Det blir lidt spændende om der kommer en usa reaktion når market åbner derover.

1 Like

Der touchet vi 60NOK. Virker høyt nå men er faktisk latterlig lavt om du titter litt tilbake i grafen. Jeg så før børsåpning idag definitivt ikke denne komme.

Rent teknisk er det mye “tomrom” over oss og blir ikke forundret om vi nå skal opp mot 70-80kr nå i første omgang.

6 Likes

Må ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. Om Peak sales blir på $1 milliard vil ikke det skje neste år. Hvis poenget ditt er tålmodighet er jeg med på den tanken. Men Photocure skal ikke prises til peak sales i dag - selv om dagens melding bør være nok til en reprising.

Fra en kinesisk analyse har vi disse omtrentlige salgstallene (milestones er ren tipping fra min side):

Gjenværende Milestones:

$15 m for kliniske og regulatoriske milepæler i Kina
$33.5 m for kliniske og regulatoriske milepæler i EU/US
$100m for salgsmilepæler (TBD)

1 Like

Spørsmål:
Kan det nå være aktuelt for Asieris å kjøpe seg ut av denne avtalen med Pho (slik Pho gjorde med Ipsen) ?
Når ville det evt finne sted - og Hva skulle da prisen nøkternt sett være for det ??

1 Like

Tror ikke at PHO har nytte av det. Ipsen ville endre fokus og det var en vinn - vinn tanke.

1 Like

Pho kjøpte rettigheter (for en region) tilbake.
Asieris må isåfall kjøpe rettigheter /patenter osv av pho

1 Like

Ja, nettopp - og dette er ikke realistisk ? Tenkte en løsning hvor de ikke nødvendigvis kjøper hele selskapet ?

1 Like

Isåfall må de kjøpe seg ut av milepæler, royalties osv…
Vi snakker mange mrd

Jeg tror Asieris har fokus på å få cevira m flere ut på markedet nå.
Lykkes de med prosesser og strategier, vil de tjene godt med penger

2 Likes

Nyheten fra Asieris/Photocure fanger oppmerksomhet.
Her en artikkel fra Canada som også tar med antallet av hvor mange som blir rammet av livmorhalskreft årlig.

7 Likes

It’s payback time :sunglasses:

Nåååå , hva synes vi om DS i dag?
Garentien om at aksjonærene vil bli imponerte av dataene fra selskapet nå frem til nyåret fikk en smell-start i dag.

Er dette starten på den neste algeta’n ?
Kommende algetaer på røverprising bør køpes og ikke selges.

Bryr meg ikke om prisingen av aksjen de neste månedene.
Photocure har lykkes i alt etter ny CEO (DS) og det er godt nok for meg.

Lykke til

1 Like