Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Continuing the discussion from Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1 - #7669 av Oddbear.

Previous discussions:

For en karamell, den verste ukescandlen pÄ 3 Är

1 Like

Økt antall skope og Þkt refusjon. Er det DS, urologene og sykehusene eller markedet som tar feil nÄr kursen synker 25% etter slike nyheter? Satser pÄ markedet og har Þkt beholdningen med 17%.

2 Likes

9,1 millioner av OPEX var ogsÄ en engangssum.

Jeg tror de har ryddet skikkelig i skapet, og er klar for et fantastisk nytt Ă„r.
Dette fondet mÄ vÊre den SEB kontoen pÄ ca. 4,8% som Þker til over 5% eller ca 300 000 aksjer.

Fonder för framgÄngsrikt sparande

Vi fÄr kapital att vÀxa och företag att lyckas.
Da lover det bra.
Den posten pÄ 300 000 aksjer gikk pÄ 89

Pho har alltid vÊrt en veldig volatil aksje til nedsiden. For dem som har fulgt med pÄ den en stund er det ikke akkurat uvanlig med nÊrmere 30% pullback . Siden mai 21, har den hatt 7 pullback pÄ godt over 20%, inkludert den nÄ nettopp.

Rent teknisk ser daily og weekly grisestygg ut. Vi har 2 gap til nedsiden, med henholdsvis -16% og -9% pÄ daily, og -25% pÄ weekly.

NÄr jeg kikker pÄ teknisk sÄ ser jeg hvorfor noen kan se pÄ ca 70 som target til nedsiden nÄ. Men fÞr det, er det et punkt pÄ ca 80 som skal sjekkes/testes. Muligens vi fÄr en liten bounce pÄ 80 og retest, hvis 80 ikke holder da er 70 fort neste target.

Er spent om momentet til nedsiden fortsetter pÄ mandag. Kan ikke unngÄ Ä tanke at noen vil posisjonere seg nÄ, denne nedturen er en gavepakke for enhver som har vurdert inngang, hvis man skal tro guidingen til DS.

Men har litt samme erfaringer som @Savepig, noen av mine beste trades har jeg gjort i Photocure.

4 Likes

Noen som har et omtrentlig kostpris snitt pÄ aksjene til briarwood? Har ikke fulgt nok med til Ä huske det.

Jeg kommer til Ä fÞlge veldig med her, hvis det kommer noen tegn pÄ at de virkelig har tenkt Ä selge seg helt drastisk ned eller ut, sÄ kommer jeg til Ä laste tungt opp pÄ vei ned.

1 Like

Vil du dele med oss i tide om du ser noe? jeg er skuffet over meg selv, trodde ikke dette fallet kunne skje i pho.

Med alle studier som nÄ er offentliggjort om BLC, sÄ skulle man tro at personer som fÄr blÊrekreft vil kunne google seg fram til at BLC er den beste diagnose metoden. Hvordan kan det da ha seg at pasientene ikke presser mer pÄ for denne behandlingen og hvilke argumenter er det urologene kommer med nÄr pasientene etterspÞr denne diagnose metoden og de ikke kan tilby den? Det kan jo ikke bare dreie seg om pris? Jeg hÄper ikke at Briarwood selger seg mer ned, men jeg antar at de har ressurser til Ä finne ut ting som vi ikke fÄr vite om.

Dette er ikke noe man strengt tatt trenger hjelp til Ă„ se.

Vedvarende salgspress over tid og deprimerte kurser, sammen med topp 20 listen:
https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

TrÄd fra back in the day

jeg selger ikke pga det der.

Sitter Ä kikker igjennom livepresentasjonen nÄ pÄ kvelden.

En del viktige ting jeg synes forsvinner i stĂžyen her.

Til tross for Þkt revenue var unit sales ned, men det er det etterpÄ jeg bet meg merke i, at unit sales hadde komt tilbake sÄ langt i Q1 23. Kommer tilbake til det litt lenger nede.

Resten av poengene stÄr for seg selv. Men rekord i utplassering av skop. Vil si det er ganske bra.

I livesendingen nÄr Dan har denne sliden oppe, kommenterer han Þkningen i salget man ser allerede nÄ i Q1 23, 8 min 20 sek ut i streamen. Januar Q1 2023 hadde det HØYESTE salget av Cysview siste 3 Är, fÞr han korrigerer og forteller det er det hÞyeste januar tallene de har hatt noensinne!

Han kommenterer sĂ„ februar hvor dem ser bĂ„de ukentlig og daglige trender sammen med etterspĂžrsel og estimerer med 6 dager igjen en “double digit growth” fra februar 22 til februar 23.

2023 blir mest sannsynlig det fĂžrste Ă„ret dem har full tilgang til sykehusene i Europa etter Covid.

Tyskland har siste 3 Ärene kjÞpt inn en stÞrre batch en gang i lÞpet av Äret, som da har pÄvirket senere etterspÞrsel. I forkant av Ipsen overtagelsen, i forkant av prisÞkningen, osv. Dette pÄvirket salg og inntekter senere i lÞypa.

Bare i Europa skal Photocure pÄ 68 eventer, kongresser, workshops osv. i 2023.

Skal ikke si for mye om regnskapet, ED gir en ganske god forklaring pÄ det man mÄtte lure pÄ. Men en ting han la vekt pÄ, var at man ikke kunne sammenligne 2022 mot 2021. Man mÄtte sammenligne med etter Photocure tok over Ipsen delen. Dette skjedde i lÞpet av 2021, og man kan se kostnadsÞkningen nÄr dette skjedde. SÄ man mÄtte sÄ pÄ tallene etter Ipsen overtagelsen for Ä fÄ korrekt bilde nÄr man sÄ pÄ 2022 tallene.

Med dette bakteppet er det veldig spesielt Ä se denne dumpingen som skjer nÄ :man_shrugging:

8 Likes

https://live.euronext.com/en/node/4565349

De passerte 5% oppover (1,4 mill aksjer) for under 2 Ă„r siden. Etter det har de kjĂžpt mer enn 2,6 mill.aksjer til hĂžyere pris enn fredagens sluttkurs.

SÄ gjenstÄr Ä se hvor mye de har solgt siste dagene

1 Like

Brukes noe annet enn photocure som behandling i Norge?

Vil jeg tro. Har vel bare 40% av markedet i norden.

Har selv erfart at norske ureologer helst bruker WL og mener BL som Photocure baserer seg pÄ er unÞdvendig dyrt og komplisert ved fÞrstegangskontroll. BL brukes i Norge stort sett bare ved oppfÞlgings kontroller.

1 Like

Bra det er nytt utstyr pÄ vei ut i markdet da for Ä fjerne kompleksiteten, og at man har studier som bekrefter effekten og veier tyngre en meninger :+1:

Conclusions: In this study from an equal access setting in the VA, we observed significantly decreased risk of recurrence and prolonged time interval to recurrence following BLC compared to WLC alone.

https://meetings.asco.org/abstracts-presentations/216732

3 Likes

Eg har forstÄtt det slik at dei har Þkt prisen i bÄde Europa og USA. Er det nokon som har ei formeining om ny pris, spesielt i USA.
Eg har operert med 8500 kr som pris (veit pris i nok vil variere med kroneprisen), men hadde vore kjekt Ă„ vite ny pris.

Fra q4 rapporten: price increase US 3%

Selskapet kom med en PM 7. nov 22 om nye Medicare reimbursement rater i USA fra 1. januar 2023. Vet ikke om det gir deler av svaret? Photocure: CMS improves Medicare reimbursement for Blue Light Cystoscopy with Cysview and expands access in the surveillance setting