Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Continuing the discussion from Photocure småprat (PHO) 🔦 2 - #7655 av RakiRebSnem.

Previous discussions:

3 Likes

En kan alltids diskutere om DS er rett person til å være CEO - men det har vært flere uforutsette forhold utenfor hans kontroll som har påvirket inntjening - samtidig ble avtalen med Aseris inngått under DS ledelse, og bare markedsgodkjenning i Kina vil gi en engangsutbetaling på ca 150 mill NOK (13 mUSD).

En avtale som DS så til de grader har klart å underkommunisere betydningen av desverre. En god CEO og PR avdeling kan gjøre underverker for aksjekursen. Mens i PHO får man til svar at “hvorfor skal vi melde det?” Når det kommer signifikante nyheter fra Kina. Ref publisering av resultater Cevira.

1 Like

Siden de er pålagt å melde børssensitive forhold kan man konkludere med at forhold de ikke melder er nøytrale for aksjekursen.

Pussig at aksjekursen føyk til værs når de omsider fikk ut fingeren og meldte det. Ikke så veldig nøytral info da.

image

Ledelsen har selv innrømmet at det har glippet ved et par anledninger ift børsmeldinger, og begrunnet det med utfordringer ift kommunikasjonen med Aseris.

For øvrig synes jeg PHO har et forbedringspotensiale når det gjelder å skape større interesse for selskapet og det de holder på med - her er det flere gladnyheter en kunne laget artikler om. Jeg tror PHO ville hatt fordel av å være notert på en annen børs enn OSE - ev. hatt en CEO som var sterke tilknyttet til drt som skjer i Norge. Samtidig skjønner jeg at med fokuset enn har på det som skjer i USA, er det bra at store deler av administrasjonen sitter der.

3 Likes

Hej Norge

Ikke prangede regnskab som forventet – stadig mange fugle på taget som vi venter på skal lette og flyve.

TTT

Dansken

“ForTec has decided to pursue a mobile BLC strategy, expanding on a pilot
program that began in 2021. In addition to the 6 SaphiraT towers that it
currently owns, ForTec intends to expand its portfolio of equipment and launch a
mobile BLC program throughout the U.S. later this year. A national roll-out by
ForTec’s sales force would significantly increase the number of field-based
account managers selling BLC with Cysview, and would also open the market to
hospitals that currently do not have access to BLC equipment, particularly those
in ForTec’s vast customer network,”

Dette kommer i rapporten som en selvfølge midt i alt annet, men jeg er forvirret. Er dette den store ordren det snakkes om?

3 Likes

EBITDA of NOK 7.9 million

2 Likes

Det står: «Cevira EU pre MMA application in Q3», høres ut for meg som Asieris skal file i Europa på grunnlag av APRICITY-data?

https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory-overview/marketing-authorisation/obtaining-eu-marketing-authorisation-step-step

7 Likes

Bedre enn forventet - for min del er dette resultatet en milepæle (overskudd på driften), og fremtiden ser veldig lys ut. Snuoperasjon. Skjønner godt at styreleder valgte å kjøpe aksjer til 6.5 mill.

6 Likes

Net earnings er i minus 7,9
Nok en gang ikke noe å hoppe i taket over
Tviler på at det blir noe oppgang dessverre
Får håpe på Kina etterhvert

E24

Photocure reduserte underskuddet

Blærekreftselskapet Photocure legger frem resultatene for første kvartal onsdag:

Resultatet før skatt endte på minus 4 millioner kroner, mot et underskudd på 10,1 millioner kroner i tilsvarende kvartal i fjor.

Driftsresultatet (/EBIT) steg til 0,8 million kroner fra minus 7,7 millioner på samme tid i fjor.

Øverst i regnskapet steg de samlede inntektene til 118 millioner kroner fra 106 millioner.

Selskapet peker på positiv driftsutvikling og kostnadskontroll som årsaker til bedringen.

3 Likes

Ja - jeg oppfatter også som at det vil komme en søknad om markedsgodkjennelse i Europa allerede i Q3.

3 Likes

Godt set :smiley:

Hvad er den forventede behandlings tid efter indsendelse — kan ikke lige læse ud af dit link :thinking:

Dansken

Driftsresultatet er i pluss - og her skjer det mye (i tillegg til Cevira) som kan gi den berømte ketchup effekten. Men alle får selv finne ut om dette gjør at en skal selge eller kjøpe PHO

“Additionally, there are several initiatives and events that have potential to
create a step change in the future growth of our business including potential
reclassification of BLC equipment in the U.S., which is anticipated to open the
market to multiple tower manufacturers, our plan to reintroduce a new flexible
BLC solution globally through a partnership, and the anticipated market
approvals of Asieris’s candidates; Cevira and Hexvix in China. Given the many
initiatives and activities in progress, we believe that 2024 is setting up to be
an exciting year for the Company.”"

4 Likes

Hvis det er slik at Cevira faktisk skal sende inn en MMA i Europa på Cevira, i tillegg til NDA i Kina har jeg ikke tidslinjene helt klart for meg, men har lagt en step by step link om det i forrige innlegg.

Jeg tenker i den forbindelse også på milepælsitbetalinger. For det var vel 18m$ for Kina, og 36m$ for US/EU, så da bør det vel være rimelig å anta 18m$ for EU, og 36m$ for EU+Kina?

Blir spennende å høre om de faktisk skal på EU-markedet i nærmeste fremtid.

4 Likes

Lynrask plotting så forbehold om feil her, men ser slett ikke verst ut!

9 Likes

Fra rapporten:

Asieris is working toward market approval of Cevira
in China, after announcing on May 12, 2024, that its
NDA for Cevira was accepted by China’s National
Medical Products Administration (NMPA) for
regulatory review. Asieris also intends to submit a
pre-NDA communication application to the European
Medicines Agency in the third quarter of 2024 and
expects to be in discussions with the U.S. FDA in the
second half of 2024 to align with the agency on the
registration requirements in the US. Asieris stated
that it is actively exploring opportunities for overseas
development partnerships for Cevira.

8 Likes