Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Dette er en rapport vi kan leve godt med, her skjer det mye spennende fremover :slight_smile:

5 Likes

we believe that 2024 is setting up to be
an exciting year for the Company."

4 Likes

Er ved at tygge mig gennem rapporten

Faldt over dette:
During the first quarter of 2024, development revenue was NOK 0.9 million, compared to NOK 0 million in the first quarter of 2023. The revenue in the first quarter of 2024 is related to the sale of Cevira API to Asieris. Full year 2023 revenue includes milestones payments received from Asieris related to the development of Cevira.

Total revenues NOK 0,9 mill
Gross Profit NOK 0:5 mill :smiley:

Hvis det holder med salg af Civira medikament (HAL) – da er det mere end en 50% forretning
Ganske god pĂžlsebod :partying_face:

StÄr pÄ side 7 Þverst til venstre i rapporten

Korrekt mig hvis jeg lĂŠser dette forkert :thinking:

Dansken

7 Likes

Godt poeng, og godt observert.
Det er selvsagt mye enklere for Asieris Ä kjÞpe HAL gjennom Photocure, som allerede har alt pÄ plass med sin CMO, mtp rettigheter og eierskap, produksjon, logistikk, regulatorisk, dokumentasjon etc.
Og ser som du sier en kjekk ekstra inntektskilde for PHO med 50% margin. Blir sikkert en del mer nÄr det blir ordentlig volum med API til Cevira i markedet.

4 Likes

Inntrykket tidligere har vÊrt at PHO nÊrmest har hatt det som at kriterie at de skal eie dette. Min gjetting er at det er et fÞre var for Ä sikre eierskap/kontroll pÄ produksjon av virkestoffene.

5 Likes

ForTec sin value-prop kan/bĂžr vĂŠre midt i blinken for BLC.

3 Likes

Det er ikke bare en fordel Þkonomisk for Photocure at de har eierskap til virkestoffet, men ogsÄ kvalitetsmessig; pÄ dokumentasjon, systemmessig og forhold til myndighetene. Lavere risiko.

5 Likes

Et sleivspark fra sidelinjen: Kan den store ordren vére salg av HAL til Asieris til bruk i Cervira ved utrulling i markedet​:thinking::wink:

Ja, det er svÊre greier, dekker jo nesten en halv mÄnedslÞnn til Schneider :sweat_smile:

1 Like

Nei, det var ikke noe Ä hoppe i taket over. Og det gjÞr da heller ikke markedet. SÄ fÄr vi bare hÄpe det ikke gÄr alt for mye nedover imens vi venter i spenning og med store forventninger til neste presentasjon om 3 mÄneder :rofl:

Hva skjedde forresten med “den store ordren”?

Det finnes mye her i verden som man kan selge til en pris som akkurat dekker driftskostnadene. Men det er nok ikke en overflod av investorer som er tolmodige over sĂ„ mange Ă„r, uten Ă„ fĂ„ noe igjen for innsatsen. PĂ„ tide med et “opprĂžr”? Eller kan vi hĂ„pe pĂ„ at ny styreformann har ambisjoner utover status quo?

1 Like

Neppe, tipper det er er til bruk i prosjektet, diverse vedlikehold, testing, pÄlagte oppgaver etc

2 Likes

Det var ment som en spþk🙂

Men nÄr Cervira blir rullet ut pÄ markedet med blocbuster potensial, og Photocure leverer virkestoffet sÄ vil det generere inntekter som kommer i tillegg til prosenter av salg av Cervira i markedet.
SpÞrsmÄlet er hvor mye Photocure tener pÄ hver dose med HAL de leverer.

Siden de har allerede inntekter pÄ det sÄ mÄ de kalkulert med et pÄslag.

2 Likes

Hva er det du mener han skal gjĂžre ?

Jeg tipper kostnader og inntekter generes pÄ batch basis, iom at hver batch blir en dokumentasjonsenhet. Og gjetter pÄ at en forsendelse/batch tilsvarer nettopp tilsvarer summen pÄ 0,9mNOK/0,5mNOK.

Dernest er nok en batch mer enn nok til Ă„ dekke et prosjekt.
Mao ikke kjempeinntekter, men hvis jeg skal dra noen tall ut av rÊva, sÄ kanskje 5-10 mNOK i starten per Är og etterhvert 20-50mNOK hvis det blir bra salg.

Men netto, rett i foret altsÄ.

5 Likes

Burde det ikke vĂŠre relevant Ă„ skrive hvor mye av disse $13M de skal motta i Q2 da sĂžknaden er akseptert? Antar at det er dette som er siktet til “regulatory acceptance”? Mulig jeg ikke forstĂ„r prosessen 100%.

image

HÄper noen kan spÞrre pÄ presentasjonen etterpÄ da jeg ikke har mulighet til Ä delta.

Noe som skaper verdier for aksjonĂŠrene. Selskapsverdien er halvert pĂ„ 3 Ă„r. Og vi er godt ute av pandemien. CEO fyller lĂžnnskontoen og er “excited”.

Enig i det, men problemet her er jo at klinikkene i USA ikke bruker det nok
14 mill til Dan i 2023 har jeg kommentert fĂžr, det er helt vilt

Antar det blir lite. Stor margin vil egentlig innebÊre en skjult (ekstra) royalty. Tar det for gitt at dette, som i et maks pÄslag, er regulert i avtalen mellom Asieris og pho.

Det er ingen som tvinger noen til Ä holde pÄ enkeltaksjer. PÄ et tidspunkt blir det umusikalsk Ä klage nÄr kapitalen kan plasseres andre og eventuelt bedre steder. Det er tidvis vel mye gjentakende klagesang i denne trÄden. All den tid kapitalen ikke flyttes, sÄ antar jeg det er fordi man tross alt tror pÄ bedring.

3 Likes