Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

En ønskesituasjon for et selskap som har eiere med en slik innstilling. Eierne skal stille krav via styret til ledelsen. Om alle synes alt er fryd og gammen uten overskudd vil det være behagelig for ledelsen.

2 Likes

Flott. Gjer det. Og så kan du kutte ned på innlegga her.

2 Likes

Artikkelen er desverre under betalingsmur.

1 Like

Ja, nei men da bærer d vel ned til 53 igjen om et par tre uker da :slightly_smiling_face:

Altfor mye snacks i news pipelinen fremover til at det skal skje.

Du mener det

Håper DS har noe å si om den store ordren, er det det som presser aksjen litt?

Jeg mener oppsiden er større enn nedsiden her, du skal få gjøre din egen vurdering.

Ja, noe må han komme opp med ellers blir dette akkurat slik jeg fryktet. Ned 5% i skrivende stund og atter en gang under 60 :unamused:

1 Like

Det går jevnt og sikkert i rett retning i USA, men saktere enn man skulle ønske. Det er et helvete at Flex gikk i dass.

Jeg slutter forøvrig aldri å forundre meg over at folk orker å utsette seg selv for den mentale belastningen av å sysle med enkeltaksjer når de blir så euforiske og så deprimerte av noen prosent utslag ene eller andre veien på nada volum.

13 Likes

Det er nok mer det faktum at aksjen har rast fra 140/-50 til 60 som skaper litt harme.
Det er ikke en bagatell

1 Like

ForTec has decided to pursue a mobile BLC strategy, expanding on a pilot program that began in 2021. In addition to the 6 SaphiraT towers that it currently owns, ForTec intends to expand its portfolio of equipment and launch a mobile BLC program throughout the U.S. later this year. A national roll-out by ForTec’s sales force would significantly increase the number of field-based account managers selling BLC with Cysview, and would also open the market to hospitals that currently do not have access to BLC equipment, particularly those in ForTec’s vast customer network,

Det er vel her den store ordren må antas at kommer. Og ja, det er mektig kjedelig å lese innlegg etter innlegg om kursfall og hvor grusomt det er å ha kapitalen tilsynelatende ufrivillig låst i denne aksjen. På grensen til infantilt.

4 Likes

Hvis man opplever harme av at det er risiko i aksjemarkedet, så er det en ganske stor byrde man påfører seg selv. Man må kjøpe aksjer mens de er billige da.

image

Anbefaler å se på chartet med glidende snitt, ikke dagskurs.

4 Likes

Tror ikke dette har noe med den store ordren som DS har snakket om, dette med ForTec og mobile BLC strategy tror jeg er et nytt initiativ. Det virker å være veldig spennende.

Om de tingene ikke henger sammen er jo det mildt sagt positivt. Mulig jeg leste Norne sin oppdatering feil, men det virket som de knyttet den store ordren til dette initiativet fra ForTec (må dobbeltsjekke).

Edit:

2 Likes

DS har snakket om dette prinsippet i flere år, så det er ikke nytt.
I tillegg snakket DS om ordre i sammenheng med nytt forretningskonsept. For min del fremstår det derfor sannsynlig at ordren er knyttet til ForTec

2 Likes

Jeg får ikke tidsangivelsen til å stemme, DS har sagt at den store ordren kommer til å bli offentliggjort i Q2. DNB sier det samme.
Still on track to close a large order in Q2. Photocure has mentioned this order a few
times, but with several parties involved, closing has dragged on. However, management
seems optimistic it will close in Q2, as previously guided

Dette med ForTec kommer ved slutten av året. På meg virker det som NORNE har miss forstått.
Vi får snart en oppdatering fra DS.

3 Likes

Hvis fortec skal komme igang på slutten av året, må ordren plasseres i god tid før oppstart. Et halvt år før fremstår heller knapt enn romslig etter min mening

1 Like

TTALT i Photocure.

(Ting Tar Altfor Lang Tid) :sleeping:

1 Like

PHO har gjennom flere år tilfredsstilt alle krav for å havne i kategorien Godot-aksje, der aksjonærene slår hverandre og tidvis seg selv i hodet mens de venter. Og venter.
Men nå er det klare tegn på at det begynner å løsne for alvor. Jeg vil bli veldig overrasket om ikke Godot dukker opp i løpet av året.
Så kan Beckett si hva han vil.
Det er godt mulig at han snakker utmerket kinesisk,

3 Likes