Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Der er vel ingen her inde som jeg ser det, som er uenig i at man bÞr stille krav - men der er nogle der hver eneste gang primÊr KUN kommer med klagesange, ogsÄ i de situationer hvor der er fornuftige, ja endog gode ting pÄ vej.

Og jooo, forstĂ„r godt at det er ret sĂ„ “irriterende” at blive ved med at vente pĂ„, at kursen i den grad vender opad, isĂŠr med de ret sĂ„ mange spĂŠndende ting der er udsigt til


Selv de mest optimistiske her, stiller krav til ledelsen, men har en rimelig tiltro at ledelsen gĂžr det bedst muligt, og ikke bare er der, for at modtage lĂžn.

Vi kan vĂŠre helt enige om at lĂžn, bonusser m.m. - i langt hĂžjere grad bĂžr afhĂŠnge af de resultatet der skabes, men her skal ogsĂ„ huskes at med en “dĂ„rlig” startlĂžn, bliver det nok langt svĂŠrere at fĂ„ den “rigtige” person ind som CEO.

Vi er pÄ vej fremad, og selv var jeg ok tilfreds med Q1.

Presentasjonen :yawning_face:

Tja, er jo ganske interessant med et foretak med svĂŠr sales force og flere hundre teknikere (som overser prosedyren) som sannsynligvis vil pĂžse ut scopes i markedet?

1 Like

HÞrte du noe som helst om hva som ble sagt rundt ForTec med tusenvis av kunder og som oppnÄdde 91% markedsandel med sin forrige launch? Et bedre utgangspunkt for en «stor» innledende ordre kunne man knapt sett for seg.

2 Likes

Jepp, syns ikke det hĂžrtes ut som det helt store.

1 Like

spĂžr du meg var det utrolig interessant.
For det fĂžrste vil det Ăžke utalisation betraktelig for hvert scope

Markedet ser ikke ut til Ă„ ha blitt tatt med storm av den infoen.

1 Like

Bye bye, Se you again in August. :parachute:

tror informasjonen i dag mÄ synke inn

OK, sĂ„ dette var altsĂ„ “den store ordren” vi har ventet pĂ„ siden slutten av 2023?

Det er etter min mening mye mer betydelig enn at et hospital hadde kjĂžpt scopene
Her vil FloTech kontinuerlig utplassere scope

Kan du forklare hvordan det pÄ noen mÄte kunne vÊrt et bedre utgangspunkt?

  • etablerte aktĂžr med tusenvis av kunder og hundrevis av selgere/rĂ„dgivere
  • proven track-rekord pĂ„ Ă„ ta markedsandeler
  • «perfekt» (mobil) fit for BLC

Dette er jo mye mer potent enn at si XYZ sykehus plasserer ordre.

Ja, ForTec har vĂŠrt i forhandlinger med Karl Storz siden midten av 2023 og skal rulle ut satsingen h2 2024. Dette ser man forberedes i ymse kanaler. Viktigst: det vil utlĂžse stor(e) ordre.

5 Likes

DS sa og angÄende flex satsingen vil de komme med informasjon/ avtale innen noen uker

1 Like

Gleder meg allerede til:

Annual General Meeting:
May 23

:thinking:

Jepp, bare Ä gÄ i gang med Ä trÄ vannet i nye 3 mÄneder. Men man kan jo hÄpe pÄ det kommer noe positivt fra Kina imens vi venter.

Selv skal jeg inn til Cystoskopi om et par uker. Er vel omtrent 100% sikkert at det dreier som WLC. BLC kan jeg vel se langt etter her i Norge :wink:

Nuvel. De forventet Ä sende ut melding om eget flex stop «in the coming weeks» og «stor ordre / ForTec» er fortsatt guidet i Q2 / any day.

1 Like

NĂ„r du vet om noe som er bedre, kan du ikke forlange blc tror du?

Vet ikke hvordan det funker. Fastlegen sa at jeg mÄ ta det opp med urologen nÄr jeg er pÄ sykehuset. Hun var for Þvrig helt uvitende om at finnes bÄde WLC og BLC.

Jeg har forstÄelse for at de som har vÊrt aksjonÊrer i PHO i mange Är begynner Ä miste tÄlmodigheten - men nÄr jeg leser mye av det som skrives her, lurer jeg virkelig pÄ hvilke forventninger dere hadde til Q1 basert pÄ det som ble presentert pÄ Q4?

Hovedbildet er etter mitt syn at vi ser en Ăžkt fokus pĂ„ kostnader (samtidig som at en opprettholder vektsambisjonene) - mens en ser Ăžkt salg (til tross for alle utfordringene med flexiscope i USA og utbytting/reklassifisering av utstyr mv). De har vĂŠrt nĂždt til Ă„ gjĂžre en oppryddingsjobb - og det kreves ressurser/tar tid - og nĂ„ er vi, slik jeg ser det, pĂ„ vei til Ă„ hĂžste resultatene av denne jobbe. Det betyr at begge “faktorene” - kostnadene og inntektene gĂ„r i riktig retning - og en oppnĂ„dde faktisk positivt driftsresultat i Q1. Vi vet nĂ„ at det ogsĂ„ kommer inn 2 mUSD i engangsbelĂžp neste uke (Q2) - og at Aseris vil sende inn sĂžknad om markedsgodkjenning for Cevira i Europa i Q3 (og starter dialogen med USA andre halvĂ„r av 2024). NĂ„r det gjelder storordren som DS har snakket om, er dette av en helt annen dimensjonen enn jeg hadde sett for meg. I stedet for at det en storordre pĂ„ gitt antall scope, fĂ„r PHO en aktĂžr med pĂ„ laget med stort apparat og kontakter som gjĂžr at en vil fĂ„ ut scope i en helt annen skala. PHO har heller ikke noe gjeld og har 260 mill NOK I cash.

SÄ jeg gjentar igjen spÞrsmÄlet - hva hadde dere egentlig forventet i Q1 basert pÄ informasjonen vi fikk i Q4?

10 Likes

Blc ikke det mest brukte i Norge dessverre.

1 Like