Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Fond analyserer ofte kvartalsrapporter og kjøper når de ser at prisen er gunstig.

1 Like

Hva med fond som selger etter kvartalspresentasjoner. Sånn som største eier har gjort?

Fond gjør masse feil de også. Blir spennende å se videre utvikling neste uke. Og hvor langt ned skal PHO før det forhåpentligvis snur. Jeg gjetter på at den koster rundt 70 før neste kvartalsrapport

2 Likes

er vel mer sannsynlig at den står i 170 når nyheter om Cevira kommer.

1 Like

Nærmere 70 høres litt ekstremt ut, med tanke på DNB og andre hadde target på rundt 140 før PHO underpresterte i forhold til forventingene.

Men selvfølgelig, får man et surt marked og folk lemper ut kan alt skje.

Prisingen denne gangen var på forventingene av vekst. Men folk har korttidshukommelse. Januar/februar er ikke det samme som Q4. Går man tilbake til oktober/november så var det fremdeles trøkk på sykehusene.

Hvis markedet tar guidingen til DS seriøst, ser jeg ikke for meg 70 for å være ærlig. Photocure har vært ekstremt tilbakeholden med å guide noe som helst siden covid dro i spakene. Til noens store fortvilelse.
Men veldig proft av Pho å ikke guide på ting dem ikke har hatt kontroll på.
Når man nå for første gang på 2 år får en guiding hvor man snakker minimum 20% vekst, velger markedet å kjøre kursen i dass. Logisk? Nja, skjønner reaksjonen basert på Q4. Men føler det er litt overkill.

:man_shrugging:

5 Likes

Enig med @Bingo123 her at 70 tallet pt ikke kan 100% utelukkes.
Trenden i aksjen er svak og den faller kraftig for andre dag på rad på høy omsetning.
Uavklart rundt hva Briarwood gjør nå bidrar også til usikkerhet.
Samtidig er det nok ganske sikkert at den snur opp igjen etter at støvskyen har lagt seg, spørsmålet er fra hvor.
Skal vi tippe den snur opp igjen på tirsdag som er 4 dag

Å selge seg ut så tett på nyheter om Cevira må være for ekstremsport å regne, mange blir nok stående igjen på perongen og gråte.

Jeg synes det er bersynderlig. At et proffesjonelt fond måker ut aksjer på en presentasjonsdag.
Antallet de kunne finne kjøpere til var jo uansett under ti prosent av total beholdning.
Rapporten var jo ikke noe å få panikk for, så et mer kontrollert salg kunne sikkert vært gjort, både før og etter den 23.
Kan det ha vært en agenda her?

Skal vi ik bare sige 3. Dagen som er mandag :upside_down_face:

Om det blir mandag eller tirsdag er jeg usikker på men tror den snur en av de dagene, tror mest på tirsdagen, men bare spekulasjoner

Kender det godt - som regel er det 3-4 dag hvor market lige skal sunde sig.
Det vil self ik hjælpe med en masse dumpede aktier de næste dage.
Men den kan jo gå begge veje.

3 dager eller gjerne frem til helg. Så vi får se om den roer seg neste helg.

I photocure har vi før vært gjennom faser der 2 storeiere solgte seg ned koste hva det koste ville, i løpet av ganske kort tid, da er det nesten ingen grenser for hvor langt kursen kan dippe.

En av mine beste trades noensinne var å akkumulere jevnt og trutt gjennom den forrige perioden.

5 Likes

Jeg tror det vil være rigtigt dumt og sælge sig ud nu og det tror jeg ikke kommer til at ske.
Der er ik længe til vi får svar om jokeren kommer i spil og det ved alle.
DS kaldte q4 en anomalitet som jeg husker det og man kunne se han led under det.
Så var der lidt mere gejst da han omtalte starten på i år.

Jeg så i hvert fall en post på 300 000 aksjer gå i en smell, mener det var på 87 kr. Kanskje Briarwood solgte til det andre fondet?

Enig, rapporten var det ingen grunn til å få panikk for. Den var bare dårlig, -som vanlig de siste årene🫣?

Ja, det tror jeg helt klart!

Kan det være at de ser seg lei på at de ikke makter å skape vekst uten at kostnadene øker tilsvarende? Tålmodigheten er slutt og agendaen ser ut til å være at de ikke ønsker å være aksjonær lenger og skal helt ut?

Som største aksjonær burde det være andre muligheter til å signalisere sitt syn, enn å selge aksjer på en dårlig dag?

1 Like

Jeg tipper de bare ble drittlei ventetiden og svake resultater :thinking:

1 Like

Ett fond blir ikke “drittlei”.
Det er det små amatørinvestorer som blir.

Ok. Jeg omformulerer:
De vurderte det nok til at resultatene hittil ikke holdt mål, og at det fremdeles vil ta tid for PHO å lykkes, og bestemte seg for å selge seg ut/ned for å fokusere på andre investeringer.

2 Likes

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Photocure småprat (PHO) :flashlight: 2.