Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Kassa beholdningen holder ihvertfall frem til break even i løpet av dette året.

1 Like

Dan klarte ikke snakke opp kursen. Hvordan blir det nå fremover, spent på det. Holder kursen seg her eller skal vi lengre ned

Marked har alltid rett. Så TTT, men overall 2023 har flere positive muligheter.

Problemet nå er nok at mange vil inn mye lavere enn nå. Kommer jo ikke til å skje noe før neste Q

Hvis det hadde vart mulig å vite hva vel eller ikke blir annonsert, da hadde alle vart rik.

Dan fortaltte at read out av Cevira skulle skje i midten av 2023, Asieris har ligget med read-outs hele veien ligget foran skjema. Så bare den er en mulighet.

Ja må være det i så fall
Kommer jo ikke noe hex/cysview oppdateringer mellom kvartalsrapportene

En slik readout av Cevira blir kommunisert.

Hvis KS får til løsning med fleksskope, forventer jeg også en update.

90 dgr ingen postiv eller negativ nytt… kan jeg ikke tro.

DS har mye bedre karisma og gjennomføring av budskap hos einarsons radforsk podcast.
Noen som vet om DS skal til radforsk i nær fremtid?
Det kommer som regel noe nytt også under denne podcasten.

Overreaksjon , men snart historie det også.

Denne kvartalsrapporten trodde jeg faktisk på gjennombruddet men det drøyer litt til ser det ut for.

Sikkert flere med meg som trodde tiden var moden for gjennombruddet og investerte i forkant av kvartalsrapporten og som skulle bare ha en kjapp gevinst og selge seg ut igjen etter kunngjøringen av resultatet.
Er det dette som ligger bak det massive kursfallet?

1 Like

Uanset er der ik mange der vil sælge så det vender igen.
Overreaktion afgjort men DS var jo heller ik tilfreds med q4 forklaringen med den store mængde skop installeret tja nu er de der ihvertfald.

Spennende å se hvordan Briarwood og SEB kontoene reagerer.

Syns DS gjorde en god figur i dagens webcast, kursfallet er helt hodeløst.

4 Likes

Missforstår markedet PHO sin Q4 rapport dithen at de tror at selskapet er i en "truende " økonomisk forfatning?

Selskapet har vel kontanter på bok og dette negative kvartals-resultatet synes jeg DS tydelig ikke blir normalen fremover.
Historie allerede i kommende Q123 ?

Men dersom markedet tror at selskapet sliter økonomisk så kan en jo til dels forstå kursfallet.

Fikk bare med meg slutten av livesendingen. Men av det jeg så, følte jeg de gjorde rede for utgiftene ganske greit.

De var ganske tydelige på at vekst/økt omsetning fremover ville vise seg mer igjen på bunnlinja.

Var noen detaljer som kom frem som man ikke ser ved å lese rapporten.

Ene var f.eks at dem som byttet skop, i overgangsfasen ikke hadde tilgang til utstyr. Så man fikk nedetid i overgangsfasen.

Ved press på sykehuskapasitet ble operasjoner prioritert fremfor BLC. Da man kunne lettere skyve på BLC.

Hvis så er tilfelle vil jeg tror noen også har skøvet på noe av dette til etter bedre refusjoner kom i kraft.

Noe det kan tyde på siden dem allerede nå kunne fortelle at veksten var tilbake, halveis inn i februar.

Men ingenting av dette vil vi få bekreftet/avkreftet før neste kvartalsrapport.

5 Likes

Nei. Som du skriver så har de nok cash og de blør heller ikke mye cash.

Jeg vil tro markedet reagerte på det dårlige resultatet og den svake/lite ambisiøse guidingen for 2023.

De klarer rett og slett ikke å få vekst uten at kostnadene øker i samme takt.

Dette må nok snu før nye aksjonærer gjør sin inntreden tror jeg.

4 Likes

Etter å ha lest Q4-rapporten, og sett webcasten, kan eg ikkje innbille meg anna enn at nedgangen er midlertidig.
Seier ikkje Dahl rett ut at han ikkje forventer at utgiftene skal auke noko særleg meir, og dei er bull på inntektsauke i 2023.
Eg trur dette er kjøpsmulighet, men det kan jo sjølvsagt hende aksjen skal endå litt lengre ned før neste kvartalspresentasjon.

2 Likes

Dahl, vel noe uklart, nevnte 9 mill. som engangskostnad for Q422 uten gjentagelse i det videre.
Med de høye refusjonsøkningene og uttalelsene som kom på weben i dag, har Pho allerede opplevd økt salg og økte inntekter i 2023. Jeg forsto det som frukter av innsatsen fra tidligere, og dermed også kostnader i stor grad fra tidligere. At DNbs forventninger for 2023 ikke fullt ut deles av Pho betyr vel ikke at kursen skulle falle som en stein i dag? Tror det er kraftig overdrevet. Med det enorme markedet som finnes innen blærekreft og der vi kan se for oss:

  1. Bedre BLC-utstyr, med bedre imagine-detaljering og dermed ytterligere bedre kirurgisk kartlegging og behandlingsevne.

  2. Laserbehandling samtidig med BLC - en betydelig forenkling av prosedyre og slipper TURB og narkose. Billigere, lavere terskel både for pasienter og behandlere.

Regner med at disse to forhold vil sette Photocure i sentrum for en ny giv innen BLC-behandling, og fullstendig ta luven av hvitt lys konkurransen.

Med Asieris, som bør komme med Ceviraresultater innen utgangen av denne måneden (6 mndr. etter aug 22, dvs. ila en ukes tid!) og med Hexvix innen et års tid, bør det i tillegg være rikelig mulighet for kursoppgang for Photocure.

Tipper Photocure allerede for 1Q23 vil legge frem et vesentlig bedre kvartalsregnskap enn det vi fikk i dag. Her er det bare å sitte i ro og vente.

4 Likes

En omsetningsøkning på gjennomsnittlig 20% per år siden Schneider overtok som CEO er vel ikke så helt galt? Hvis utviklingen fortsetter vil 1 mrd nåes i 2027. Men om det ikke dukker opp nye problemer vil trolig veksten bli raskere heretter og 1 mrd i omsetning nåes før 2026?

Får håpe at han treffer, mener det ikke er første gangen han har snakket om utflating av kostnadene.

Salg! Så da spørs det om alle andre følger etter. Og om de fortsetter salget. Da kan det blir et rimelig brutalt kvartal.

Jepp, var bare dette som manglet

1 Like