Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Kan du oppgi når i presentasjonen Schneider sier dette? Står ingenting om det i rapporten.

1 Like

Samtidig er det delt over at Kina har raske avgjørelser ved type rikets tilstand. Fruktbarhet er kritisk vil jeg tippe. Tror vi skal vente på melding(er) og presentasjoner fra partneren som er nærmest forhandlingene. At Asieris har samarbeid med statseide Sinopharm er åpenbart positivt vil jeg tro. Uansett postitivt å ha oppnådd endepunkter i begge fase III studiene. Kommer liksom ikke utenom det faktum i biotek. Få forunt. Det skulle rasjonelt ha en stor verdi, eller?

Hvorfor se på lav kurs hvis en skal kjøpe eierskap i Photocure? Er jo perfekt for kjøpere. Det er jo ikke bare dumt med det noen mener er lav kurs. Skal noen selge, ja dumt. Kjøpe, ja flott med «lav kurs» hva nå det er.

Hadde det vært for 4 år siden ville kursen vært over 200. Alt for mange som har fått teken på shorting for tiden. Eneste måten å tjene penger på børsen. :sweat_smile:

2 Likes

Irrasjonelle vs rasjonelle krefter. Det snur fort i markedet. Om/ når vet ikke jeg! Eneste jeg vet er at kreftene snur begge veier helt plutselig i markedet.

Tenk at så liten omsetning siste tid har redusert markedsverdi så mye. Det tenker jeg er rart.

Ang. 18 mnd., godkjennelse
Hør webcasten når Dan er kommet til side 9 i presentasjonen.

1 Like

Gidder ikke, hva sier han? :joy:

Alle ville tjent utrolig mye penger på børs i etterpåklokskapens lys - hva, hvis, om…Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å bruke tid på å tenke tilbake på alt en kunne gjort - hvor om en visste fasiten i forkant. Vi gjør ALLE “feil” i aksjemarkedet i den forstand at en kunne helt sikkert truffet bedre på handlene - samtidig må en huske at INGEN kjøper på bunn/selger på topp - selv om mange anonyme på et forum kan gi uttrykk for det. En får ta lærdom og gjøre grundig research før en investerer - samtidig vurdere fortløpende om det er grunnlag til å gjøre endringer. Merker at når kursen faller, og en sitter på tap, er det mange nervøse aksjonærer som stiller spørsmålstegn ved om en har gjort et riktig valg. Det er ikke unaturlig - og noen ganger er det riktig å ta tapet - men en får stille seg spørsmålet; er PHO en dårligere investering i dag, enn for noen uker siden når den var på rundt kr 65 (falt 20 %)? Nervøsitet og grådighet er kanskje de verste egenskapene - som gjør at en selger på bunn og ikke tar gevinst når den er på topp (tror alltid at den skal stige mer). Klarer en å treffe kjøpene ikke alt for langt bunnen - og selger i nærheten av toppen - vil en tjene godt.

Tilbake til PHO - for meg er det helt ufattelig at selskapet etter dette året med alle de gode forskningsresultatene likevel har falt over 50 % og kun har Mcap på 1.3 mrd (med 250 mill i cash). Dette er kun min mening - så får alle selv finne ut om dette er tidspunktet for å kjøpe eller selge.

12 Likes

I dag er RADFORSK ute av 20 topp listen men de 20 største har økt til 55,77%. Får tro de er nå helt ute.
Angående prioritert godkjenning av Cevira vil jeg tro sikkerhet ved bruk er en viktig faktor,
The trial met its primary endpoint, together with a robust safety profile

3 Likes

Trodde for noen måneder siden at PHO umulig ville falle under 50. Men tok feil.
Så steg den til 60 og jeg tenkte at heretter går det bare oppover. Men nå er den under 50 igjen.
Dette går på selvtilliten løs.
Håpte at en ny styreformann ville presentere seg den 8. november.
Må vi vente helt til godt ut på nyåret før han viser seg?

2 Likes

Ja, det var jo klar nedgang i unit sales i q3 pga bortgang av fleksible skop, dette legger nok en klam hånd på kursen. Utrolig stort potensialet i Kina, men dt vil ta år før de store pengene i royalties kommer derfra. Nedklassifisering av skop er jo også veldig usikkert, kan skje nå, eller ta år. Ser ikke ut som noen føler hastverk med å komme inn, men det kan jo fort endre seg…

Jeg tenkte forsåvidt også at vi var forbi med 40-tallet…

Godt å komme seg opp til 50 tallet igjen :grinning:

Men selgerne står desverre i kø for å pøse ut billige aksjer.

Ser ut som de fortsatt har litt igjen, 1% aksjer er jo en del det også.

Nei, det ser ikke slik ut. Aksjonærliste t-2 dager viser faktisk nesten tomme. Altså t-2 viser 0,6%.

Lommerusk, radforsk er blitt en helt uvesentlig aksjonær. Samtidig har t-2 liste vist at 3,4 og 6 største aksjonærer øker godt.

Det er nok derfor markedet lukter radforsk tømt og sender PHO oppover?

Radforsk har gjort sitt og bidratt til å etablere PHO som en kommersiell aktør i biotek. Bragd. Nå skal nok radforsk benytte midler i tidligfase biotek der det er behov for midler ved mulige emisjoner. Smart og riktig for å bidra med innovasjon og forskning på kreftløsning.

Blir helt annen psykologi når det ikke blir tilbud av PHO aksjer fra radforsk og se største aksjonærer kanskje fortsetter som nå med å øke sin % andel i PHO.

2 Likes

Det varte ikke lenge, men hadde jo vært kjekt hvis vi kunne kommet godt opp på 50 tallet før uken er over :slightly_smiling_face:

Radforsk har vært med PHO i veldig mange år. Også opp til kurser nesten 3 ganger høyere enn nå. Jeg tenkte at grunnen til at de ikke solgte allerede for mange år siden, var at de ønsket å realisere på høye kurser når PHO var blitt en lønnsom bedrift og aksjen var etterspurt og likvid.
Der tok jeg feil igjen. De valgte å selge rundt 5 års lav.

1 Like

Ja det er «lav» kurs radforsk fikk solgt på. Sikkert lite fornøyd med det. Men slik er det nok da Radforsk stadig må / statutter? delta i tidligfase biotek som skal hente inn penger. Med andre ord er det sårt tiltrengt penger i tidligfase. Slik er livet! Om det er sånn eller slik, jeg er utrolig imponert over folk og radforsk som investerer i biotek med så stor risiko! All honnør.

Blitt veldig stille her, har du en oppdatering på aksje beholdningen til de 20 største aksjonærene i dag?
Vi får en oppdatering fra DS i morgen men vi kan vel ikke vente noen nyheter.
(webcasts.com) (Photocure ASA (PHO NO) - 1644046 9 a7)