Jeg har ikke vÊrt aksjonÊr i PHO sÄ veldig lenge, og kjenner derfor ikke sÄ godt til hvordan de har pleid Ä gjÞre det. Men, en stor ordre er vel Ä anse som vesentlig informasjon som kan pÄvirke investeringsbeslutninger, og i sÄ fall skal det bÞrsmeldes.
DS sa ved Q3 presentasjonen at det ville bli informert om ordren ved Q4 presentasjonen, noe jeg syns er slapt. FÄr hÄpe sykehuset som kjÞper disse scopene informerer om det eller ogsÄ KS som selger scopene. Vi fÄr fÞlge med.
Det som virkelig hadde vĂŠrt en flott julegave var nedklassifisering âŠ
Ja kommer det tror jeg vi lett tar ut hele nedturen og pÄ vei mot 150 igjen.
Partneren vÄr ligger ikke pÄ latsiden, det skal sies. Tror vi har en veldig god partner for fremtiden i Asieris!
IR har aldri vÊrt pÄ hugget for Ä bÞrsmelde ting som isolert sett vi ville betegne som kursdrivende. Vi har flere ganger sett at pressemeldinger sendes ut i stedet for bÞrsmeldinger.
De er derimot pÄ hugget Ä opplyse for enhver nÄr det gjelder det generÞse opsjonsprogrammet.
For oss hadde det vĂŠrt fint om de kunne melde ifra hver gang ett nytt sykehus tar i bruk Cysview/Hexvix.
Da mÄtte de jo motsatt bÞrsmelde hver eneste gang en kunde ble mindre aktiv og.
Denne store ordren i Q4 som DS snakket om var vel en ordre til Karl Storz for levering av Saphira. Det blir feil av Photocure Ă„ bĂžrsmelde dette.
SÄ var det kanskje noen hull eller gap som mÄtte fylles igjen?
Her nevnes det blant annet at PHOTOCURE sin motstandved 62 kroner er brutt opp, og et kjÞpssignal er utlÞst pÄ Þkende volum. Ingen motstand fÞr over 100 kroner.
100 kr hĂžres ut som en bra start!
Ingen motstand fĂžr over 100 Kroner ? Den var drĂžy
NÄr PHO gikk til over kr 100 i 2020 og i 2021 skjedde det relativt raskt - samtidig gikk kursen veldig raskt ned fra over kr 100 til under kr 50 i begynnelsen av 2023. Jeg er derfor helt enig med Investech i at det er svÊrt liten motstand fÞr over kr 100 - og kursutviklingen vi nÄ ser, etter at kr 60/61 er brutt, er veldig lik det vi sÄ i 2020 og 2021.
Den gangen var det nok ikke sĂ„ mye motstand da aksjen var i relativt ukjent terrengâŠ
NĂ„ i ettertid er det ganske betydelige volumer som er omsatt fra 70 og oppoverâŠ
Mange av de stĂžrste aksjonĂŠrene har Ăžkt kraftig pĂ„ disse nivĂ„ene. Litt gevinstsikring + bear trappinâ her fĂžrst, sĂ„ et kraftig byks mot 100. Som det nevns over, det er vakuum herfra opp, sĂ„ det kan gĂ„ veldig fort!
Orderflow tar ikke veldig hensyn til handler gjort for flere Är siden, sÄ er fortsatt et vakuum opp til hundrelappen, pga fallet var sÄ brÄtt pÄ begynnelsen av Äret.
Er det ikke bedre Ä vurdere om selskapsverdien stÄr i forhold til nÄvÊrende og eventuell framtidig inntjening, enn dette snakket om motstand og gap?
Det siste er vel fĂžrst og fremst av interesse for kortsiktige tradere.
Klart stabilitet er bra, men ingen som eier aksjer i Photocure hadde blitt triste om aksjen bykset til og passerte hundrelappen
Jeg er veldig positiv til Photocure og er long i denne selv⊠Mye positivt den siste tiden, bÄde fundamentalt og teknisk mtp glidende snitt og golden cross 5 Desember. Men nÄ har aksjen gÄtt nÊrmere 40% pÄ kort tid sÄ selv har jeg lettet litt pÄ beholdningen. Ser man kun pÄ de siste 2 Ärene sÄ er det naturligvis mindre volumer mellom 60-80